CD: Into the locker (RP-topic)

Speel hier spelletjes met de andere leden.

Moderator: Café Mods

Starálfur

Postby Starálfur » 20 Jan 2012 19:27

Met een schok werd Temperance wakker van de scheepsbel. Ze sprong uit haar hangmat en liep vlug naar buiten. Ze hoefde niet eens te kijken wie het slachtoffer was, Rembrandts reactie zei al genoeg. Overal om haar heen geschokte mensen. De aanval op Akuma was al verschrikkelijk geweest, maar dit was geen moord meer. Kim was ewoon afgeslacht, zodat er geen kans was dat hij het zou overleven.
Vanuit haar ooghoek zag ze iemand met een deken zitten op het dek. Aan het postuur te zien was het één van de jongens. Zelf had ze wel wat meegemaakt, maar vooral voor de kinderen moest dit verschrikkelijk zijn. Temperance liep naar hem toe en plofte naast hem op het harde hout. "Gaat het een beetje?"

Locatie: Dek
Praat met: Talka

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 20 Jan 2012 21:27

Ra kwam bij met een bezorgde Mauro over zich heen gebogen. Hij besloot dat deze jongen wel te vertrouwen was. "Het gaat wel weer, ik ben er niet aan gewend om lichaamsdelen als kerstversiering aan een schip te zien hangen. Bedankt"

Ra wist dan wel niet precies wat dit kerst gedoe was, maar hij had de mensen aan boord er een keer over horen praten en hij wist dat het iets met versiering was. Maar hij dacht niet dat dat kerstversieren gedoe iets was zoals dit.

Hij keek Mauro aan. "Weet jij wie dit is?"

Lokatie: Dek
Praat met: Mauro
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 20 Jan 2012 23:23

Kayren haalde een paar keer adem en steunde moeizaam op Rem.

"Het is Kim." zei hij zacht en hij hoestte even, er was iets smeriger dan opgehangen ogen. En dat was de smaak van iets dat in zijn maag hoorde te zitten. "HET IS KIM!" Hij vloekte luid.

Kayu keek even naar Akuma en knikte toen richting Kayren. "Kim..."

Locatie: middendek
Praat met: Iedereen.
Kayu praat met: Akuma
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Raichi
SD
SD
Posts: 420
Joined: 31 Aug 2011 18:30
Location: Rotterdam

Postby Raichi » 21 Jan 2012 16:16

Talka schudde z'n hoofd, "Ik wil weg, naar huis, of naar de bergen." Naar huis zou een terugtrekking zijn, dan zou hij misschien niet gunstig geacht worden om met draken te werken. Naar de bergen, waar de wilde draken zich huisde zou het juist gevaarlijk zijn, maar een maand doorbrengen in de wildernis zou ook goed op z'n CV staan. "Dan maar een lekker drakenhapje worden, dit is onmenselijk" hij keek met bezorgde ogen naar Temperance, wetend dat er geen uitvlucht was hier op zee. "..Denk je dat we flessen overboord mogen gooien? Ik wil mijn familie schrijven.. Als ik het adres op de brief zet, misschien dat de vinder dan zo aardig is het te versturen."
Het was misschien een doom scenario om je in te denken dat je de volgende zou worden, maar de kans was ja op nee, 50% dus. Zo onlogisch was het niet al aan je laatste woorden te denken.

Locatie: Dek
Praat met: Temperance
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

Starálfur

Postby Starálfur » 21 Jan 2012 16:48

Temperance glimlachte. Talka mocht soms dan wel stoer doen, van binnen was het nog gewoon een kleine jongen. Hij wou graag naar huis en dat begreep ze wel.
"Geen idee waar de fles zou aanspoelen, maar je kan het altijd proberen natuurlijk. De kapitein maakt het vast ook niet uit." Ze sloeg een arm om Talka heen, de dikke deken tussen hen in. "Volhouden hoor, je hebt alleen jezelf ermee als je gaat zitten sippen. Vraag anders eens aan Mauro of hij binnen wil gaan spelen, dan ruimen wij de boel hier wel op."
Temperance stond op en liep naar Kayren. "Kapitein, zal ik het dek gaan, euh.. opruimen?" Waarschijnlijk was ze een van de weinigen die tegen de viezigheid kon.

Locatie: Dek
Praat met: Talka en dan Kayren

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 21 Jan 2012 17:32

Rembrandt rilde van top tot teen maar probeerde zijn kapitein toch zo goed mogelijk te ondersteunen. ZIjn ogen schoten vuur toen Temperanc aanbood te helpen opruimen. 'Doe normaal! D-dit is niet zomaar een omgevallen ton eten ofzo! Dit is Kim! We moeten hem... begraven... als we aan land zijn. Of in ieder geval zo veel mogelijk van hem.' Als het oog er niet had gehangen had niemand hem kunnen identificeren, meende Rem, maar zag hoe Mauro het wel snel doorhad. Hij zette zijn kapitein tegen de mast en er trok een schaduw over zijn gezicht. Vanaf nu was in zijn ogen iedereen verdacht - hij had Kim sowieso als enigste vertrouwd. Diep haalde hij adem en wist dat Kayren voor een tweede stemronde zou vragen, en vroeg zich af of het verstandig was als eerste te gaan. Het liefst zou hij van Kayren vragen om iedereen stevig te ondervragen, maar wist dat dat onmogelijk was. Het lege verdriet in hem had plaatsgemaakt voor een ziedende woede, en stampvoettend verdween hij het ruim in. Daar wist hij met veel moeite een ton bier omhoog te rollen, en zette het met een klap aan dek.

'Op Kim,' zei hij zacht, en schonk zijn tinnen beker vol.

Lokatie: ruim, bij de drank
Praat tegen: Temperance, later tegen iedereen

Starálfur

Postby Starálfur » 21 Jan 2012 17:46

Temperance keek boos naar Rembrandt toen die tekeer ging. Ze liet hem maar even, hij was boos en moest zich waarschijnlijk op iemand af reageren. Rembrandt verdween en kwam boven met een groot vat. Ze liep naar hem toe en pakte een beker. "Op Kim." Om niet nog meer drama te veroorzaken, zei ze zacht, zodat alleen Rem het kon horen: "Niet denken dat het me niets interesseert, ik was erg op hem gesteld. Maar we kunnen hem moeilijk op het dek laten liggen, dan rot de boel weg of de meeuwen eten alles op. Ik kan alles in een leeg vat doen, dan zie je maar wat je ermee doet. Goed?"

Locatie: Dek
Praat met: Rembrandt

Raichi
SD
SD
Posts: 420
Joined: 31 Aug 2011 18:30
Location: Rotterdam

Postby Raichi » 21 Jan 2012 19:02

Gaat zitten sippen.
Hij schaamde zich, hij had er nog niet eens bij stil gestaan dat hij zich als een watje aan het gedragen was. Toch knikte hij toen Temperance aanbood om het schip op te ruimen zodat hij binnen kon spelen, een aardig gebaar. Echter durfde hij nu niet meer alleen in een ruimte, en omdat Mauro jonger was dan hem telde dat voor hem als alleen.
Talka wou opstaan, maar zijn deken en ondergoed was het enige wat hem warm hield. Hij dacht er even over na om iemand te vragen, maar als jongeman was het wel gepast om je eigen mannetje te kunnen staan. Ja, hij slikte en haastte zich terug naar het slaapvertrek, de houten planken koud onder z'n blote voeten. Zo snel mogelijk probeerde hij z'n kleren aan te trekken, hij voelde zich enorm kwetsbaar als enige die niet op het dek was. Toen een deur en voetstappen hoorde kreeg hij bijna een hartverzakking, maar gelukkig vertrokken de stappen net zo snel als ze kwamen. Wist hij veel dat het Rembrand was die een vat alcohol naar het dek bracht.
Nog nooit had hij zichzelf zo snel aangekleed, gelukkig z'n kleren en schoenen lekker warm, en stond binnen no time op het dek. Hier voelde hij zich een stuk veiliger dan in z'n eentje en zag dat Temperance en Rembrand een beker alcohol hadden.

De vieze smaak van rum kwam door alleen de gedachte al in z'n mond, maar het had hem wel geholpen z'n emoties te stillen. En dit was nog veel gruwelijker dan Akuma, dus het was het zeker waard om zelf ook een beker te halen. Hij tapte voor zichzelf een beker af en opeens viel het kwartje. Hij keek naar Rembrand. "Oh jou hoorde ik net dus! Ik kreeg hartkloppingen toen ik me aan het omkleden was, dacht dat de moordenaar me kwam halen." hij nam gauw een slok, hij was nog steeds in diepe shock van de situatie.

Locatie: Dek
Praat met: Rembrand
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 21 Jan 2012 19:25

'Whatever,' zei Rem op precies dezelfde toon als Kim altijd had gedaan als hij zich ergens bij neerlegde. Temperance bedoelde het vast niet verkeerd, maar toch keek hij haar onderzoekend aan terwijl hij nog een beker drank nam. De kapitein stond nog bij de mast, duidelijk te erg in zijn eigen shock om aandacht aan Rembrandt of de rest van de crew te besteden. Maar dat maakte de jongen niet uit - hij redde het alleen ook wel. Hij had niemands medelijden nodig, want het was niet alsof hij zijn geliefde of iets dergelijks kwijt had geraakt. Toch sneed het gemis nu al diep in zijn hart, wetende dat hij de man's lach niet meer zou horen, niet meer samen zou kunnen dobbelen of practical jokes uithalen om de kapitein te plagen...

Hij keek over de grijze zee, dat ergens aan de horizon zich vermengde met de al even grauwe lucht. Het was dat hij de kapitein nog had... Die op het moment geen huilend, trillend joch in zijn armen kon gebruiken. Daarom hield Rem zich sterk, ook al schreeuwde zijn hart naar steun en troost dat nu niemand hem meer kon geven.

'Temperance,' zei hij zacht, en klonk zijn beker met de hare, 'sorry voor de uitbarsting. En Talka,' hij klonk ook met zijn glas, 'sorry dat je eerste jaren op een schip zo traumatiserend zijn. Hopelijk krijgen we die moordenaar snel te pakken voor er nog meer -' zijn adem stokte en hij dronk maar snel. Ze wisten wel wat hij bedoelde. 'En... al verdenkingen?'

Lokatie: dek
Praat met: Temperance en Talka

niniatiale
Sabik
Sabik
Posts: 1580
Joined: 17 Apr 2008 21:35
Location: enkhuizen

Postby niniatiale » 21 Jan 2012 20:30

'Het was Kim..' fluisterde Mauro tegen Ra.
Hij keek hoe Rem weg stampte. Hij wist dat de twee veel met elkaar om waren gegaan. Maar het was toch ook niet Temperance's schuld dat ze wilde helpen. Hij slikte even. Toen Rem even later terug kwam met drank aarzelde hij. De kapitein zou hem vast niet zomaar laten drinken. Vorige keer was het ook een gevecht geweest. Hij rilde even. Hij zou het dit keer maar gewoon niet proberen. Ondanks dat hij het er warm van had gekregen had de smaak hem niet echt aangestaan.
Hij bleef bij Ra zitten en keek naar de rest.

locatie: Dek
Praat met: Ra
@ home: Mauro {AA Yi}, Nate {Impldoll Iris}, Shaye {AR Little Fair Dana}

Lavender-Traces
SD16
SD16
Posts: 790
Joined: 15 Dec 2010 20:25
Contact:

Postby Lavender-Traces » 21 Jan 2012 23:00

Stil keek hij neer op hetgeen allemaal gebeurde vanaf het bovendek. Een doorschijnende schim voor zichzelf, onzichtbaar voor de bemanning aan dek. Zijn dood, gruwelijk. Toch trok er een kleine grijns aan z’n mondhoek. Degene die hem vermoord had.. hij vroeg zich af of deze had geweten over zijn voorliefde aan muziek. Een harp. Hoe was het te bedenken? Hij schudde zacht zijn hoofd en lachte om de ironie.

Niets meer en minder als een dwalende schim was nu van hem over. Nog niet klaar om door te gaan zonder te weten wat er met de rest van de bemanning nog zou gebeuren. Hij moest weten of ze de dader nog zouden vangen. Stil keek hij toe hoe iedereen de schok onderging. Niet dat het had uitgemaakt of hij nog had gepraat.

Hij zuchtte en dwaalde langzaam richting het dek. Hij zag hoe moeilijk het met name Rembrandt leek te vallen en hoe zelfs Temperance er moeite mee had. Langzaam reikte hij uit in een automatische poging door Rembrandt’s haar te woelen, een poging tot troost, maar zag dat dit weinig uithaalde. Het was moeilijker om te zien hoe zwaar het de bemanning viel, dan om naar zijn eigen restanten te kijken. Wetende dat er niets was dat hij meer kon veranderen of doen.


Locatie: Ergens op het dek, vlakbij Rembrandt.. ronddwalend.
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound
Posts: 1203
Joined: 29 Jul 2008 11:49
Location: Krommenie
Contact:

Postby tha_queen_of_chaos » 22 Jan 2012 11:42

Akuma knikte naar Kayu als teken dat ze het gehoord had. Ze zag hoe Rembrand naar het ruim liep en terug kwam met een vat. Hij maakte een toast op Kim.
Ze liep met de kruk naar het vat en pakte met haar vrije hand een beker. Ze hief de beker even en nam een slok.
Daarna liet ze nadenkend de beker rondtollen terwijl ze nadacht over wie dit aan het doen was. Eerst werd zij aangevallen, daarna Kim. Ze kon geen verband zien. Ze had weinig contact gehad met de man aangezien die alleen met Rembrand was omgegaan. Kim had weinig gehad met de rest, daardoor was hij een slimme eerste slachtoffer geweest, maar dat was hij niet. Zij was het eerste slachtoffer. En zij had iets met iedereen gehad. Ze wist niet goed waarom, maar ze vond het raar dat het slachtoffer zo anders was.
Ze was niet zo'n diepe slaper, maar ze heeft ook niks gemerkt die nacht. Ze had gisteren ook niks verdachts gemerkt. Ze had echt gedacht dat Scar schuldig was en daar had ze het fout in. Misschien iemand aan wie je niet zo snel dacht.

Met haar bier liep ze naar Kayu. ,, Mijn stem gaat naar Rembrand. Degene die je het minst verdenkt is het meest verdacht." zei ze.

lokatie Dek
Praat met Kayu
Stemt Rembrand
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 22 Jan 2012 12:07

Rembrandt voelde zich niet eens heel erg aangevallen door Akuma's stem. Zij was tenslotte bijna het eerste slachtoffer geweest, en de angst van een tweede zou haar keuze natuurlijk beinvloeden. 'Waarom zou ik hem vermoorden?' vroeg hij, stem licht trillend onder invloed van de alcohol. 'Hij leerde me alles toen ik hier op het schip kwam, van knopen leggen tot met de sterren navigeren. Hij was de grote broer die ik nooit heb gehad... Sorry, maar... ik... ' Hij slikte een snik weg. 'Degene die je het minst moet verdenken ben ik inderdaad, misschien na jezelf. Maar nee, ik geloof in bewijs in plaats van lukraak mensen aanwijzen.' Hij zetten zijn nog half gevulde beker met een klap terug op de ton.

'Iemand die direct na de moordpoging op jou, Akuma, naar je toe kwam hobbelen om zijn bescherming aan te bieden. Iemand die allereest Kayu beschuldigde - die het nooit gedaan kan hebben - om zo geen verdenking op zichzelf te leggen. Iemand die honger heeft, maar het juiste aas voor de vissen blijkbaar niet kan vinden. Iemand die jouw wilde roosteren met dat vuur, en K-kim uiteindelijk maar rauw -' een snik, 'nee, is het niet duidelijk? Stukjes lichaam aan de harpdraden die wel erg veel op vislijnen lijken?'

Zijn woede, aangewakkerd door Akuma's valse beschuldiging, richtte zich uiteindelijk helemaal op Ra, de spil van zijn verdenkingen. 'Iemand die het 'minst' verdacht is? Kijk dan naar de kinderen en niet naar mij.' Hij wees naar de jongen. 'Dan gaat mijn stem naar jou.'

Lokatie: dek
Praat met: Akuma, dan Ra
Stemt: Ra

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 22 Jan 2012 12:20

Kayu stapte naar Akuma en Rem en knikte. Hij snapte hun verdenkingen en keek rond. Zijn hand rustte op het zwaard aan zijn riem, een ieder die zich ook maar meldde als dader zou door het zwaard sterven. Op zijn schouder zat de rat die zich eerder tegoed had gedaan aan Scar's buik.

"Mijn broer houdt niet zo van stukjes mens, dus ik zal aanwezig zijn om de stemmen bij te houden," zei hij tegen iedereen die het kon horen. "Zolang we de moordenaar niet vinden gaan deze moorden door, dus ik vraag jullie wel om goed na te denken over jullie argumenten."

Hij glimlachte even flirterig naar Akuma, hij had zelf ook wat afleiding nodig, en keek toen naar Rem. Kim was Rem's vriend geweest en nu was de jongen helemaal alleen. Kayren was nu ook niet in staat om Rem te steunen.

"Het spijt me, Rem. Niemand verdient het om zo te sterven." Hij keek op naar het oog en zuchtte diep. "Het is goed als Temperance wilt opruimen."

Zijn hand liet het zwaard los en hij voerde de rat een stukje scheepsbeschuit waar hij eerst de maden maar uitklopte.

Locatie: Dek
Praat met: Akuma, Rem
Last edited by Kayren on 22 Jan 2012 12:28, edited 1 time in total.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

sdrassa
SD
SD
Posts: 287
Joined: 12 Apr 2010 12:21
Location: Drachten
Contact:

Postby sdrassa » 22 Jan 2012 12:23

Ra keek geschokt naar Rembrandt. Enerzijds begreep hij zijn woede wel, zijn beste vriend was op gruwelijke wijze vermoord en hij zocht iemand om zijn woede op te koelen.

Toch viel hem een ding op in Rembrandt's tirade en hij moest het vragen: 'Welk vuur heb je het over? En mijn vislijn lijkt niet echt op harpdraden, die zijn veel sterker. Ik vind niet dat je mij de schuld kunt geven van het slecht bijten van de vissen. Wat wil je dan dat ik doe? In het water springen en ze opscheppen?'

Ra was teleurgesteld in Rembrandt en boos dat hij een kind werd genoemd.
Hij kon zijn woede niet meer inhouden en vloog Rembrandt schreeuwend aan. 'Mij een kind noemen? Ik zal je laten zien wat voor 'kind' ik ben jij minderwaardig mens! Mijn ras is altijd al beter geweest dan jullie! Kijk maar eens goed naar deze klauwen!' Hij haalde zijn klauwen over Rembrandt's gezicht. 'Als er iemand schuldig is ben jij het wel jij miezerig onderkruipsel!'

Lokatie: Dek
Praat/vecht met: Rembrandt
Stemt op: Rembrandt

edit: sorry, stem vergeten :blush:
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)


Return to “Fun and Games”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests