HoOi,,
Ik ben hevig op zoek naar een hound doll.
en het liefst wil ik een vrouwelijke.
maar met het rondkijken vind ik bijna alleen maar mannen.
ik vroeg me dus af of er merken zijn die er wel aardig wat hebben die niet overdreven duur zijn (het liefst niet veel meer dan €300,-)
wat ik me ook afvroeg, is het moeilijk om een MSD of SD hoofd iets groter te maken voor een companie, zodat je bijvoorbeeld een MSD hoofdje kunt uitkiezen maar dat tie in hound formaat gemaakt kan worden?
ze worden geloof ik wel uit mallen gegoten, maar ik weet niet hoe moeilijk het is om het iets groter te doen.
alvast bedankt
hound girl
Moderator: Café Mods
hound girl
Live your life as crazy as it is.
dollhof.boards.net
Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe
dollhof.boards.net
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe
-
ShuriTigerH
- Sabik

Hound dames = 65cm of langer toch? Hier een paar bedrijven (de grotere dames zijn over het algemeen wel behoorlijk rondborstig, maar veel bedrijven bieden ook kleinere bustes als optie). Als ik me goed herinner zijn deze dames allemaal zo'n 68cm, iets meer met hoge hakken:
-Iplehouse (EID line)
-Dollmore (Model doll en Glamor Model doll line)
-Spiritdoll (Proud line)
-Loongsoul
-Fairyland (hoewel de Feeple70 lijn tijdelijk sold out is)
-Popodoll
De meeste andere bedrijven die ik me uit mn hoofd kan bedenken verkopen wel grotere meiden, maar niet groter dan 65 cm.
En je tweede vraag snap ik niet helemaal, een mal van een bestaand hoofdje groter maken gaat niet zover ik weet, dan zou je het hoofdje eerst op groter formaat opnieuw moeten sculpten en er dan mallen van maken (silicone krimpt hoogstens bij het mallen maken) en als het wel zou kunnen zou het niet erg kosteneffectief zijn om het te doen, bedrijven zouden het niet doen op verzoek van 1 persoon en zelf doen zou duur zijn en moeilijk om goed te krijgen (bubbels eruitkrijgen en zo, is lastig zonder speciale apparatuur) en bovendien zou dat ethisch een beetje op een grens zitten vanwege copyrights en zo, je bent dan eigenlijk een recast van iemand anders zijn werk aan het maken.
Het is wel zo dat sommige bedrijven molds van verschillende groottes maken die wel dezelfde trekken hebben maar ik verschillende stadia van volwassenheid. Luts doet dat, als je de SD versie van bijvoorbeeld Bory zou willen zou je een Cian kunnen nemen. Het zijn er niet zo heel veel die dat doen, maar een mold zoeken die lijkty op de msd mold die je eigenlijk wilt lijkt me een stuk eenvoudiger dan er een proberen uit te vergrotenO.o.
-Iplehouse (EID line)
-Dollmore (Model doll en Glamor Model doll line)
-Spiritdoll (Proud line)
-Loongsoul
-Fairyland (hoewel de Feeple70 lijn tijdelijk sold out is)
-Popodoll
De meeste andere bedrijven die ik me uit mn hoofd kan bedenken verkopen wel grotere meiden, maar niet groter dan 65 cm.
En je tweede vraag snap ik niet helemaal, een mal van een bestaand hoofdje groter maken gaat niet zover ik weet, dan zou je het hoofdje eerst op groter formaat opnieuw moeten sculpten en er dan mallen van maken (silicone krimpt hoogstens bij het mallen maken) en als het wel zou kunnen zou het niet erg kosteneffectief zijn om het te doen, bedrijven zouden het niet doen op verzoek van 1 persoon en zelf doen zou duur zijn en moeilijk om goed te krijgen (bubbels eruitkrijgen en zo, is lastig zonder speciale apparatuur) en bovendien zou dat ethisch een beetje op een grens zitten vanwege copyrights en zo, je bent dan eigenlijk een recast van iemand anders zijn werk aan het maken.
Het is wel zo dat sommige bedrijven molds van verschillende groottes maken die wel dezelfde trekken hebben maar ik verschillende stadia van volwassenheid. Luts doet dat, als je de SD versie van bijvoorbeeld Bory zou willen zou je een Cian kunnen nemen. Het zijn er niet zo heel veel die dat doen, maar een mold zoeken die lijkty op de msd mold die je eigenlijk wilt lijkt me een stuk eenvoudiger dan er een proberen uit te vergrotenO.o.
mijn tweede vraag leek me ook al een beetje moeilijk nouja
dankje voor de merken, een paar ervan kende ik nog niet
ga ik vanmiddag even naar kijken.
jup 65+ ook al heb ik het liefst 70+ maar dat is qua dames erg lastig..
dankje voor de merken, een paar ervan kende ik nog niet
ga ik vanmiddag even naar kijken.
jup 65+ ook al heb ik het liefst 70+ maar dat is qua dames erg lastig..
dollhof.boards.net
dollhof.boards.net
-
dreamfairy
- *Puppetmaster*

Msd op een hound lichaam gaat nooit passen. Gaat er ook echt niet uit zienj bespaar je de moeite xD.
Maar een hound onder de 300 euro... 300 euro is wel erg weinig. Resinsoul al gekeken??
Denk dat je beter door kan sparen...
Maar een hound onder de 300 euro... 300 euro is wel erg weinig. Resinsoul al gekeken??
Denk dat je beter door kan sparen...
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)
Rseinsoul en Bobobie hebben idd ook 68cm. En bedenk, met de high heels, zijn ze dan meestal 70, of net iets groter... Zelfde geld tuurlijk ook voor die van Dollmore, en de anderen. Ehm, ik weet dat Angelheim Zena had, van 65cm, als ik t goed heb, maar weet niet of die nog in de running is, of niet meer...
http://angelheim.com/index.php
http://angelheim.com/index.php
- Amber-kyou
- Moderator

Wat Serid zegt; en voortaan kan je hele mooie plateau schoenen krijgen ^_-
Mijn Lishe is van 58 cm naar 60 (en een half) cm gegaan met haar laarsen.
Over Lishe gesproken.. Luts heeft ook hele mooie (iets) grotere meiden (uit men hoofd niet hoe groot), en persoonlijk is de kwaliteit prijsverhouding van Luts erg prettig!
www.eluts.com
Onder Senior delf, uit men hoofd.
(zie net dat die nog best wat kleiner zijn.. tijd dat Luts Super senior meiden gaat maken!)
Maar vraag je af; Wil je der gaan koppelen?
Bedenk dan dat het leuker staat als de vrouw wat kleiner is als de man. (dit is in het echt ook zo.. meestal)
Dus 60cm meid+ hakken (+1 - anderhalve cm).. en 65 - 70 cm jongen.. cm lijken zoveel maar 't is eigenlijk best weinig!
Mag ik dus vragen waarom je 70+ cm wil?
Mijn Lishe is van 58 cm naar 60 (en een half) cm gegaan met haar laarsen.
Over Lishe gesproken.. Luts heeft ook hele mooie (iets) grotere meiden (uit men hoofd niet hoe groot), en persoonlijk is de kwaliteit prijsverhouding van Luts erg prettig!
www.eluts.com
Onder Senior delf, uit men hoofd.
(zie net dat die nog best wat kleiner zijn.. tijd dat Luts Super senior meiden gaat maken!)
Maar vraag je af; Wil je der gaan koppelen?
Bedenk dan dat het leuker staat als de vrouw wat kleiner is als de man. (dit is in het echt ook zo.. meestal)
Dus 60cm meid+ hakken (+1 - anderhalve cm).. en 65 - 70 cm jongen.. cm lijken zoveel maar 't is eigenlijk best weinig!
Mag ik dus vragen waarom je 70+ cm wil?
Heey, dankje Amber *smiles* En idd, er zijn tegenwoordig hele toff eplateau schoenen te koop, ik wil er ook nog... Ehm, voor mn Doll, (zelf ook stiekem wel hoor, maar dat mag nog ff wachten).
Luts was idd 60cm? of? (de senior dames,) maar idd ben wel benieuwd hoe super senior dames van hun zouden zijn. Zal vast nog wel komen.
Maar idd, bij Angell-Studio hebben ze gekozen voor meisjes van 62cm als tegenhanger voor de heren van 71,5cm, en met high heels gaat dat nog een heel stuk hoger, dus,, en dan heb je idd die plateaus ook, en ik vind t juist wel leuk als er verschil in lengte is, is idd in t echt ook zo.
En ik ben ook wel benieuwd, wat heb je zoal voor plannen in je hoofd, voor n 70+ dame?
Ow, ik weet er weer 1: Mecha Angel van Soom, die hebben ook n dame gehad, die was/is 79cm, en de heren waren/zijn 80cm. Dame heet Vega.
Luts was idd 60cm? of? (de senior dames,) maar idd ben wel benieuwd hoe super senior dames van hun zouden zijn. Zal vast nog wel komen.
Maar idd, bij Angell-Studio hebben ze gekozen voor meisjes van 62cm als tegenhanger voor de heren van 71,5cm, en met high heels gaat dat nog een heel stuk hoger, dus,, en dan heb je idd die plateaus ook, en ik vind t juist wel leuk als er verschil in lengte is, is idd in t echt ook zo.
En ik ben ook wel benieuwd, wat heb je zoal voor plannen in je hoofd, voor n 70+ dame?
Ow, ik weet er weer 1: Mecha Angel van Soom, die hebben ook n dame gehad, die was/is 79cm, en de heren waren/zijn 80cm. Dame heet Vega.
ooh dank jullie allemaal voor de tips
(haha ik was ook niet van plan een MSD grootte op een hound te doen XD)
wat ik er mee van plan ben?
uhm, het lijkt me erg leuk om zo'n grootte doll te hebben.. (hoef in principe niet te koppelen, maar het is natuurlijk wel leuk XD)
maar ik heb nu een MSD en bind haar heel leuk, maar wil toch wat groters, en ik heb wat ideeën voor shoots. Ik zag hier op het forum geloof ik ook, met kleine kinderen die zijn bijna even groot en dat lijkt me erg leuk. je kunt dan wat grootschaligere shoots doen. ook wil ik graag kleren maken en voor een hound lijkt me dat iets minder prigelig.
maar dat idee met ide plateau zolen is idd een goed idee!!
ik ga vanavond of morgen even lekker alle sites af die jullie hebben gepost.
(ik moet zo dansen dus ik kan nu niet kijken
)
(haha ik was ook niet van plan een MSD grootte op een hound te doen XD)
wat ik er mee van plan ben?
uhm, het lijkt me erg leuk om zo'n grootte doll te hebben.. (hoef in principe niet te koppelen, maar het is natuurlijk wel leuk XD)
maar ik heb nu een MSD en bind haar heel leuk, maar wil toch wat groters, en ik heb wat ideeën voor shoots. Ik zag hier op het forum geloof ik ook, met kleine kinderen die zijn bijna even groot en dat lijkt me erg leuk. je kunt dan wat grootschaligere shoots doen. ook wil ik graag kleren maken en voor een hound lijkt me dat iets minder prigelig.
maar dat idee met ide plateau zolen is idd een goed idee!!
ik ga vanavond of morgen even lekker alle sites af die jullie hebben gepost.
(ik moet zo dansen dus ik kan nu niet kijken
dollhof.boards.net
dollhof.boards.net
- Amber-kyou
- Moderator

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”