Eerste face-up drama

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Raichi
SD
SD

Eerste face-up drama

Postby Raichi » 05 Jan 2012 16:52

Blargh nou 't loopt allemaal niet zo lekker met m'n eerste face-up.

't begon ermee dat ik graag wou beginnen maar nieuwjaarsdag er aan kwam dus ik niet thuis was. Toen kon ik de 2e eindelijk beginnen, krijg ik alleen z'n gezicht ingespoten (een keer of 3 want ik wou er zeker van zijn dat t acryl niet intrekt)
Ik dacht, nouja, dan morgen de rest! Want op dolliverse was ik ook in 2 uur klaar met face-uppen.

Noooooot, ik ben natuurlijk veel kieskeuriger met m'n eigen hoofdje dan een oefen hoofdje... dus de wimpertjes was ik die hele dag mee bezig geweest=

Image

Maar, ik was er wel dik tevreden over ^^

Behalve die lijntjes boven de ogen maar ik dacht, dat kan ik altijd veranderen.
Toen dacht ik dus, dan doe ik morgen de rest! Want ik wil zo graag dat m'n mannetje af is en lekker foto's maken TToTT

Maar ik kan maar bepaalde uren van de dag er aan werken want ik heb echt t daglicht nodig. En nu in de winter heb je om 4:30 al niet veel meer aan t daglicht.

Nouja dus toen was het de 4e, gister, en had ik z'n lipjes zitte blushen, en z'n wenkbrauwen zitten blushen, gesprayed (ik was lekker vroeg me bed al uit zodat ik de hele ochtend en middag er aan kon werken)

Ja toen ging t mis, ik wou t hoofdje op de droog plank schuiven, want ik spuit hem op een schoenendoos... rolt hij zo op m'n broers vieze bureau.

Zat dus onder de stofjes en bij z'n rechterbneusgatje was er een stukkie msc dus afgegaan. Dat ging dus al mis, dus toen hij droog was de stofjes er af geschuurd met wonderspons.

Nou toen z'n wenkbrauwen geverft en z'n lipjes. Kwam ik op het idee om die lijntjes boven z'n ogen weg te werken, want ik vond ze toch te grof en niet mooi.
Wat doe ik, ik denk, ik mix wat bruin met lichtkoper, en verdun ik hevig, dan word het wat milder.

Nya, op het oog ziet het er mooi uit... totdat ik foto's ging maken...

Nouja, ik wou het er dus afschuren want ik had t al gesealt... maar dat lukte niet echt want het zit echt in zo'n groefje, dus ik probeerde wat beter in het groefje te komen door t wondersponse met m'n nagel er tegenaan te wrijven.

Wat er toen gebeurde kan je al raden, ik krabte er een stukje msc af...

Nouja, dat was allemaal gister. Ben druk in de weer geweest.

Vandaag had ik dan maar nagellak remover zonder aceton en kleurstof gehaald (bij de etos en t was friggin 6,95! >.>)

Dus ik dacht, dan wrijf ik wel met een oorstaafje het lijntje van het oog weg, aangezien daar toch al een stuk msc is weggekrabt. Nou dat lukte, maar ook de onderkant van de wenkbrauw werd meegenomen. Dus vaarwel harde werk van gisteren, weg rechter-wenkbrauw...

En what gives? Het stuk wat ik weg heb gehaald boven z'n oog ziet er precies hetzelfde uit als dat ik het zou hebben afgekrabt met m'n nagels!
Ik dacht dat het een mildere overgang zou hebben maar niet dus, je ziet echt een randje en ik vind het spuuglelijk.

The Damage *insert crying smiley here*
Image

Image

The Detail and Love *insert crying smiley here*
Image

Image

En dan nu de reden dat ik mijn ervaring deel... Stiekem hoop ik op een tovertrukje om de overgang wat minder bot te maken, anybody?
Maar ach, ik vrees dat mijn bloed zweet en tranen voor niks zijn geweest... Behalve dat ik er wat meer van geleerd heb maar ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Denk dat iedereen zal zeggen dat ik de hele face-up er af moet boenen en opnieuw moet doen.. *sigh* nuja, dan mogen jullie me wel goed gaan troosten hoor TToTT ik heb 3 volle dagen me liefde op dit hoofdje zitten storten *sob*
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 05 Jan 2012 17:01

Overnieuwe beginnen gewoon, iedere gebeurd dat wel eens...

En sealen kun je beter buiten doen. MSC is heel slecht voor je longen. OF onder een afzuigerd oen ofzo... Igg niet waar je de hele tijd zit...
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 05 Jan 2012 17:04

En gladde overgang gaat er helaas niet in zitten. Omdat je al begonnen bent met 3 lagen heb je dikke buildup, dus als de MSC er af gaat is dat erg duidelijk. Bij 1 laag of twee lagen is dat al een stuk minder duidelijk te zien vaak, maar dat hangt er ook af op wat voor een stuk dat gebeurd. Als dat op een stukje gebeurd waar nog geen pastel zit of waar nog niet geverfd is dan heb je kans dat het niet te zien is.
Maar als ik jou was zou ik gewoon opnieuw beginnen. Perfectionisme zit in veel van ons, maar je krijgt nooit je eerste of tweede faceup helemaal perfect tenzij je een wunderkind bent. Het gaat vaak met vallen en opstaan en foutjes maak je altijd nog wel, ook al doe je het al jaren.
Om fouten tegen te gaan is het handig om voor pastel foutjes altijd wonderspons bij de hand te hebben (wat je al hebt) en voor acrylverf foutjes een bakje met water en watjes of wattenstaafjes. Als je het meteen wegwrijft met water is het meestal nog wel op te lossen.
Als je een tijdje oefent (ja dit kost tijd, geld en materialen) dan doe je snel genoeg een faceup binnen een paar uurtjes.
Verder ziet je faceup er niet slecht uit. De wimpers zijn zeker goed als dit nog maar je tweede faceup is. Verder zou ik gaan kijken naar foto's van wenkbrauwen, zodat je goed kunt zien hoe de haartjes lopen. Je hebt in ieder geval die dunne penseelstrook al aardig onder de knie.

Maar ja, ik denk niet dat dit nog te fixen valt. Ik zou overnieuw beginnen en niet proberen het meteen perfect te krijgen. Je leert door fouten maken en het scheelt een hoop teleurstelling als het uiteindelijk niet goed gaat.
Image

Lif
SD
SD

Postby Lif » 05 Jan 2012 17:55

Wat jammer zeg want het zag er al erg goed uit voor een 2e poging!
Maar goed als dit de 2e is....hoe zal die 3e er dan wel niet uit zien! Toch?!
Succes *pets raichi's back* come on....its not the end of the world!
@Home: Bambicrony Ciao Bella Peach Puff

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 05 Jan 2012 19:07

Thanks girls, had echt effetjes een op peppertje nodig..

Ja omdat de strookjes dun moeten kost t juist zo lang xD telkens als het te dik is doe 'k met een stukje nat wonderspons t te dikke strookje weg.

Hmmm je hebt gelijk over het versimpelen, dan is de teleurstelling idd minder groot xD maar dit face-up idee zit nu eenmaal in m'n hoofd en alles moet altijd helemaal zoals het in m'n hoofd zit. Alleen weet ik niet wat ik met die groef moet gaan doen... die is te diep om weg te kunnen schuren, dus als er msc over zit kan het niet meer ongedaan gemaakt worden zonder dat de hele face-up er af moet... Ik wou gewoon zo'n bruin lijntje als bij de company foto, maar dat is voor mij onhaalbaar... Iemand een idee wat ik met die groeven aan moet?

Photoshoppen is iig stuuuuukke makkelijker x_x

mya ben zo blij met dit forum, praten en geruststellingen zijn echt fijn met dit soort dingen :cheers:

nyampokun
MSD
MSD

Postby nyampokun » 05 Jan 2012 19:33

Ik was namelijk zelf ook bezig met een face up wel de lippen van mijn
pullip en ja ik begrijp de frustratie wel dat je het perfect wil doen. *zucht*
De wimpers zien er al goed uit moet ik zeggen en ja over dat lijntje nu ik het zie doet het me denken aan het lijntje dat mijn pullip heeft. Geen idee hoe je dat moet doen. Hou het simpel de eerste paar keer en vooral de wenkbrauwen. De haartjes gaan niet zo omhoog zo als je het hebt gedaan tenzij je voor die look gaat.

Lif
SD
SD

Postby Lif » 05 Jan 2012 20:48

kan je de groef niet accentueren dmv een iet wat kleur op het ooglid zodat het ooglid en de verdere huid niet veel verschild maar net genoeg om die groef wat donkerder te doen lijken?

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 05 Jan 2012 22:19

Ik ga de 2e keer de wenkbrauwen wel anders doen ja, ik vond ze op zich zo ook wel mooi maar natuurlijk is het niet xD

Ik wil wel het wilde effect behouden, dus hier en daar zal een haartje wel naar boven pieken, maar niet allemaal ^^;

Hmmm, ik snap niet zo goed wat je bedoeld met... kleur op het ooglid..
Bedoel je gewoon t lijntje weglaten en met pastel wat schaduwen? Dat had ik bij deze ook gedaan maar da's nauwelijks zichtbaar op closeup foto's xD Maar op zich wel een idee om t lijntje gewoon weg te laten... dan kan het iig de face up niet meer ruineren...

Eigelijk moet iemand een spray houder uitvinden, want dat overschuiven van schoenendoos naar snijplank om te drogen is vragen om ongelukken....
En die schoenedoos heb ik zo geknutselt dat er een steel aan de onderkant zit, dus dan kan ik de doos makkelijk in de rondte draaien met sprayen, maar niet neerzetten..

Haru
SD
SD

Postby Haru » 05 Jan 2012 23:24

overnieuw beginnen >< , maar Rai ik weet zeker dat jij dit ook een 2e keer kan!
je weet nu wat er mis is gegaan en kan dit dus nu verhelpen. Vallen en opstaan!

Lif
SD
SD

Postby Lif » 06 Jan 2012 00:08

Ik bedoelde idd blushen en met pastel schaduwen en dan hoe verder naar beneden op het ooglid hoe lichter. En misschien kan je dat maar dan andersom ook op het bovenste ooglid (dus boven het naadje) doen. Dan heb je een schaduw effectje zeg maar ipv een lijntje.
Tja ik heb t nog nooit gedaan dus ik heb makkelijk kletsen natuurlijk!
Maar dat zou ik dus proberen ipv die harde lijntjes...

Vond de lipjes wel erg goed gelukt

Unknown User
Hound
Hound

Postby Unknown User » 06 Jan 2012 01:42

Zag er voor de eerste face up erg goed uit! *tumbs up*

En ja super clear is altijd drama. Zit er ook nog zo vaak mee te kloten. Super clear en ik hebben een liefde/haat relatie XD

Maar als er een stukje afbreekt moet je bijna altijd overnieuw beginnen. Heel kut Maar ja. Een voordeel is wel dat je 2de face up *bijna* altijd mooier wordt dan de eerste. En van deze fouten leer je weer :)

Sommige lagen super clear kan je er wel afhalen met het wondersponsje zonder de face up te beschadigen.*lange uitleg dus als je het wilt weten kan je een pm sturen* Maar dit leer je allemaal door ervaring en gelukkig zijn hier op het forum veel goede face up artiesten die je tips kunnen geven :D
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 06 Jan 2012 09:27

Wat je kan proberen in plaats van een lijntje maken met verf is een lijn maken met pastel.
Dit werkt voornamelijk het beste op diepe groeven en als ik jou zo hoor is dit een gevalletje diepe groef XD

Men neme pastel en smeert dat in en zonder twijfel om de groef. Als je dan met een kneedgum oppervlakkig over het pastel heen gaat zou in theorie het pastel op het hoger gelegen vlak weg moeten gaan, maar niet in de groef.
De balans tussen niet te hard duwen op de kneedgum en wel ver genoeg om het pastel op de bovengelegen stukken weg te krijgen is de moeilijkheid natuurlijk.
Maar ja, aangezien je pastel over en over kan doen, in tegenstelling tot acryl, is dit het proberen waard?
Let er dan wel op dat je goede pastelkrijt moet hebben met veel pigment, anders zie je het niet echt goed ;)
Het ziet er net iets anders uit, maar een goed alternatief.

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 10 Jan 2012 13:47

Bedankt iedereen, ben bezig met z'n hoofdje schoon boenen, maar die nagellak remover zonder aceton en kleurstof stinkt een uur in de wind, dus ik neem tussendoor pauzes. Het in z'n mondje en mondhoeken schoonmaken is een ramp, zit met een tandenstoker een watje er in te wrijven >.>;

Ik doe wel na het boenen telkens z'n hoofdje af met een natte theedoek, voor de zekerheid want wie weet wat er gebeurt als dat spul in je hoofdje trekt DX

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 10 Jan 2012 14:13

Als je een oude tandeborstel hebt kan je die gebruiken om zn mond en dergelijke schoon te maken. Werkt vaak erg goed.
Image

Yera
Hound
Hound

Postby Yera » 11 Jan 2012 16:46

Nog beter waar ik laatst achterkwam... een elektrische oude tandeborstel...
Heb een hoofdje nog nooit zo schoon gehad.
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”