Wat in huis te hebben voordat je eerste doll aankomt
Moderator: Café Mods
- Angel-chan
- Tiny

Wat in huis te hebben voordat je eerste doll aankomt
Ik vroeg me af wat voor dingen handig zijn voordat mijn eerste doll binnen komt..
Dingen zoals een carrier, restringing spullen, kleren..
Wat is echt nodig en welke dingen kan ik later ook nog halen nadat mijn doll binnen komt?
Dingen zoals een carrier, restringing spullen, kleren..
Wat is echt nodig en welke dingen kan ik later ook nog halen nadat mijn doll binnen komt?
Dolls:
Resinsoul (Bei): Renji
Dollfamily H (Duanyu): Taichi
Dollfamily H (Air): Steve
Dollzone / Dollfamily (Borken) Hybrid: Ellioth
Want to have: /
-
Chii483
Ik had zelf niets in huis behalve 1 shirtje voor haar. Een pruikje heb ik vlak daarna bestelt, en de kleding heb ik gehaalt op de dolliverse.
Verder heb ik nog steeds niet super veel extra in huis. Geen speciale tas, geen restringspulletjes (roos woont vlakbij hihi).
Wel heb ik zo'n schoonmaak blok.
Verder heb ik nog steeds niet super veel extra in huis. Geen speciale tas, geen restringspulletjes (roos woont vlakbij hihi).
Wel heb ik zo'n schoonmaak blok.
Ik had ook niks verder in huis voor mijn eerste doll kwam. Ik heb nu nog steeds geen restringing tools of dat soort dingen. Het enige wat ik nu heb is Citadel Purity Seal. Carrier bags heb ik ook niet, maar dat heeft ook wat te maken met het feit dat mijn dolls natuurlijk superklein zijn en in je broekzak passen 
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)
Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)
Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)
-
Starálfur
Eigenlijk heb je niets meteen al nodig en kan je alles later aanschaffen. Al is het natuurlijk wel leuk als je al een pruikje en kleertjes voor je doll hebt. Een wonderspons is ook wel handig maar je móet het niet al in huis hebben. Restringspullen zijn ook handig om in de loop der tijd aan te schaffen, al zijn er ook genoeg mensen die restringen met 'gewone' dingen als lintjes en breinaalden of hun dolls nooit zelf restringen.
-
thefirstnl
- Hound

In princiepe heb je niets nodig. Hangt ervan af hoeveel je bij voorbaat al wilt uitgeven.
Als je wilt kun je al wat basiskleren kopen. Want echt kleren kopen, dan kan tegen vallen. Of het past niet of je vind het niet leuk staan of het past niet bij het karakter van je doll.
Net zo met een pruik.
een carrier. Tja, wat je wilt. Sommige kopen inderdaad meteen een dollcarrier, andere zetten de doll, gewikkeld in een handdoek in de rugzak. Maakt niet uit, als je doll maar goed beschermd is. Zelf heb ik onderhand diverse tassen, koffers en carriers.
Restring spullen zijn ook niet goedkoop en misschien ligt het je niet om te restringen en laat je het liever iemand anders doen.
Als je zeker niet teveel extra wilt uitgeven, zou ik het eerst maar aankijken en zien wat je echt met je doll wilt en doet. Dan kun je altijd nog de spullen bijelkaar zoeken die je echt nodig acht.
Als je wilt kun je al wat basiskleren kopen. Want echt kleren kopen, dan kan tegen vallen. Of het past niet of je vind het niet leuk staan of het past niet bij het karakter van je doll.
Net zo met een pruik.
een carrier. Tja, wat je wilt. Sommige kopen inderdaad meteen een dollcarrier, andere zetten de doll, gewikkeld in een handdoek in de rugzak. Maakt niet uit, als je doll maar goed beschermd is. Zelf heb ik onderhand diverse tassen, koffers en carriers.
Restring spullen zijn ook niet goedkoop en misschien ligt het je niet om te restringen en laat je het liever iemand anders doen.
Als je zeker niet teveel extra wilt uitgeven, zou ik het eerst maar aankijken en zien wat je echt met je doll wilt en doet. Dan kun je altijd nog de spullen bijelkaar zoeken die je echt nodig acht.
Nodig voordat je "naakte" doll binnen komt
-schoentjes
-kleertjes
-pruikje
-oogjes
Eeen als je doll ook zonder face up komt en je wilt zelf de face up gaan doen
-acrylverf op waterbasis
-pastel krijt
-Mr. Superclear.
-Wonderspons (droog= stofjes afschuren. nat= tijdens face uppe corrigeren)
-gloss (voor lipjes)
-hobbylijm (voor wimpertjes)
Bij mijn eerste doll kwam ik er dus achter dat ik nog geen pruikje of face-up spullen had. Dus ik heb hem nu al ruim 2 maanden, en hij is nog steeds niet klaar haha. Hij ligt nu al een maand met z'n hoofd op schoot xD Maar volgende week wil ik hem afkrijgen!
-schoentjes
-kleertjes
-pruikje
-oogjes
Eeen als je doll ook zonder face up komt en je wilt zelf de face up gaan doen
-acrylverf op waterbasis
-pastel krijt
-Mr. Superclear.
-Wonderspons (droog= stofjes afschuren. nat= tijdens face uppe corrigeren)
-gloss (voor lipjes)
-hobbylijm (voor wimpertjes)
Bij mijn eerste doll kwam ik er dus achter dat ik nog geen pruikje of face-up spullen had. Dus ik heb hem nu al ruim 2 maanden, en hij is nog steeds niet klaar haha. Hij ligt nu al een maand met z'n hoofd op schoot xD Maar volgende week wil ik hem afkrijgen!
Last edited by Raichi on 04 Feb 2012 17:08, edited 1 time in total.
Mine: Talka (DZ-luke) Sieko (DZ-BB-Boy) Sith (DF-H Air)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)
Want: Narwo (Luts Pine) Sear (Luts Aru) Scott (hybrid)
-
niniatiale
- Sabik

Bij mij had ik ook niks in huis. En dat heb ik nog steeds niet als een doll binnenkomt.
Ik vind het fijn om te kunnen kijken wat er bij de doll staat, voor ik een pruikje koop dat hem/haar misschien helemaal niet staat. Ook kleding, ik heb bij mijn eerste doll gewoon een sok-shirtje gemaakt tot ik kleding ging kopen xD
(dat is zo fijn aan TP btw. De mogelijkheid om een doll op te halen en dan heerlijk de hele middag pruikjes passen enzo
)
Ik vind het fijn om te kunnen kijken wat er bij de doll staat, voor ik een pruikje koop dat hem/haar misschien helemaal niet staat. Ook kleding, ik heb bij mijn eerste doll gewoon een sok-shirtje gemaakt tot ik kleding ging kopen xD
(dat is zo fijn aan TP btw. De mogelijkheid om een doll op te halen en dan heerlijk de hele middag pruikjes passen enzo
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
- Angel-chan
- Tiny

Dankjewel iedereen voor het advies 
Ik zal dan ook een beetje proberen mijn naai-dwang in te houden, zodat hij niet straks 3 kledingkasten vol met kleren heeft.
Ik zal dan ook een beetje proberen mijn naai-dwang in te houden, zodat hij niet straks 3 kledingkasten vol met kleren heeft.
Dolls:
Het enige wat ik had was een pruikje en een berg kleren, en de kleren bleken veels te groot te zijn. Dus dat doe ik niet echt meer tegenwoordig.
Zeker als je zelf wilt gaan naaien zou ik wachten tot je je doll in handen hebt. Zo heb je een veel beter besef van hoe dingen moeten passen en zo.
Verder heb je niets nodig bij aankomst. Het is geen hond of zo
Zeker als je zelf wilt gaan naaien zou ik wachten tot je je doll in handen hebt. Zo heb je een veel beter besef van hoe dingen moeten passen en zo.
Verder heb je niets nodig bij aankomst. Het is geen hond of zo

Toen mijn eerste doll in huis was, had ik wel al een aantal spulletjes voor face-ups en restringen enzo in huis. Maar of het echt een must is dat je dat hebt... Nee, vind ik niet.
Wel raad ik wondersponsjes aan, voor mocht je een vlek maken. Ook geen must, maar wel zo handig.
(zeker omdat ik toen ik mijn eerste doll binnen kreeg nog regelmatig zwarte nagellak droeg en dat laat soms krassen achter als je dan een rok/broek aantrekt bijvoorbeeld)
Maar wat Snow zegt, het is geen hond ofzo. Dus mocht je er toch achter komen dat je wat nodig hebt, heb je nog altijd alle tijd om dat rustig te bestellen of kopen; je doll gaat er niet dood gaan.
Wel raad ik wondersponsjes aan, voor mocht je een vlek maken. Ook geen must, maar wel zo handig.
(zeker omdat ik toen ik mijn eerste doll binnen kreeg nog regelmatig zwarte nagellak droeg en dat laat soms krassen achter als je dan een rok/broek aantrekt bijvoorbeeld)
Maar wat Snow zegt, het is geen hond ofzo. Dus mocht je er toch achter komen dat je wat nodig hebt, heb je nog altijd alle tijd om dat rustig te bestellen of kopen; je doll gaat er niet dood gaan.
Het ligt er maar net aan heo jij bent.
Sommige vinden het niet erg als de doll een poosje naakt/kaal/oogloos is.
Maar ik bijvoorbeeld heb liever een outfitje, pruikje en wat oogjes van te voren in huis, want ik houd niet zo van een kale/naakte doll.
maar een wonderspons is altijd wel handig om te hebben n__n, zoals velvetbat zegt, voor het geval je een vlek maakt.
Sommige vinden het niet erg als de doll een poosje naakt/kaal/oogloos is.
Maar ik bijvoorbeeld heb liever een outfitje, pruikje en wat oogjes van te voren in huis, want ik houd niet zo van een kale/naakte doll.
maar een wonderspons is altijd wel handig om te hebben n__n, zoals velvetbat zegt, voor het geval je een vlek maakt.
At home: Yuuki ~ DM Chami
Wishlist: RS Song//MD Cho//AE Lemon
Wishlist: RS Song//MD Cho//AE Lemon
- Unknown User
- Hound

Ik had mijn eerste doll met kleding en al besteld ( kleding,pruik,ogen,face up,schoenen etc) Dit, omdat ik niks in huis had. En ik\kon zelf ook niet naaien en face uppen. XD Maar iedereen is hier anders in. Als je de doll hebt, heb je het belangrijkste en de rest komt wel.
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”