Ik heb vrijdag 21 december een pakje verstuurt een BJD dollzone Aaron naar een forum lid hier.
Nu is deze bij de douane beland... Ik heb geen idee waarom als Belg kan ik alleen maar tracken tot daar. Er zitten geen drugs in ( duh XD) , hij is geen vervalsing (zit wel in een andere doos aangezien ik hem op een beurs kocht zonder doos en deze dus niet had maar heeft wel zijn dollzone headcap stamp enzo )
Iemand enig idee of dit nog voorkomt ? is het door de drukte van de feestdagen ?
Het is van belgië naar NL gegaan ik vertsuur al jaren pakjes en nog nooit eentje die binnen europa op de douane is belandt :s
Iemand enig idee hoe ik meer kan te weten komen ? Of zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt ?
edit: even gebeld met Bpost hier en het zou toch uit de douane gekomen zijn zeggen ze...Maar toch vraag ik me af of dit veel voorkomt ?
Douane Be naar NL
Moderator: Café Mods
-
BlackDragon
- Sabik

Mekare:
Klopt, omdat Nederlandsers veel in-Nederland-illegaal vuurwerk uit het buitenland (belgië vooral) halen, worden pakjes 3x beter gecontroleerd.
Het kan altijd dat een pakje bij de Douane belandt, hoewel het niet vaak voorkomt. Tussen twee landen zit gewoon een Douane die controleert of er geen drugs of illegale dingen het land inkomen of uitgaan.
De Douane rekent geen kosten bij pakjes binnen Europa, maar kunnen wel pakjes openmaken/controleren. Zeker in de feestdagentijd.
Klopt, omdat Nederlandsers veel in-Nederland-illegaal vuurwerk uit het buitenland (belgië vooral) halen, worden pakjes 3x beter gecontroleerd.
Het kan altijd dat een pakje bij de Douane belandt, hoewel het niet vaak voorkomt. Tussen twee landen zit gewoon een Douane die controleert of er geen drugs of illegale dingen het land inkomen of uitgaan.
De Douane rekent geen kosten bij pakjes binnen Europa, maar kunnen wel pakjes openmaken/controleren. Zeker in de feestdagentijd.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}
@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”