Doll maken cursus/workshop?

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Yuuki
YoSD
YoSD
Posts: 64
Joined: 05 Oct 2010 20:56
Location: Gelderland

Doll maken cursus/workshop?

Postby Yuuki » 20 Mar 2013 19:26

Sinds kort heb ik het idee opgevat om zelf een doll te maken. Nu heb ik al veel informatie gelezen, ben ik lid geworden van forums die ermee te maken hebben.
Alleen nou zou ik graag het eerste gedeelte leren van iemand met ervaring tijdens een cursus/workshop. Zoals bijvoorbeeld het boetseren don't en do. Ik heb al veel gezien op foto's maar ik denk dat ik het beter kan leren in' real life'
:lost: Alleen nu lukt het me niet om in nederland mensen die realistische dolls/ bjd maken en een cursus/workshop geven te vinden.
Ik heb alleen deze gevonden dat me leek is
http://www.claudineroelens.com/Products.html maar dat is wel redelijk duur en in belgie :magic:

Iemand die nog wat weet in nederland?

Enid
MSD
MSD
Posts: 133
Joined: 27 Oct 2007 22:58
Location: Zwolle
Contact:

Postby Enid » 20 Mar 2013 23:35

Volgens mij zijn er niet echt cursussen te volgen speciaal op BJD's maken gebaseerd. Als je een goede basis wilt leren zou ik een cursus in Nederland zoeken waar je basis boetseren leert. Misschien zijn er cursussen die gefocust zijn op anatomisch correcte lichamen boetseren met naaktmodellen.
Wanneer je dat een beetje onder de knie hebt zijn er enkele BJD maak turtorials en boekjes op het internet te vinden die goed uitleggen hoe joints werken en hoe je ze maakt. En dan is het nog veel oefenen!
Succes ;)

Yuuki
YoSD
YoSD
Posts: 64
Joined: 05 Oct 2010 20:56
Location: Gelderland

Postby Yuuki » 21 Mar 2013 10:17

Dat is misschien ook wel een goed idee ja. Ik heb de neiging om meteen met het moeilijkste te beginnen zonder de basis leren :blush: bij zo curcus kan ik natuurlijk wel goede anatomie etc. leren.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 20 May 2013 12:58

Ik ben van plan om ook een poging te wagen...Het zal niet mee vallen. Maar er zijn wel een aantal online tutorials. Deze (vertaald uit het Japans) is vrij uitgebreid: Link

Meer links hier: Link

Veel succes!


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests