Helemaal nieuw dus alle vragen die je maar kunt bedenken ;)

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

christineh
Tiny
Tiny
Posts: 8
Joined: 02 Oct 2013 22:13

Helemaal nieuw dus alle vragen die je maar kunt bedenken ;)

Postby christineh » 02 Oct 2013 22:33

Hallo hoe werk je met resin poppen?

ik heb toevallig van de week een tas vol met resin poppen lichaamsdelen gekregen van een kennis die ze in de vuilnisbak had gevonden. nu zitten er alleen geen hoofdjes bij.
Hoe werkt het met resin poppen en waar kun je lossen hoofdjes en benodigdheden halen en hoe zet je ze in elkaar etc?

groetje christine

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 02 Oct 2013 23:04

je kan altijd bij deze site kijken:
http://shop.fashiondoll.nl/
deze site heeft zelf een winkel in (uit mijn hoofd) Nijmegen, kan je altijd ff langs gaan.
je hebt poppen in verschillende maten, dus als je alleen losse onderdelen heb raad ik je aan toch langs te gaan bij die winkel.
ze zijn daar super lief en super behulpzaam.
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 02 Oct 2013 23:14

BJD's zitten in elkaar geregen met elastiek (gestringd), hoe dat rijgen werkt kun je zien op de links in het topic over restringen. Als ik jou was, zou ik eerst eens de onderdelen bij elkaar gaan leggen, zien of alles erbij zit, of er gewrichten missen (sommige double jointed dolls hebben een apart gewrichtsstukje en het lijkt me dat dat snel kwijtraakt in zo'n container) en wat voor maat de dolls zijn die je hebt.
Als je hoofdjes zoekt, kun je die tweedehands vinden op bv Marktplaats, of je kunt ze los bestellen bij winkels als Think Pink (waar Cynthevla hierboven naar linkt). Wees er wel op voorbereid dat je voor een hoofdje makkelijk 50-100 euro kwijt kunt zijn, afhankelijk van de grootte die je nodig hebt. Let bij het bestellen van een hoofdje overigens altijd op dat het op de nek gaat passen -- de nekmaat staat er als het goed is altijd bij.

Succes!
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

christineh
Tiny
Tiny
Posts: 8
Joined: 02 Oct 2013 22:13

Postby christineh » 02 Oct 2013 23:24

Image

kijk dit zijn de onderdelen.

ik heb in elk geval al 7 paar handen en voeten bij elkaar. er zitten indd ook van die gewrichten (ik denk knieën) tussen. en de maat is zo 16 cm van nek tot en met bil.[/img]

Ezzora
SD
SD
Posts: 369
Joined: 28 Jul 2009 22:39
Location: Klaaswaal

Postby Ezzora » 02 Oct 2013 23:35

niet om negatief te doen, maar het ziet er zo uit dat er erg veel dezelfde onderdelen zijn, (vanuit deze hoek lijken all torsor delen op elkaar) wat dus betekend dat er grote kans is dat je te maken hebt met recasts (wat verklaard waarom ze bij het vuil lagen)


als je ze allemaal uitsorteerd en dan een foto maakt van ze op een rij kunnen we je helpen ze in elkaar te zetten
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

christineh
Tiny
Tiny
Posts: 8
Joined: 02 Oct 2013 22:13

Postby christineh » 02 Oct 2013 23:44

Gesorteerd!
het is voor 9 poppen!!!

komen ze jullie bekent voor kwa merk of hoe ze in elkaar horen?


Image

User avatar
Amber-kyou
Moderator
Moderator
Posts: 1297
Joined: 17 Aug 2008 21:57
Location: On a rainbow..
Contact:

Postby Amber-kyou » 03 Oct 2013 04:43

Het ziet er erg.. raar, eng uit. Het schreeuwt erg iemand die aan het recasten is geweest. of een hoop recasts heeft gekocht.
Alle onderdelen zijn hetzelfde. Op de laatste foto kan ik nog niet echt herkennen welk merk het is, als ik kijk naar de voetjes (onderkant van de voetjes in de zak) en de onderrug zeg ik dat het een Delf is.. Maar ik neem aan de die peanuts bovenaan de foto voor die rare double joints zijn die je ziet bij sommigen poppen, en dat heeft Delf niet. Ook klopt de borstpartij niet echt dan. Ziet eruit alsof alleen de benen double jointed zijn, en de armer niet.. dat kan het zoekveld al een beetje verkleinen.

Het ziet er erg raar uit, ik kan 't echt niet uithalen. Kan je mischien fotos maken van de handen/voeten/details? Mischien kan ik er dan wat mee :)

Maar op dit moment, zou ik denken dat 't recasts zijn. Recasts zijn eigenlijk niet toegestaan hier op 't forum, maar ik weet niet hoe dat nu zit..

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 03 Oct 2013 09:24

Het ziet er inderdaad uit als RECASTS, deze zijn op dit forum VERBODEN.

Er is geen zinnig persoon in Nederland die 9 dolls hetzelfde koopt en vervolgens weggooit. Daar zijn de originele dolls namelijk veel te duur voor.

Vriendelijk verzoek om deze post dus van het forum te verwijderen.
Last edited by BlackDragon on 03 Oct 2013 14:10, edited 1 time in total.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 03 Oct 2013 10:13

het lijkt op een gemodde samenstelling van Volks, AOD en DOD, er klopt geen hout van dus.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 03 Oct 2013 11:14


Vriendelijk verzoek om deze post dus van het forum te verwijderen.
Waarom?, als "we" zo tegen recasts zijn dan moet je er vooral een zwaar taboe op leggen. Ik ben zelf ook een beginner en ik zie het verschil ook niet. Je zou dit kunnen aangrijpen om detalfoto's te maken en een nieuw stuk over recasts te schrijven met veel foto's. Een foto zeg soms meer dan 100 woorden.

Een taboe heeft nooit zin.

De feiten liggen hier en die moet je gebruiken om nieuwkomers zoals ik en de poster van dit topic wegwijs te maken.

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 03 Oct 2013 12:09

als je het verschil niet ziet mag je het vragen aan de experts, maar daarna wordt het verwijderd van dit forum.
Dit zijn nu eenmaal onze regels.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

User avatar
Amber-kyou
Moderator
Moderator
Posts: 1297
Joined: 17 Aug 2008 21:57
Location: On a rainbow..
Contact:

Postby Amber-kyou » 03 Oct 2013 13:26

Er ligt ook een taboo op het stelen van een schilderij om die vervolgens na te maken, dit word zelfs bestraft. Als je het grof neemt, is het in principe hetzelfde.. het is geld verdienen op iemand anders idee.. en dat is om in jip en janneke taal te treden: fout.

De mods proberen hier een gezellig forum te houden zonder ruzie of enige oorlog over het feit of recasten nou wel of niet kan. Er zijn op het moment namenlijk erg gedeelde meningen over en die botsen heel erg. Dus hebben ze besloten het gewoon niet toe te staan. dat denk ik. Maar zoiezo naast het feit dat het grof gezecht diefstal is.

mocht je meer informatie willen over de hele ruzie over recasts en hoe te herkennen, bied ik je aan mij te pmen. Vragen over het forum en de regels kunnen bij een mod.

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 03 Oct 2013 14:08

bedankt Amber Kyou, wij hadden het zelf niet beter kunnen zeggen :)
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Himegyarudoll
MSD
MSD
Posts: 218
Joined: 13 Jun 2012 09:04
Location: Belgie, Gent

Postby Himegyarudoll » 03 Oct 2013 17:29

Ik begrijp heel goed dat het topic gesloten moet worden als het om recasts gaat.
Maar het lijkt me egt heel sterk dat iemand 9 recast lichamen koopt om die dan weg te gooien?
Toen ik pas in de hobby zat heb ik per ongeluk bijna een bjd gekocht van die recast scam site.
Recasts zijn mss wel "goedkoper" dan de originele maar zo ver ik mij herinner waren die best nog prijzig.
Als je 9 lichamen hebt zit je toch op zijn minst tegen een waarde van +/- 900 euro denk ik dan?
Dat gooi je toch niet weg? xD
Mss is het iemand die de lichamen thuis zelf heeft gecast?
Ik heb hierboven een reactie gezien van iemand die d8 dat het om een mengeling ging van verschillende merken?
@home: Hujoo Victorica
MA Ruby: Shizuko
DL Lian: Alicia

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 03 Oct 2013 18:01

Het torso lijken op Volks (met weggeschuurde tepels) maar is het niet, De peanut joints hebben iets weg van AOD net als de benen, maar zijn het niet, de voeten zijn net zo afgeplat als DOD, maar is geen DOD.

Dit kan bijna geen bestaand merk zijn, er zijn te veel toevalligheden met diverse bestaande merken uit verschillende landen.

Thuis casten in Nederland is verschrikkelijk duur 3 a 4 keer duurder dan Japan of Korea, zelfs nog duurder dan China. Dat gooi je dus niet zomaar weg, zelfs niet als je niet helemaal tevreden zou zijn met het resultaat.

Bovendien zijn ze te netjes afgewerkt voor een thuis cast.
Kijk maar eens bij de Artist dolls uit Frankrijk, dan zie meteen het verschil
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest