Vleugel-lam

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

User avatar
Giegel
SD13
SD13
Posts: 605
Joined: 07 Apr 2009 21:54
Location: noordwijkerhout

Postby Giegel » 11 Oct 2013 09:32

ik heb het ookal een paar keer gehad.
en ik heb met een soldeerbout op de magneet gedrukt maar niet te lang, zodat de magneet warm word net als de lijm en de lijm dus weer vloeibaar wordt dan kan je de magneet er makkelijk uithalen.

ik zou het wel voor je kunnen doen.
alleen je woont niet echt dichtbij om even heen en weer te reizen voor me.
Ga je mee verdwalen???? Ik weet de weg!!!!
home:ivy,avelin,willow,sterre,soo,calla,shadow,rose,dimitri,ysabeau,ariel,eucalipta,galadriel,toothles,,galena,sia,abby,madeleine,iggy,eva,nux,siean,alice,chloe,marthe,chabaneau enz.

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 11 Oct 2013 12:38

@ BlackDragon


Dit had ik al verwacht, maar zo heel erg veel veel scheelt het ook weer niet met modelbouw waar ook veel met dit soort kuststoffen wordt gewerkt. En dat doe ik al vanaf mijn 10de. En of de kunststof nu de vorm van een tank, vliegtuig, schip of pop heeft doet niets af aan de eigenschappen van het materiaal. Sterker, in de scheepsmodelbouw komen veel en veel kleinre en lastiger zaken voor. Ook daar word heel veel met resins gewerkt, handgrepen, ankers, lieren, scheepsgeschut, katrollen, poeli's, haken, brandblussers, patrijspoorten, radar, antennes, schutten, deuren, stuurwielen, hut en bruginrichtingen, stoelen, bolders en nog veel meer. Dit wordt gebruikt tussen en met andere materialen zoals carbon, polyester, verschillende soorten hout, verschillende soorten metaal, resin, en andere kuststoffen. Ook wordt er veel met magneten gewerkt omdat een radiografisch schip open moet kunnen omdat je onderhoud aan de aandrijving en servo's moet plegen. En als je dan van zeegaande schepen houd dat worden de details bizar klein.

Ik betreur deze typisch nederlandse reactie.

Wat hier op dit forum gebeurd is gewoon modelbouw, maar dan in de vorm van menselijke of mystische wezens. Het zit er anders uit dan een schip, maar de materialen en verwerkingmethodes blijven hetzelfde. Dat ik nog nooit in de vorm van een BJD hebt gewerkt (ik heb overigens nogal wat 1:35 soldaten gemaakt van museum kwaliteit diorama's over de tweede wereldoorlog, face up van een gezichtje van nog geen centimeter dus) doet niet toe aan het feit dat ik geen ervaring met deze materialen zou hebben.

raafje
Hound
Hound
Posts: 1006
Joined: 11 May 2008 11:12
Location: Het Rijk achter de Dijk

Postby raafje » 11 Oct 2013 13:51

@JPS Cine Holland: Dit is toch geen discussiewedstrijd om te bewijzen dat jouw advies het juiste of beste is. Het gaat hier niet om het gelijk halen of krijgen. Het gaat hier om iemand te helpen om een magneetje uit een doll te halen en dan het liefst ZONDER de doll te beschadigen.

Persoonlijk vind ik jammer dat je bijna krampachtig (zo komt het tenminste op mij over) blijft vasthouden aan jouw methode als zijnde de methode met de meeste kans van slagen, terwijl dat wel inhoudt dat het vleugetje beschadigd wordt. Bij de andere methodes (bevriezen, stomen, soldeerbout) hoeft dat niet. Een methode die de doll niet beschadigd, is toch altijd te prefereren boven een methode die dat wel doet? Wat is er mis mee om dat te tegen Hananya te zeggen, zo van: "Ik zou eerst de anderen methoden uit proberen aangezien die de doll niet beschadigen, maar als die niet werken, kun je mijn methode misschien proberen...."

Dat durven zeggen, daarin schuilt de kracht van een goed advies en niet in het promoten van je eigen advies ten koste van andere methoden die zich al bewezen hebben en waarbij je de doll niet hoeft te beschadigen.

Het gaat hier tenslotte wel om een dure doll en het zou lullig zijn als Hananya haar doll zou beschadigen dankzij jou advies, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig was.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 11 Oct 2013 17:41

Het zou fijn zijn als er geen discussie komt hier :)

Ik zoek een advies, en alle ideeën and adviezen zijn welkom. Adviezen die succesvol getest zijn, zijn het meest hulpvol.

Ik heb de vleugel in de vriezer gelegd, en hou het in de gaten.

Fingers crossed!

Ezzora
SD
SD
Posts: 369
Joined: 28 Jul 2009 22:39
Location: Klaaswaal

Postby Ezzora » 11 Oct 2013 17:53

ben het eens met raafje; jps, dit is niet de eerste keer dat je krampachtig vasthoud aan je eigen 'semi gerelateerde' kennis en daarmee de exacte kennis van anderen weg probeert te wuiven EN probeert anderen af te beelden als dom en ontwetend


voor Hananya;
ik heb trouwens goede ervaring met zowel vries methode(is ook de methode bij uitstek voor de volks ingelijmde ogen) als met nagellak remover

ik zou zelf proberen in de volgorde:
vriezen
nagellak remover (deze zou ik op het lichaam proberen,aannemend dat daar geen/weinig blushing zit, aangezien vloeistof graag gaat waar het niet mag)
warm maken
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

Tamara
SD
SD
Posts: 288
Joined: 09 Dec 2009 08:26
Location: Rivierenland!

Postby Tamara » 11 Oct 2013 19:03

Succes Hananya! Als je extra paar handen nodig hebt geef je maar een gilletje.
At home: Alice (LTF Bisou) Amy (MNF Miyu)

User avatar
Amber-kyou
Moderator
Moderator
Posts: 1297
Joined: 17 Aug 2008 21:57
Location: On a rainbow..
Contact:

Postby Amber-kyou » 11 Oct 2013 22:03

Een haardroger werkt soms trouwens ook.. daar heb ik ooit een keer magneetjes uit een headcap gekregen omdat die verkeerd om erin gelijmd waren.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 12 Oct 2013 00:03

Lieve mensen,
bedankt dat jullie weer het topic op pakken en advies geven, waar tenslotte om gevraagd was.

Gaarne de discussie over het al dan niet gelijk hebben over/ met een methode bij deze staken, zodat dit een waardevol topic kan worden voor dit speciefieke probleem en toekomstige referenties.

Graag ON TOPIC blijven, hoewel modelbouw ook gebruik maakt van kunststoffen is de productiemethode en het gebruik van materialen toch vaak anders dan bij ball jointed dolls. Stop dus alsjeblieft met het vergelijken van BJD's met modelbouw.
Dit is dus niet op topic, het gaat hier om een kunsthars vleugel met een magneet, niet om een vliegtuigje of warhammer poppetje.
Indien je ervaring hebt met dit specifieke probleem (een verkeerd gelijmde magneet in kunsthars), kun je gerust advies gaven, zo niet dan graag erbij vermelden dat dit jouw idee is, maar je het nog niet hebt geprobeerd.

Dit is een officieel moderator verzoek.

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 12 Oct 2013 17:25

Het eruit trekken van de magneet na het vriezen niet gelukt. De magneet zit nog steeds muurvast en bewoog geen millimeter.

Kokend water ben ik best huiverig over omdat ik bang bent dat de resin smelt. Ik las en hoorde dat Think Pink veel ervaring heeft met Dolls. Zouden de lieve mensen daar misschien kunnen helpen? Ik heb thuis namelijk geen soldeerbout, kleine boortjes of hamertjes. Ik heb helemaal geen gereedschap eigenlijk ;).

Groetjes,
Hananya.

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 12 Oct 2013 17:36

Kom maar een keer naar de winkel in Nijmegen, dan kunnen we zien wat er aan te doen is.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 12 Oct 2013 17:49

Bedankt! Dan kom ik dinsdag eventjes langs, moest toch nog oogjes hebben. :)

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 15 Oct 2013 16:59

Gefixt!

Ik ben vandaag even langs Think Pink geweest en met een haardroger en een stapeltje supermagneten was ie er zo uit.

Yue is weer helemaal compleet en ik ben ontzettend blij.

Bedankt voor de tips en adviezen!

Tamara
SD
SD
Posts: 288
Joined: 09 Dec 2009 08:26
Location: Rivierenland!

Postby Tamara » 15 Oct 2013 17:18

YAY! Ik ben helemaal blij voor je! Nu verwacht ik wel foto's van haar compleet want ik ben zo benieuwd! <3
At home: Alice (LTF Bisou) Amy (MNF Miyu)

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 15 Oct 2013 17:20

Helemaal met Tamara eens.. :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
DarkBlueRaven
MSD
MSD
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2013 15:27
Location: Haarlem

Postby DarkBlueRaven » 15 Oct 2013 18:08

Wat Tamara en Valinda zeiden! :D


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 1 guest