Doll maten

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

JPS Cine Holland

Doll maten

Postby JPS Cine Holland » 05 Jan 2014 00:41

Onder welke maat valt Famke nu eigenlijk?

Ze is een Resinsoul Ling en officieel 68cm wat ze helaas alleen haalt als ze op haar tenen staat. Gemeten zoals het hoort dan is ze 65,5 cm. (wat ik overigens heel jammer vind, ze mocht van mij wel groter zijn).

Als ik het goed begrijp dan worden die 1/3 70+ cm jongens Hound genoemd. Zou Famke dan een meisjes Hound zijn?

Verder zie ik termen als SD, die snap ik, dat is Saito ook. Maar ik lees ook SD-13 en SD-16. Wat houd dat in?

Ik stel deze vragen omdat ik graag wat gewone kleding, vrijetijdskleding, voor haar wil kopen zodat ze straks wat anders heeft dan alleen haar sexy outfit en een zware wapenuitrusting. Ik kan zo weinig kleding vinden waar bij staat dat het voor 65cm poppen is. Aldus, meisjes/vrouwen kleding.

Zou ik haar met haar grote bos hout voor de deur in een jongens-hound trui of t-shirt kunnen krijgen?

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 05 Jan 2014 01:39

Voor zover ik weet zijn de SD-13 en SD-16 maten van volks, maar worden die maten tegenwoordig ook door de hobby'isten gebruikt om maten aan te geven bij andere merken (dacht ik tenminste).

Die van jou zou dan SD-16 zijn...

Het is iig geen hound. Naar mijn weten zijn hounds altijd 70+ cm, en niet kleiner.

Correct me if I'm wrong, maar dacht dat het zo was ;)

Je kan haar zowiezo in een hound trui gooien, alleen word die dan denk ik wel slobberig (dus niet aangesloten). En het kan zijn dat als de hals wat breder is het over de schouders naar beneden kan glijen, maar ik verwacht dat haar buste de trui wel tegenhoud ;)
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

JPS Cine Holland

Postby JPS Cine Holland » 05 Jan 2014 12:49

Op zich is dat slobberen niet erg, ik vind het wel iets bijdragen aan het stoere wat ik er toch in wil houden. Ik wil haar af en toe wat meer "gekleed" hebben zonder er gelijk een kilo ijzer en leer aan komt te hangen. Maar ook omdat haar uitrusting die ik nu voor haar maakt toch een redelijk delicaat werkje is waarvan ik verwacht dat het de komende maanden niet af zal raken.

Ik moet rekening houden met het feit dat ik artrose heb en dat mijn polsen niet blij zijn met het ijzerbreien van de maliënkolder. Het zijn vele kleine beweginkjes waar best wel wat kracht voor nodig is en daardoor kan ik op een dag niet veel doen. Een paar uurtjes hooguit en ik heb al ontdekt dat je met het vele handwerk dan niet echt opschiet.

Dat sexy outfitje van haar vind ik op zich wel mooi, maar ze mag ook wel eens wat anders aan.

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 05 Jan 2014 13:23

Je kunt ook bij www.dollmore.net kijken onder de 'model doll size' kijken, de dolls van die lijn zijn 66.5 cm volgens de site en de kleding van dollmore valt vrij ruim, dus zeker als je dan kiest voor dingen met wat stretch, zou dit toch wel moeten passen.

Lavender-Traces
SD16
SD16
Posts: 790
Joined: 15 Dec 2010 20:25
Contact:

Postby Lavender-Traces » 05 Jan 2014 18:35

Vaak staan op een site ook de maten bij kleding aangegeven.
Op Dollmore verschilt het heel sterk of iets strak of wijd zit, maar daar staat altijd netjes in CM aangegeven hoeveel het is. Dus dan is het goed na te meten. :)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Fénicia
MSD
MSD
Posts: 204
Joined: 31 Aug 2007 19:17
Location: Antwerpen - België
Contact:

Postby Fénicia » 06 Jan 2014 18:48

SD 10 (of MSD) is een mold gebaseerd op een 10-jarige.
SD 13 op een 13-jarige en SD 16 op een 16-jarige (meer is daar echt niet achter te zoeken).
Tiny = tot 24 cm
Yo-SD = 25 cm tot 39 cm
MSD = 40 cm tot 59 cm
SD = 60 cm tot 70 cm
Hound = 71 cm tot 80 cm
Mecha Angel = + 81 cm


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests