Nieuwe plagiaat rel in dollieland

Deel je BJD nieuwtjes hier.

Moderator: Café Mods

User avatar
teenage-angel
SD16
SD16
Posts: 944
Joined: 02 Dec 2008 00:17
Location: voorschoten

Nieuwe plagiaat rel in dollieland

Postby teenage-angel » 27 May 2014 00:11

Hoi Hoi,

Bij het kijken op luts vond ik dit bericht van luts:
http://eluts.com/board/view.php?board_n ... RD4&ID=489

Blijkbaar is de voormalig scupter van de zuzu delf dezelfde als de huidige sculpter van dearmine.

Blijkbaar hebben en klanten in de richting van luts geklaagd over dat luts plagiaat pleegde op dearmine met de kdf zuzu's. Blijkbaar is het tegenovergestelde aan de gang.

Leek me belangrijk om dit bericht te plaatsen. :tea:
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

misuzu
MSD
MSD
Posts: 223
Joined: 30 Apr 2014 00:02

Postby misuzu » 27 May 2014 12:54

het is een heen en weer gedoe, schijnbaar is de dollsculpter die eerst bij luts werkte nu bij dearmine maar de scuplt die dearmine nu uitbrengt is al veel eerder gemaakt dan die van luts bla bla
365 days and night, 365 tries to make it right.

Mizuki [Minifee Chloe]
Amaya [Supia Hael]
Olivia [DIM Flowne Hybride]
Maleficent [Leeke art doll Ashley]
Scarlett [Luts Delf Miyu]
Alicia [Supia Juah tan]
Cecilia [DIM Larina Hybride]

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 27 May 2014 13:37

Goeie statement van Luts, dit zal de verwarring wel opklaren. Captain Jack heeft onder contract de KD Corni gesculped dus Luts is de wettelijke eigenaar maar hij is nu sculptor bij Dearmine.

Dearmine's reactie is hier: http://www.dearminedoll.com/notice.html

Maar omg, Infiniti Doll heeft sculpts van Luts gestolen? :/ Dat is eigenlijk nog wel veel erger, vooral omdat ze er dus blijkbaar voor veroordeeld zijn en Infitinti Doll is stopgezet...

User avatar
teenage-angel
SD16
SD16
Posts: 944
Joined: 02 Dec 2008 00:17
Location: voorschoten

Postby teenage-angel » 27 May 2014 13:58

En die sculpter was de eigenaar van infinitie doll en nu dus de eigenaar en sculptervan dearmine.

Kort gezegt : infinitie doll is dearmine ..

En ik vond dearmine zo leuk, maar wacht nu wel op een mold van luts zuzu kid delf die ik wil hebben.

Hoe het went of keert luts was/is eerder met de sculpt dan dearmine.

Oja die gast schijnt ook met ruzie te zijn weg gegaan stond er
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Snow
Sabik
Sabik
Posts: 1762
Joined: 14 Aug 2008 22:25
Location: Groningen

Postby Snow » 27 May 2014 14:45

Man, dit hele gedoe is zo stom. Geen van de bedrijven hebben dit geinitieerd, maar 1 persoon die op tumblr er steeds maar posts over bleef maken en Luts ging lastig vallen op facebook.

Beetje vermoeiend allemaal.

Heb wel eens vaker mensen recasts! zien lopen roepen, over SQlabs bijvoorbeeld. Omdat die zo erg op Unoa en Ariadoll lijken. Dat komt omdat een student van de maker van Unoa bij Ariadoll heeft gewerkt en ook dus voor SQlabs (als ik het me goed herinner, Hasel heeft dit allemaal uitgezocht). Deze sculptor heeft voor meerder companies gewerkt, zoals April Story ook geloof ik.
Ik denk dat mensen soms vergeten of niet door hebben dat veel sculpters elkaar kennen. Je ziet het binnen europa ook, veel bjd makers kennen elkaar.
Image

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 27 May 2014 14:46

In de Dearmine statement staat dat hij niet de eigenaar is maar alleen een gehuurde sculptor. Maar ja, of dat ook waar is... xD

De KD Zuzu's zijn heel leuk en je kunt in principe ook geen copyright krijgen voor het maken van alleen katten-dolls... uit de vergelijking van Luts blijkt ook dat hoewel het concept heel erg op elkaar lijkt, de uitvoering anders is.

misuzu
MSD
MSD
Posts: 223
Joined: 30 Apr 2014 00:02

Postby misuzu » 27 May 2014 15:39

ik baal ervan dat je de oren niet los kan kopen, zou ze zo graag op mijn sculpt willen
365 days and night, 365 tries to make it right.

Mizuki [Minifee Chloe]
Amaya [Supia Hael]
Olivia [DIM Flowne Hybride]
Maleficent [Leeke art doll Ashley]
Scarlett [Luts Delf Miyu]
Alicia [Supia Juah tan]
Cecilia [DIM Larina Hybride]

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 27 May 2014 21:10

ik baal ervan dat je de oren niet los kan kopen, zou ze zo graag op mijn sculpt willen
Lio en Corni zijn geen limited dolls dus misschien kan je straks wel de koppen kopen met de oren? Dat is al goedkoper dan een hele doll (en ik ben blij dat de hele pop niet veel duurder is als een gewonen kdf)...?

misuzu
MSD
MSD
Posts: 223
Joined: 30 Apr 2014 00:02

Postby misuzu » 28 May 2014 21:21

jaa,, maar ik vind de kat gezichten niet leuk dan!
Als ik dat doe koop ik gewoon de gehele doll haha

maar ik wilde misschien een kleine dearmine dorethy kopen ( als ik het goed zeg )

maar voorlopig heb ik al teveel besteld hahaha
365 days and night, 365 tries to make it right.

Mizuki [Minifee Chloe]
Amaya [Supia Hael]
Olivia [DIM Flowne Hybride]
Maleficent [Leeke art doll Ashley]
Scarlett [Luts Delf Miyu]
Alicia [Supia Juah tan]
Cecilia [DIM Larina Hybride]


Return to “Nieuws”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests