New Styles

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Baunsu
Tiny
Tiny
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2016 12:33

New Styles

Postby Baunsu » 05 Aug 2016 15:23

Heya!

Ik ben nu weer vollop bezig met mijn dolls, maar nu heb ik ontdekt dat ik de stijlen en karakters die ik ze heb gegeven gewoon niet leuk meer vind.. Toen ik jonger was vond ik het helemaal geweldig, maar het voelt gewoon niet 'goed' meer. Ben ik hier de enige die daar last van heeft?

Nu kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze te verkopen, want in de afgelopen jaren heb ik een band met ze opgebouwd.. Maar nu ga ik ze wel een make-over geven. Alleeen.. geen idee waar ik moet beginnen!

Hier zijn een paar foto's hoe ze er nu uitzien:

http://i1380.photobucket.com/albums/ah1 ... 1470317009
Lovette, een Ringdoll Rebecca. Haar face-up is beschadigd zag ik tijdens het maken van deze foto.. >//< Blubber.

http://i1380.photobucket.com/albums/ah1 ... pctlxn.jpg
Felicity, een Angel Fantasy Lily

http://i1380.photobucket.com/albums/ah1 ... gabtyx.jpg
Rosetta, een Fairyland Miyu

http://i1380.photobucket.com/albums/ah1 ... g2s5qu.jpg
Damon, een dollzone hid

Also.. Wat ik ook probeer ik krijg de stof niet meer uit de kleding van de meisjes.. >.<

Ik vind Rosetta bijvoorbeeld een te lief koppie hebben voor de gothic kledingstijl die ze nu heeft, en punk vind ik ook niet bij Felicity passen. Aan Lovette heb ik nooit iets gedaan, behalve een nieuwe face-up en ze draagt zelfs nog de full-set kleding. Tijd om dat te veranderen. En Damon.. Ja.. Dat was vroeger een soort van Demon maar daar heb ik serieus echt niks meer mee. Ik vind de littekens ook niet mooi meer...

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes ~

Widu
SD
SD
Posts: 281
Joined: 29 Aug 2013 11:56
Location: Leeuwarden

Postby Widu » 08 Aug 2016 14:33

Mmm... waar heb je wel wat mee? Ben je helemaal van de fantasy af, of misschien een ander soort? Fairytales?

Ik heb zelf een brede belangstelling en als er al een lijn in te ontdekken valt dan is het een voorkeur voor interessante wapens voor mijn dolls ;)

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 08 Aug 2016 15:40

Ik zou denk ik eerst met 1 beginnen, rustig rondkijken voor inspiratie, moodboard maken en dan op zoek naar spulletjes/nieuwe face up.
Is waarschijnlijk lastig omdat je er natuurlijk 4 hebt liggen die volledig veranderd mogen worden, maar voor mijn hoofd weet ik dat dat teveel is en het beter werkt om dan de rest maar weer even aan de kant te leggen en me echt volledig te focussen op 1.

Verder is het natuurlijk even zoeken naar wat je nu leuk vind en hoe je dat dan omzet naar je dolls, maar dat gaat wel goedkomen.

Baunsu
Tiny
Tiny
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2016 12:33

Postby Baunsu » 08 Aug 2016 21:03

@Marijke: Ik ga er inderdaad met 1 beginnen. Maar welke.. Mhh.. Dat van die moodboards is een erg goed idee! Ik heb al een beetje inspiratie opgedaan op google en denk dat een moodboard maken zeker een heel goed idee is zodat ik een beetje een richting op kan gaan.

Focussen op 1 doll tegelijk is wel moeilijk though! De neiging om meteen met alle 4 aan de slag te gaan is zooooo groot, haha!

@Widu: Ja.. Mijn belangstelling ligt momenteel veel meer in de japanse fashion. Lolita, Mori, kawaii kei, etc. Maar ook bij K-pop en de kledingstijlen die die sterren dragen. :P Dus ik vermoed dat mijn dolls ook die kant op gaan. Heb wel nog iets met fantasy, maar niet meer zoals ik het nu in mijn dolls heb verwerkt.
Je maakt me trouwens wel nieuwsgierig. Wat voor interessante wapens? Zelf heb ik niet zoveel met wapens voor mijn dolls, haha. Maar ben wel curious~

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 08 Aug 2016 21:40

Anders begin je in volgorde van hoe je ze gekregen hebt, en in dit geval dus beginnen met Felicity. Aangezien ik zeker weet dat je Felicity niet weg wilt doen, kan je altijd daarmee beginnen ^^ Zij en Warren hadden we altijd samen gezet, Warren is erg veranderd. Misschien als je volgende maand bij me bent dat we ze eens naast elkaar kunnen zetten.

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 09 Aug 2016 22:41

Lekker voor alle 4 moodboards gaan maken dan, het begin kan er maar zijn, gewoon kijken wat voor jou werkt.

Widu
SD
SD
Posts: 281
Joined: 29 Aug 2013 11:56
Location: Leeuwarden

Postby Widu » 17 Aug 2016 13:32

Tja... ik heb een wapencollectie :)

- 1 MSD katana (die ik waarschijnlijk ga verkopen)
- 2 Japanse briefopeners, om te bouwen tot set van 2 zwaarden
- 2 elfenzwaarden, op de kop getikt op een beurs
- 1 poging tot het maken van een boog die mislukte (ga ik weggooien)
- 1 doorschijnend blauw 2-handig zwaard van ANgel Studio
- 2 elven hunting daggers gemaakt door Puppit

Afgezien van de AS zijn ze allemaal MSD size. De eigenaar ervan is een Souldoll vito (51 cm), dus die is net groot genoeg. Gelukkig is het 1 bonk spieren.

Verder ben ik helemaal niet gewelddadig :smash:

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 17 Aug 2016 21:31

Soms helpt het om met 1 tegelijk te beginnen, en haar helemaal naakt, schoon van face-up, blushen en tattoos naast je neer te zetten. En dan een moodboard te gaan maken....
Hmmm

Succes!

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2234
Joined: 25 Nov 2010 23:21
Location: Voorburg

Postby Proserpine » 22 Aug 2016 10:59

Wat ook kan.. -trom geroffel- dat je ze als een groep gaat zien! Bedenk een goed verhaal om ze heen, je hebt doll wapens? Dan zou een groep high class assasins ook erg leuk zijn! Met ieder zijn speciale skills, uiterlijk, gewoontes. Of een mooie familie geschiedenis? Zo ben je meteen weer volop bezig met verzinnen, uitzoeken ( window) shoppen! faceuppen, en heb je weer een andere invalshoek voor foto's! Wat je uiteindelijk ook gaat doen, veel plezier en succes ermee! :kiss:
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo


Return to “Doll Advies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest