Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 09 Jul 2016 16:32

Nou zeg, stel je eens voor, dat je zelf zoon achterwerk had. :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 04 Oct 2016 20:53

Weer volop bezig nu alle commissies eerst de deur uit zijn.

Ruwe klei vs. geschuurd:
Image

Met & zonder staart (niet ingeklikt, alleen maar even er tegen aan gelegd voor het effect):
Image
Image

Serveersuggestie:
Image

;)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 25 Dec 2016 17:21

Even tussendoor: Fijne feestdagen met veeeeeel lekkere hapjes gewenst namens Neva 1.5 - Hopelijk is 2017 dan eindelijk het jaar van de Neva 2.0... En van zusje Seraphim!
Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 19 Jan 2017 16:01

Ik ben weer aan het werk!
Maar nu er eindelijk sneeuw lag kon ik het niet laten om tussendoor een "teaser trailer" (nouja, picture) te maken...
Image
(Dit is Neva 1.5, de 2.0 zal van een wittere -en ook witter blijvende- hars gemaakt worden)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Valinda » 19 Jan 2017 17:47

Spannend. :)
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 21 Jan 2017 11:32

Betere heupen, sterkere bovenbenen die mooier staan bij de rest...
Ik voel me net een plastic chirurg, markerend waar meer volume bij/af moet...
Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 24 Feb 2017 17:31

Gespierde benen iets verder gevorderd.
Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Valinda » 26 Feb 2017 22:01

Het is dus een soort 8 gewricht? nog nergens anders gezien, dus ik ben benieuwd. :D keep on going.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 27 Feb 2017 14:37

Het is dus een soort 8 gewricht? nog nergens anders gezien, dus ik ben benieuwd. :D keep on going.
Ah, het gewricht op de foto is haar knie :) Die had ze altijd al. Ik vind de 8-vorm prettiger voor knieën en ellebogen dan de gebruikelijke ovaal.
De heupen worden een ge-upgrade versie van haar eerdere (zie een paar pagina's terug), met een gleuf aan de bovenkant zoals vrijwel alle dolls hebben, en een extra gleuf + slot aan de onderkant zodat je haar ook wijdbeens of gekruisd kunt laten staan (een soort swivel joint, zeg maar- de meeste dolls zonder swivel joint kunnen hun benen alleen naar binnen en buiten bewegen vanuit een zittende positie, vanwege de gleuf en het elastiek).
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 29 Mar 2017 20:27

Ik ben niet dood! Kwam een probleem tegen bij de heupen. Denk dat ik een oplossing gevonden heb.
ImageImage
(Nee ik verwacht niet dat jullie mijn krabbels begrijpen, ik wilde alleen even laten zien dat ik niet uit m'n neus zit te eten)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Valinda » 29 Mar 2017 21:40

Of dit nu bewijst, dat Einstein geen gelijk had. Ik weet et zo net nog niet. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 17 May 2017 12:15

Ik ben niet dood! Wel op vakantie geweest. Hier, heb een technisch plaatje van hoe 't langzaam vordert...
Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 25 May 2017 20:10

Voor ik aan de echte heupen zou gaan klooien, wilde ik eerst even zeker weten of mijn briljante oplossing wel echt zo briljant was.
In het kader van waarom-heb-ik-dit-niet-eerder-bedacht heb ik eerst een minivariant gemaakt om het te testen. En het werkt uitstekend.
Phim krijgt niet zoveel beweging als ik eigenlijk had gehoopt, maar de enige manier waarop dat wel zou kunnen vereiste een bijzonder ingewikkeld en kwetsbaar systeem, dat waarschijnlijk bij verkeerde behandeling kapot zou gaan, mogelijk de balans van de heupen ten nadele zou komen, en eigenlijk maar een klein beetje meer beweging gaf dan het veel simpeler systeem dat ik nu ga gebruiken.
Bovenbeen en heupgewricht worden één geheel i.p.v. aparte delen zoals eerst.
Een kommavormig gewricht zorgt ervoor dat madam haar stevige bovenbenen gewoon tot 90 graden kan optrekken, en een speciale gleufvorm zorgt ervoor dat ze OOK opzij kunnen, voor zover haar pelvis dat toestaat.
Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Valinda » 25 May 2017 22:56

Na de belasting teruggave, zijn we er weer helemaal klaar voor. :D
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 06 Jun 2017 18:47

Hoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat een dij en heup uit één stuk de beste oplossing is voor deze pop, kon ik er uiteraard niet laten om tóch dat plastic & elastiek buiten hun eigenlijke limiet te dwingen...
Eigenlijk heel stom dat dit nu pas in me opkomt- ik gebruik deze truc al jaren bij foto's met single-jointed dolls, als die bijvoorbeeld hun elleboog verder gebogen moeten houden dan het gewricht eigenlijk toelaat. Dan steek ik er een klein houten pennetje in (een tandenstoker ofzo).
Introducing: het pin-slot!
Image

Deze truck vereist wel losse onderdeeltjes (maar die kun je eventueel in het hoofd bewaren) en een niet al te strak gestringde pop, maar daar ben ik sowieso nooit een fan van geweest- een goed gewricht heeft van zichzelf voldoende grip, het elastiek knetterstrak spannen krijg je meestal alleen maar "crazy joints" van (gewrichten die van het ene naar het andere uiterste springen, en ertussinin niet willen blijven staan)... En bij langdurig strak stringen kun je nog vervormingen en beschadigingen krijgen ook. Ik suede/hot-glue liever dan dat ik het elastiek veel te strak zet.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests