PHOTOBUCKET WAARSCHUWING

Spam random foto's van je dolls in dit fijne forum.

Moderator: Café Mods

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

PHOTOBUCKET WAARSCHUWING

Postby Puppit » 20 Jul 2017 19:30

Even kopiëren vanuit mijn WIP topic...

Beste allen! (en vooral de moderators!)

Photobucket heeft besloten zijn klanten te gijzelen.
Als je nu foto's die je op hun site bewaart via embedding (de Img link) met anderen deelt, behoor je 400 dollar per jaar te betalen voor een premium account.

Ja, echt.
Als je een Photobucket account hebt, heb je vast de mail gezien, maar net zoals ik gedacht dat het spam/ phishing was. Maar nee.
Als je zoekt op "photobucket third party hosting" (al dan niet met "hoax" erachter) kom je er al snel achter dat ze het menen.
Het feit dat mijn foto's (en waarschijnlijk die van vele anderen) hier niet meer zichtbaar zijn op het forum is daar trouwens ook al een bewijs van (al dacht ik eerst dat de Photobucket site misschien gehackt was).

De foto's zijn er nog- ze zijn alleen niet meer direct toegankelijk vanaf een andere bron dan Photobucket's site zelf.
Wat dus precies is waar 99% van de mensen het voor gebruikt.
Grote bedrijven zullen misschien (mopperend) het bedrag wel betalen omdat het minder geld kost dan hun websitebeheerders alles te laten overzetten, maar wij Gemiddelden (of lager) kunnen alleen gewone links gaan gebruiken of overstappen naar een andere hosting site om onze foto's direct te kunnen laten zien.

Ik weet wel wat IK ga doen. Ze kunnen de boom in met dit soort chantage.

Dit betekent echter dat ik alles overnieuw moet editen, dus het duurt wel even voor die lelijke "please upgrade" plaatjes verdwenen zijn.
Mijn excuses voor de visuele blamage...

en veel sterkte gewenst allemaal.

(Moderators: Voel je vrij dit te verwijderen, maar ik vond dat IEMAND even iets moest plaatsen totdat jullie een mededeling konden doen)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Re: PHOTOBUCKET WAARSCHUWING

Postby Valinda » 22 Jul 2017 22:06

Er is een mogelijkheid, vooral met de huidige drukte, dat we de foto's rechtstreeks op het forum uploaden. is dat voor jullie een optie?
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Re: PHOTOBUCKET WAARSCHUWING

Postby Valinda » 27 Sep 2017 07:12

Het is nu mogelijk om je foto rechtstreeks op bjd cafe te zetten. Dus foto site als Photobucket e.d., waar je je foto moet uploaden, met allemaal regeltjes, zijn niet meer nodig. Op bij cafe blijft de foto van jou. Je kunt jouw foto zelf verwijderen, als je hem er vanaf wil hebben.
( onder het knopje "verstuur" zie j de knopjes "opties" en "bijlagen". Met de knop bijlagen kun je de foto erop zetten en zo op zijn plaats zetten.)
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.


Return to “In the Picture”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests