Eerste doll sculpts voor een original doll UPDATE 14-9

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Eerste doll sculpts voor een original doll UPDATE 14-9

Postby LunarReverie » 31 Aug 2007 10:40

Samen met een vriendin ben ik deze week begonnen met het boetseren van mijn eigen doll (en zij de hare). We zijn nu ongeveer 12 uur bezig eraan (2 dagen).

Het gaat met vallen en opstaan :)
Ik wilde de eerste dag al meteen de schedel openen (I know, pshycho), maar dat gring gruwelijk mis omdat de klei nog niet uitgehard was. Toen ik het piepschuim uit het hoofd probeerde te verwijderen, ging het hoofd stuk. Er zaten scheuren aan alle kanten en een heel stuk van de neus was weg. Compleet drama!
2 dagen later probeerde ik het piepschuim uit de headcap te halen, die ondertussen wel uitgehard was. Die brokkelde in stukjes uit elkaar :(
Les: niet te snel willen gaan en voorzichtig zijn.

Marcia(ThinkPink!)'s doll:
De eerste sculpt, die helemaal verpletterd was.
Image
De tweede sculpt, na nog eens 6 uur werk (de eerste gerepareerd en een ander concept geprobeerd, het andere was niet meer te redden)
Image
En nu winkt ze ;)
Image
Het hoofd is nog veel te rond, maar ik wacht tot alles uitgehard is voordat ik daar verder aan werk.
Image
Image
Image
Image

Vayla's doll:
De eerste sculpt was echt hilarisch ;)
Image
Later heeft ze hem toch maar aangepast.
Image
Image
Image
Image
Image

We zijn er nog druk mee bezig, maar de hoofdjes beginnen al aardig vorm aan te nemen
We zijn niet echt begonnen met een plan, we wilden gewoon zien wat we kunnen kleien uit de vrije hand. Best lollig en het zorgt voor veel lachstuipen!

Wat vinden jullie er tot dusver van?
Last edited by LunarReverie on 14 Sep 2007 00:22, edited 1 time in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 31 Aug 2007 10:41

Vandaag zijn we weer verder gegaan.
Ik kwam tot de conclusie dat mijn hoofd (dat eerst verpletterd was) niet meer te redden was. Het achterhoofd breekt steeds af.

Dus: opnieuw begonnen met een hele nieuwe sculpt:
Image
Image
Image
Image

Eigenlijk gaat deze al beter :)

Als Vayla het goed vindt, plaats ik ook foto's van hoe haar hoofdje wordt.

WND
MSD
MSD
Posts: 172
Joined: 31 Aug 2007 09:27
Location: Utrecht
Contact:

Postby WND » 31 Aug 2007 11:36

Wow! Voor een eerste poging zeker niet slecht! Gezichten kleien is zo moeilijk maar aan de lichaamsdelen wil ik echt niet beginnen... (voorlopig niet)

Mijn fimo elfje staat nog steeds met een laarsje en een draad model lichaam in de vitrine. Heel zielig eigenlijk :oops: .

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg! En bedankt voor de duidelijke foto's!
Every nightmare is only a dream away
Wishing for: bonding with Beryl.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 13 Sep 2007 22:32

Vandaag was geen goede dag.
In mijn cursus zilverklei (ja, ik ben bezig met echt zilver) brak vandaag een armbandje dat ik voor Micah had gemaakt 3x. Nu zou de lerares hem gaan fixen :cry:
Toen thuis gekomen brak ik het ringetje dat ik voor Bran gemaakt had (ook van zilver) :cry:
Daarna heb ik een uur lang verf zitten mixen om een bepaalde kleur te krijgen voor een commissie die ik aan het schilderen ben. Dat lukte niet ?n er zat overal verf op de een of andere manier. Toen besloot ik dat maar even aan de kant te leggen en een tatoeage die ik een tijd geleden op Kazuo geschilderd had te gaan sealen. De verf liep door, omdat ik teveel sealer ineens erop spoot :willy: :cry:
Toen ik vervolgens met Vayla verder ging met het sculpten aan onze dolls, brak ik de punten van de oren van mijn hoofdje weer af . Toen ging het van: :cuss:
Nou ben ik toch al heetgebakerd en gelukkig is Vayla dat ondertussen wel gewend ;)

Uiteindelijk heb ik toch nog iets goed kunnen doen: de nekopening van Luna (zo heb ik haar genoemd) past op m'n CP lijfje. Zo hoef ik niet tev wachten tot ik een heel lijf gesculpt heb voor haar. Nu alleen nog uitvogelen hoe je de kleur kan matchen :)

I present you, Luna on a body (far from finished):
Image
Refined sculpt with ear

Image
Image
After the previous picture, I gave Luna a second ear. Unfortunately, the tips of her ears have broken off so many times after that that I decided to save them for last, as a finishing touch. I'm just not careful enough when sanding :P

Image
Image
Her lips need refining. I did manage to sculpt her neck opening to be compatible with the CP body that belongs to Morgan. That way, if I'm not able to sculpt a body soon, she can share it with her friends, once she's cast (if I can figure out how to make the color match).

Image
Image
The eye putty won't stick so well to the clay, but I wanted to see what she would look like. I'm not content with her inner eye yet, it comes too far to the front.

Image
Her jaw lines are still a little awkward, I should sand them some more.

Yera
Hound
Hound
Posts: 1093
Joined: 31 Aug 2007 13:37
Location: Wijchen, Nederland

Postby Yera » 14 Sep 2007 11:07

Dan ook maar een update van mijn doll

Image

Hij heeft oren!!! HUZAAAA

Image
Een detail van de oren...


Ik weet het weinig foto's maar ik had er 20 gemaakt en alleen deze waren fatsoenlijk...
Last edited by Yera on 28 Sep 2007 23:14, edited 1 time in total.
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

Yera
Hound
Hound
Posts: 1093
Joined: 31 Aug 2007 13:37
Location: Wijchen, Nederland

Postby Yera » 28 Sep 2007 22:57

Nou vandaag heb ik er weer een heleboel bij gesculpt...
Ik ben aan het lichaam begonnen en bij Marcia heb ik mijn torso zo goed als afgemaakt, en het onderste gedeelte bovenlichaam heb ik thuis gedaan maar dat is nog lang niet af want het is te nat om een stukje schuurpapier overheen te halen. Hij krijgt een super slank lichaam in verhouding met zijn koppie.
Anyways, Picca's

Laten we maar beginnen met een paar foto's van het hoofdje dat jullie al kennen maar waar ik stiekum best wel trots op ben:

Image
Image
Oortje
Image
Profiel

Dan nu, het nieuwe spul:
Image
Torso
Image
Nog een
Image
van de zijkant

Image
Totaal onafgewerkt dus er komt nog wel wat bij (if you know what I mean ;)

Image
Een mooie foto van zn :moon: )
Image
nog een
Image
Alles aan elkaar gelegd... ik denk dat ik de heupen nog wat breder maak... maar ik moet niet te sterk een zandloper krijgen
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

Corrsgirl1
YoSD
YoSD
Posts: 62
Joined: 12 Sep 2007 15:44

Postby Corrsgirl1 » 29 Sep 2007 18:10

Ok ik heb al in real life over zn lichaam heen gekijld maar ik wilde dit nog even digitaal herhalen! hijs mooi hijs mooi hijs mooi!

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 13 Oct 2007 00:41

Update over Luna staat op DOA: http://www.denofangels.com/forums/showt ... p?t=164959

Sorry, ik ben te lui om het hier nog een keer te posten ;)

Yera
Hound
Hound
Posts: 1093
Joined: 31 Aug 2007 13:37
Location: Wijchen, Nederland

Postby Yera » 12 Dec 2007 13:23

Nou ik heb gisteren samen met Pinkhazard nog even gewerkt aan Achan en hier is het resultaat... ik heb zijn lippen opnieuw gedaan en ze zijn nu echt stukken verbeterd maar ik moet nog wel zijn onderlip veranderen... ook zijn neus is nu anders:
Image
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

AntennaGirl
Hound
Hound
Posts: 1194
Joined: 31 Aug 2007 12:33
Location: Doesburg

Postby AntennaGirl » 12 Dec 2007 17:36

Ik vind zijn oortjes leuk!


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest