Handjes verwisselen?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

kimichan84
Hound
Hound

Handjes verwisselen?

Postby kimichan84 » 10 Jun 2009 08:59

Oké ik heb net nog geen dag mijn doll en nu al een beetje een probleempje. Ze heeft er vuist handjes bij gekregen geheel tot mijn verrassing alleen durf ik ze niet te verwisselen. Ik ben nogal bang dat ik het fout doe en d'r elastieken laat schieten. Heb wel een beetje geprobeerd maar ik moet met 2 handen werken om d'r handje omhoog te krijgen zodat ik kan zien waar ie vast zit en ik denk niet dat de manieren die ik kon bedenken gaan werken.

Kan iemand me uitleggen hoe ik de handjes kan wisselen zonder dat dat gebeurd? Als het kan met wat foto's? Ik snap het beter als ik het zie denk ik.

Wish
MSD
MSD

Postby Wish » 10 Jun 2009 09:49

Je kan gewoon aan de handjes trekken zodat de elastiek eruit komt en dan een pen ofzo ertussen steken, zodat de elastiek niet schiet. Dan kan je op je gemak de handjes losmaken en de andere eraan hangen.

Zelfs als de elastiek schiet is het geen ramp met wat touw en een pullertje (ik gebruik een haaknaald) kan je alles weer terug op zn plaats krijgen.

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 10 Jun 2009 10:11

Pennen en potloden zijn inderdaad handig. Zelf gebruik ik penselen. Kijk met potloden wel uit dat de verf die daar op zit niet af geeft op je doll. Ik wikkel altijd dus eerst wat plakband er om heen om er voor te zorgen dat de verf niet in contact met het resin en gebruik soms zelf nog een zacht doekje.

Ben je bang dat het elastiek misschien terug schiet als je bezig bent, doe dan voordat je het handje er af haalt een lint of touw door het elastiek en knoopt de uiteinden van het touwtje aan elkaar zodat het een lus wordt. Gebruik wel een lang lint. Mocht het terugschieten, dan kun aan het lint trekken om het elastiek weer door de arm te trekken.

Persoonlijk vind ik de lint en potloden methode nog steeds het makkelijkste werken dan de klemmen.

Stringen in je eentje is lastig, maar het is te doen. Ik kan je echt aanraden om het ook gewoon te doen. Het haalt je over de angst heen en het is eigenlijk best leuk om te doen, nu ja dat vind ik. Het heeft iets intensief.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 10 Jun 2009 10:45

Ik sluit me aan bij degenen hierboven.

Met restringen kan het niet echt fout gaan. Mocht het elastiek wegspringen dan kun je die gewoon weer opnieuw erdoorheen halen zoals hierboven ook al staat.

En ik raad je echt aan om het gewoon direct te doen.
Doordat ik mijn eerste doll op de eerste dagen ook diverse malen helemaal uit elkaar gehaald heb, heb ik totaal geen angst voor restringen en dan is het ook gewoon een eitje om te doen.

Ik gebruikte trouwens schroevendraaiers om tussen het elastiek te steken. Werkt ook goed.
En sinds vorig jaar CastleFest heb ik bij Pink Hazard hemostatklemmen gekocht. Die dingen zijn ook zeker aan te raden.
Dan trek je het handje een stukje uit de kom van de onderarm, zet je de hemostat klem ertussen op het elastiek, en dan kun je zo met gemak het handje verwisselen.
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 10 Jun 2009 11:40

Ik vind hemostat klemmen niet zo geslaagd, bij mij heb ik al 2 keer haar arm moeten boilen daardoor..(striemen in haar armen) zelfs met een doekje ertussen! Ik klem haar altijd tussen men benen met haar romp.. trek aan haar hand en doe er (net als Raafje) een penseel tussen.. heb het ook wel een geprobeert met touw.. werkt ook wel goed :)

Succes.

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 10 Jun 2009 11:42

Eetstokjes FTW!
Geen verf om moeilijk over de doen. Ze zijn van hout, dus geen deuken en niet bang te zijn dat ze breken, want ze zijn dik, maar ook overal voor weinig te krijgen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

kimichan84
Hound
Hound

Postby kimichan84 » 10 Jun 2009 16:01

Dankje. ^^ T is me eerste doll dus ja ik heb geen idee hoe het allemaal werkt. Het hoofdje heeft magneetjes heb ik ondekt om de bovenkant er op te houden heb er in gekeken om eens te zien hoe dat nou met die ogen zat die zaten er NL al in dus dat hoefde ik nie zelf te doen. Wel een vreemd gezicht zeg 2 van die grote dotten putty t is net van dat spul waar je posters mee kan ophangen. LOL Wil het nog niet echt weghalen want ik weet niet of je het dan gewoon weer terug kan douwen. Ik ga eerst maar eens een beetje wennen. D'r elastieken zijn een beetje strak. Doe d'r arm recht en ze buigt hem zelf weer terug -.- ben ik uren mee bezig geweest gister om dat armpje recht te laten blijven. Maar dat van die penseel zal ik eens gaan proberen. ^^

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”