Verzending EMS

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

AE86
Tiny
Tiny

Verzending EMS

Postby AE86 » 27 Jul 2009 09:28

Ik zit te wachten op mijn Blanchet, maar de tracking status staat al een paar dagen hetzelfde.

Image

Ik heb de dag dat ze met het vliegtuig ging gekeken waar het vluchtnummer heenging en dat was het vliegveld van Parijs. Hier hoorde ze eigenlijk de volgende dag aan te komen, maarja de status is niet meer ge-update, dus ik heb geen idee waar ze is.

Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? Want normaal gesproken als ik iets bestel buiten de EU, ligt het meestal de volgende dag al bij de douane in Nederland.
Image

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 27 Jul 2009 12:20

heheheh ems is bagger qua updaten bij mij stond er na 5 dagen pas dat ie was geland, maar zal goed lopen.

bij mij is het helaas erger, bij mij is ie sinds de 16de niet meer geupdate, laatste wat er stond was dat ie geland is in amsterdam meer niet.
en de tnt kent het nummer ook niet, maar volgens ems ligt het in de douane.

maar het enige wat je kan doen is wachten, maar je moet er wel rekening mee houden dat het hier zomervakantie is en dus erg druk is qua douane verkeer. maarja zoals ik al zij ems is traag in updaten

<3
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 27 Jul 2009 13:56

ze zijn gewoon sloom met updaten, en in het weekend updaten ze nooit... ik heb nu al 2 keer gehad dat er stond dat ze nog bij de douane lag terwijl ze al bij me was... dus heb geduld ^^ ze zijn gewoon traag
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 27 Jul 2009 15:20

Ik sluit me bij het hierboven geschreven aan. Track en trace update traag, en in het weekend helemaal niet. De kans is groot dat je morgen pas een update krijgt. Of woensdag misschien zelfs.

Mocht je na een paar dagen nog steeds geen update hebben en bang zijn dat er wat mis is, kun je ook de TNT bellen. Dat kan ook als je het nederlandse track en trace nummer wil, die update bijvoorbeeld veel eerder.

Dat telefoonnummer is 0900 0570
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

AE86
Tiny
Tiny

Postby AE86 » 27 Jul 2009 16:23

Bedankt voor de reacties.
Ik zal binnenkort TNT eens bellen, de orderstatus is namelijk zojuist ge-update.

Image

Dat worden flinke douane kosten :oops:
Image

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 27 Jul 2009 16:24

niet persé, bij mij hand ik dat ook een keer en toen had ik geen douane kosten, het ligt eraan wat er op de doos staat voor waarde
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 27 Jul 2009 16:48

ja dat hoeft echt niet persee te zijn hoor,,
maar ik gok op dat je iets van 35-40 euro moet betalen xD bij luts moet je altijd wel wat betalen, maar het is wel altijd redelijk beperkt :)
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

kimichan84
Hound
Hound

Postby kimichan84 » 27 Jul 2009 17:40

Mijn douane kosten waren toen tnt haar aan de deur bracht 47 euro voor een 60 cm doll uit korea. Dus ik denk dat het voor jou ook wel zoiets of minder zal zijn. Bij mij was ze al 5 dagen thuis en zei EMS nog steeds dat ze bij de douane was.

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 28 Jul 2009 08:20

Luts schrijft meestal $80 of $90 op de doos, dus ik verwacht dat je rond de 35 euro moet bijbetalen.
Image

AE86
Tiny
Tiny

Postby AE86 » 08 Aug 2009 18:36

Er stond 85 dollar op de doos en ik heb inderdaad maar 35 euro hoeven te betalen, yes! :D
Image

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 08 Aug 2009 18:46

bij stond er vandaag van luts 51 dollar op en hoefde helemaal niks te betalen omdat ze gift hadden aangevinkt

Angels Design:

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 19 Aug 2009 11:42

Klopt, bij dingen onder de 50 euro die gift zijn hoef je niks te betalen.
(onder de 50 euro, ems zending en niet als gift aangevinkt, betaal je 17 euro)
Image

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 19 Aug 2009 12:12

uhm is 26 ook goed^^ dat stond er namelijk op me soom pakket en die was ook 50 dollar

Angels Design:

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 19 Aug 2009 16:37

Bij mij heeft een pakje volgens de tracking dagen rond gevlogen, terwijl het gewoon bij mij thuis lag. ;)

De 17 euro lijk mij trouwens inklaring kosten. Dat zijn de soort kosten die TNT heeft gemaakt om je pakketje bij de douane te melden.

Het is altijd verwarrend wat je nou betaald, maar je hebt 3 zaken waar over je kan betalen: (hele zooi uitgezocht onder tussen XD)

Inklarings kosten: Ze hebben daar een percentage voor maar voor EMS is het altijd de maximale kosten. Dat is op dit moment dus 17 euro.

Douane kosten:
Dat is de import belasting. BJDs vallen onder speelgoed en daar wordt 4,7% boven op gerekend. Bij een bedrag onder de 150 euro (verzendkosten worden meegerekend) ben je vrij verklaart van deze belasting.

Goederenbelasting: Dat is dus de 19% normale belasting waar je overal voor betaald. Onder de 22 euro wordt je vrij verklaart van deze belasting plus de douane kosten.

Met "gift" merk ik dat de douane daar niks van aantrekt.

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 19 Aug 2009 17:35

Ligt er dus een beetje aan wat voor goederen er zijn. Sommige goederen vallen onder het lage BTW tarief.

Ik heb een paar keert originele tekeningen/kunst over laten komen uit amerika en daar betaal je dus maar 6% over. Voor boeken idem.

BJD vallen echter niet onder kunst, maar onder speelgoed en dat is inderdaad het normale tarief van 19%.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”