Ik heb zojuist een nieuwe pruikje binnen gekregen dat te groot is voor Ayvren maar het model staat dr wel heel goed dus ik wil hem toch wel gebruiken. Nu vraag ik me alleen af hoe ik de pruik wat kleiner kan maken. Moet ik hiervoor een inkeping achterin maken en hem opnieuw vastnaaien of zo?
Als iemand tips hierover heeft dan hoor ik het graag ^^
Pruikje kleiner maken
Moderator: Café Mods
- Amber-kyou
- Moderator

Re: Pruikje kleiner maken
Het licht er aan hoe te groot het pruikje is.. je kan namelijk mit klitteband of plaksel (Bij yo-sd's heb ik gemerkt dat 3D kaart-plak-spul makkelijk werkt, maar dan moet je wel een rol hebben van dat breede)Ik heb zojuist een nieuwe pruikje binnen gekregen dat te groot is voor Ayvren maar het model staat dr wel heel goed dus ik wil hem toch wel gebruiken. Nu vraag ik me alleen af hoe ik de pruik wat kleiner kan maken. Moet ik hiervoor een inkeping achterin maken en hem opnieuw vastnaaien of zo?
Als iemand tips hierover heeft dan hoor ik het graag ^^
óf je kan bij Think pink een wigcap bestellen, dat is een soort badmuts gemaakt van rubber. en daar doe je de pruik weer overheen.
Of een ballonetje knippen, dan moet je het dichte gedeelte gebruiken als een badmuts...
Wat klitteband betreft, moet je een rol kopen bij de fournituren/knutsel handel.. de ene kant ín de pruik plakken, en de andere op het hoofd.
Maarja, als 't écht te groot is, kan je aan de achterkand van de pruik.. en stukje van de baan dubbelklappen, kijken of 't past.. en dan met de hand vastnaaien. Hier moet je wel geduldt voor hebben :/
Van wat ik te horen heb gekregen van Amaris lijkt dit pruikje een maat 7-8 te zijn en Ayvren heeft 6-7 nodig (al heeft ze daar weer een net iets te groot hoofd voor dankzij dr mega oren XD)
Maar ik zal het zeker eventjes gaan proberen met plakband...dat weet ik dat we het op voorraad hebben
en anders morgen als t weer lichter met stikjes kleiner maken...
Maar ik zal het zeker eventjes gaan proberen met plakband...dat weet ik dat we het op voorraad hebben
-
BlackDragon
- Sabik

Ik heb eens een pruik voor SD gebruikt voor mn MSD. Je hebt alleen naald en draad nodig 
Zoek uit hoeveel je ongeveer teveel hebt en vouw achterin dat deel dubbel, naai dan dicht aan de rand. Zo is je pruik kleiner maar kan je hem nog terug naar het originele formaat brengen. Knippen is dus niet nodig
Zoek uit hoeveel je ongeveer teveel hebt en vouw achterin dat deel dubbel, naai dan dicht aan de rand. Zo is je pruik kleiner maar kan je hem nog terug naar het originele formaat brengen. Knippen is dus niet nodig
- Amber-kyou
- Moderator

haha, dat snapte ik wel ja XD Het is van dat zelfklevend klitteband. Ik gebruik het voornamelijk om de knuffels op de hoedeplank van mijn auto (mijn moeder is een scheurneus en elke keer als zij een drempel over gaat liggen de knuffels bij de voorruit te kijken).
Eventjes de lijm iets minder maken en dan kijken of het werkt...al heb ik zo'n vermoeden dat hij zelfs dan iets te groot is. Dus heb maar meteen naald en draad mee naar boven genomen.
Eventjes de lijm iets minder maken en dan kijken of het werkt...al heb ik zo'n vermoeden dat hij zelfs dan iets te groot is. Dus heb maar meteen naald en draad mee naar boven genomen.
Okay, ik heb met stikjes de pruik iets kleiner gemaakt, hij blijft nu iets beter zitten en ziet er niet raar uit als hij dr op zit, maar hij schuift nog heel erg dus toch maar iets van een ballontje op dr headcap en daar dan klitteband op
dan gaat ie in ieder geval niet schuiven en de headcap ook niet beschadigen!
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”