pakket verdwenen ?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 30 Jan 2010 22:31

bedankt voor jullie reakties
ik zat er ook al aan te denken maar wil er nog eventjes mee wachten
tot ik iets meet heb gehoord van tnt en paypal
ik heb al bericht gestuurd aan paypal

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 30 Jan 2010 22:50

Hopenlijk hoor je snel iets en krijg je van paypal of de koper je geld zijn. want het zou wel erg zuur zijn als je je doll en je geld kwijt bent.
Image

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 31 Jan 2010 09:25

Wat ik wel zou doen is tegen de verkoper zeggen (naast wat je al gezegd heb over niet eerlijk zijn) dat je een Problem transaction gaat openen op DoA als ze je zo blijft behandelen.
Dan weet ze van tevoren al wat de consequenties zijn als ze zo doorgaat en wellicht niet eerlijk gaat zijn.

Paging is inderdaad als je niks hoort van de verkoper/koper, maar je zou een Problem/unsatisfactory Transaction thread kunnen openen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 31 Jan 2010 11:00

dank jullie
denk dat ik dat ook maar ga doen vandaag

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 31 Jan 2010 15:40

ik heb in ieder geval zojuist het geschild opgewaardeerd naar een claim
ik ben het helemaal zat
kreeg een berichtje van de koper,tenminste van haar man,die heeft het overgenomen,
dat het mijn schuld is en dat ik dan maar voor een betere manier van verzenden had moeten zorgen en dat ik had moeten zorgen dat tnt alles korrekt had gedaan
ik heb nog wel met internationaal pakket plus verzekerd verzonden
dus ik laat paypal nu maar beslissen wat er gaat gebeuren
ik heb hier helemaal geen zin in

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 31 Jan 2010 15:53

knuf heel vervelend maar jij kan er niks aan doen dat tnt het verkeerd doet. hun plakken die stikkers er vaak uit het zicht op of zo snel dat je niet echt de kans krijgt mee te kijken. tevens heb jij niks fout gedaan en ben je heel netjes geweest door meteen uit te zoeken wat je kon doen om het opgelost te krijgen.
hopenlijk krijg je snel je geld via tnt of paypal want het zou wel erg vervelend zijn als je je geld en je doll kwijt zou zijn.
Image

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 31 Jan 2010 21:32

het is ook niet alsof je veel keuze had van hoe je het verzend
het is tnt internationaal pakket of, eh niet? prive maar ik denk niet dat de koper graag extra betaald voor een privemaatschapij welke uberhaupt meestal geen pakjes verzenden van particulieren

en die stikkers lijken zoieo al erg op mekaar, als je niet zo vaak dingen verstuurd zie je uberhaupt niet altijd of een stikker correct is

zeker als het opgelost is bij de feedback melden dat ze erg ongeduldig en onredelijk zijn qua wat ze eisen van een particulier

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 01 Feb 2010 05:46

Ezzora heeft gelijk.

Je hebt de beste verzendwijze gekozen en TNT heeft het verprutst. Nu is zij/hij erg onredelijk en ongeduldig.
Ik ben nogal verbaasd dat ze getrouwd is, ze klonk namelijk als een wat jonger iemand die dit nog nooit meegemaakt had en daarom allee nwat paniekerig deed.

Ik zou ook vragen wat ze van je verwacht te doen en wat ze in het geval dat de doll alsnog aankomt gaat doen. Terugsturen of geld betalen?
Dan heb je van tevoren al een aanduiding wat er gaat gebeuren en kan zij haar verwachtingen uitspreken die onredelijk zijn.
Vaak vinden mensen dat het jouw schuld is, maar kunnen ze niet zeggen wat je fout gedaan hebt en willen ze dat je het oplost maar weten ze zelf ook wel dat daar tijd voor nodig heeft. (heeft net klantenservice training gehad)
Waarschijnlijk ziet ze haar eigen onredelijkheid niet meer omdat ze zo paniekerig is.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 01 Feb 2010 14:32

het komt door haar man
die doet vaker dit soort dingen
ik las het ook op denofangels dat ze eerder iemand gepaged heeft
maar dat was haar man dan
die schijnt erg ongeduldig te zijn
ze is er nu een paar dagen niet maar heeft inmiddels contact met me gehad
en wil ook het hele bedrag de 120$ terug wat inmiddels al van mijn paypal af is
en ik mag dan de claim indienen bij tnt en het bedrag wat ik op het pakje moest zetten van haar de lagere waarde van 50$ houden als tnt de schadeclaim ooit uitkeerd
ik heb gezegd dat ik niet verder in discussie ga hierover
ik laat paypal wel beslissen en heb een problem transaction gemaakt op doa
bah dit is allemaal niks voor mij...

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 01 Feb 2010 14:52

dan snap ik helemaal dat je je geld terug wil eisen als je een verlaagde waarde erop had moeten zetten. Dan is het geld wat ze te kort komt haar eigen schuld.
succes met het afhandelen in ieder geval.
Image

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 01 Feb 2010 15:38

Vervelend zeg dat zij zo moeilijk doet. :/ Ik hoop in elk geval dat je het snel op een goeie manier kunt oplossen.
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 01 Feb 2010 19:05

Ik las net de draad op DoA en ik zag een post dat de doll inmiddels terecht is. Hopelijk kan dit geschil snel afgesloten worden. Wat een gedoe zeg!

Ik hoop dat je een beetje uit kunt rusten van de stress nu.

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 01 Feb 2010 21:18

nou gelukkig zijn de mensen op doa heel behulpzaam
en die kunnen in de usa de code wel tracken
en ze moet er nu snel zijn volgens de trakcing code
ik zal pas gerust zijn als ze er ook daadwerkelijk is hoor pfff..

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 01 Feb 2010 21:50

Helaas ben je als verkoper bijna altijd de pineut.
De kopersbescherming is er voor de koper en deze krijgt altijd gelijk, ook al kun je het tegendeel bewijzen.
Een troost, het geld is nog niet naar de koper teruggestort, maar staat hangende het onderzoek op een tussenrekening bij Paypal.
Je moet wel snel met sluitend bewijsmateriaal aankomen anders storten ze het geld na 30 dagen door naar de koper.
Ik heb het zelf al diverse malen ondervonden en ben geen grote fan meer van Paypal en al helemaal niet van Ebay.

Anita
SD13
SD13

Postby Anita » 02 Feb 2010 20:09

nou gelukkig is de doll vandaag aangekomen
een heleboel narigheid die dus helemaal niet nodig was geweest
wat ben ik blij dat dit opgelost is en ik hiervan af ben

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”