Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 04 Jun 2013 16:43

Hallo mensen, sorry voor de stilte afgelopen week.
Had wat serieuze staartproblemen die me redelijk tot wanhoop dreven.
Ik wilde aanvankelijk de staart magnetisch maken, maar hoe ik het ook probeerde, het was niet sterk genoeg. Zelfs een extra kont gieten (wat faliekant mislukte, ik ben na 2 jaar zonder mallen maken wat uit vorm) bood geen oplossing.
Tot ik na een enorme rotdag de oplossing aangereken kreeg door dat waar de rotdag mee was begonnen: Mijn fiets had het nodig gevonden deels uit elkaar te vallen, en ik heb vloekend en stampend een stel schroevendraaiers en dopsleutels op moeten duikelen... Die ik opeens hoorde rinkelen toen ik bezig was met mijn hoofd op mijn knutselbureau te slaan.
Een geschroefde staart i.p.v. een magnetische.
Na 36 kilometer fietsen voor de benodigde materialen (speciale schroeven en een speciale tang voor de staartwervels), ziehier de oplossing...
Image
Dubbelzijdige schroef zit met 2-componentenlijm in de staartwervel geschroefd.
Papier-maché in het kontstuk droogt op rondom een dopmoertje (schroefje daarin is alleen zodat ik de staartrichting goed krijg en om de moer er weer uit te kunnen halen). Als het droog is haal ik de moer eruit en bij de uiteindelijke gegoten variant wordt die verlijmd in de kont (voor het prototype op dolliverse zal ik mogelijk een los kontstuk gieten, of de moer semi-vastzetten met eye putty en de staart ergens op laten steunen).
Voila. Dat zou toch een rete-sterke verbinding op moeten leveren (pun of course intended), zodat je de staart zelfs kunt buigen zonder 'm van de pop te halen.

In overig nieuws...
De pruikjes die ik besteld had zijn binnen gekomen... Maar nogal een teleurstelling.

Deze bleek te roze in real life, en de pony te kort (staat haar te schattig, out of character):
Image

Deze was prachtig, maar de pony was zo dik dat ik 'm bijna niet uit haar ogen gestreken kreeg:
Image

En deze was de grootste teleurstelling van allemaal.. De grijze stond haar gewoonweg niet (ze leek net een oma), maar de oranje was prachtig van kleur en stond haar heel leuk, ook mét staart:
Image

Maar de kwaliteit liet nogal te wensen over...
Image

En toen ik probeerde de staart los te snijden (nam aan dat ze 'm gewoon wat fancy opgebonden hadden)...
Dafuq.
Image
Wie doet dat nou??? Een prima staart maken... En die dan afknippen om aan een extra stukje stof te naaien... Om 'm dan weer aan de staart te naaien!
:wow: :angry:

Missie mislukt dus.
Gelukkig is er ook goed nieuws:
Ik heb de ideale stoffen bemachtigd voor de staarten (ja da's meervoud: Vuurvos én Sneeuwvos)
Image
Het is van alpacawol, niet op de huid, dus diervriendelijk.
De korte stof is voor de staartbasis, de iets langere voor de witte pluim aan het eind... En omdat het dezelfde stof is, loopt het heel mooi in elkaar over!

Ik heb voor de zekerheid ook maar meteen 2 lappen mohair (eveneens geweven) gehaald. Ik neig namelijk steeds meer naar een furpruikje voor Seraphim/Neva. Ik heb wat lopen rommelen met pruiken die ik nog in huis had, en hoewel 'ie van waardeloze kwaliteit is, staat die van Rikugou (logé), haar erg goed:
Image
Het past ook wel bij het wilde aspect van de dames Vos.
Ik heb 2 furpruikjes besteld bij Sunny's World, maar mochten die niet op tijd binnen zijn of de kleur teveel afwijken van de staartstoffen, kan ik zelf nog pruikjes maken met die mohair, waarvan ik tenminste zeker weet dat het matcht.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij...
Ik zal de kont/staart nog verder afwerken en ga weer verder met het kopje!
Ik moet nog wel bedenken hoe ik een metalen plaatje goed in de hoofdjes verwerkt krijg... ALS ik ze inderdaad magnetisch maak (wat hier wel moet kunnen aangezien er geen kracht op komt te staan). Het lastige is alleen dat ze bij het mensenhoofdje precies over de grens tussen headcap en voorhoofd vallen... Dus dan moet ik weer gaan morrelen met de sluiting, en bovendien reageren ze misschien met de magneten om de headcap op het hoofd te houden. Ik heb bedacht dat het misschien beter is om ze à la Unoa met een staafje in het hoofdje zelf te steken. Dan springen ze ook niet alle kanten op, en kun je ze roteren als je de pop droevig, alert of kwaad wilt laten lijken.
Wat vinden jullie?
Last edited by Puppit on 05 Jun 2013 09:21, edited 1 time in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 04 Jun 2013 19:20

Die eerste foto moet volgens mij in het 18+ deel haha.
<3 Love de oranje pruik met lange haren.
nog anderhalve week wachten... spanning loopt op... :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 05 Jun 2013 01:36

Wat jammer van de pruiken, wel echt ontzettend slim bedacht van de staart. Moet ook zeggen dat ik die blauwe pruik echt heel erg mooi vind, jammer van de pony.
Ben heel erg benieuwd om dr in het echt te zien op Dolliverse :D

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 08 Jun 2013 22:14

Laat ik meteen maar de hoop de grond in boren - nee nog geen foto's van het vossenkopje :P Ik ben de headcap en het nekgat passend aan het maken en dat levert weinig interessante plaatjes op. Komende week krijgt ze haar vacht.
Heb trouwens toch besloten de oortjes magnetisch te maken... Stokjes door pruiken heen enzo is weer zo'n breekbaar iets.

MAAR.
Ik heb de mensenoogjes binnen gekregen, en aangezien vooral Valinda waarschijnlijk ontploft als ik daar niet meteen foto's mee maak, deze update.
De oranje is een beetje raar bij het voorhoofd - ik heb voor de vuurvos nog geen geschikte pruik, dus ik heb de mohair stof er maar zo'n beetje omheen gedrapeerd :P

Neva de sneeuwvos:
Image

Seraphim de vuurvos (stel je er een iets bruinere huid bij voor, okay):
Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 08 Jun 2013 22:50

<3 <3 <3

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 12 Jun 2013 17:25

Right. Update.

Staartaansluiting bevestigd en geschuurd:
Image

Test-staart van katoen:
Image

Vossenkopje geschuurd (niet zo strak als 't mensenhoofd, maar er komt toch vacht à la de vossenpoten overheen):
Image
Image

Vossenogen kwamen binnen maar bleken te groot... En hoewel zeer realistisch, zaten ze wel erg ver weg bij de mensenogen.
Heb er zelf maar een stel gemaakt:
Image

Het zijn beschilderde glazen cabochons.
En het leuke daarvan is... Dat ze doorschijnend zijn als je er een lamp achter zet.
Image
Image

Nog 2,5 dag om tanden en vacht en de echte staart te maken en alles van magneten te voorzien... No pressure... Red ik makkelijk... Hehe... Hehehehehehe... o.0

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 12 Jun 2013 17:46

hahaha.. ik ken die druk een beetje.. mijn boomstam wil ook niet opschieten..
no pressure.. :x
Die lichtgevende ogen.... <3

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 12 Jun 2013 18:03

hahaha.. ik ken die druk een beetje.. mijn boomstam wil ook niet opschieten..
...Boomstam???

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 12 Jun 2013 18:05

you'll see sunday. :D

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 12 Jun 2013 18:28

you'll see sunday. :D
O wee als je stiekem een Ent-bjd hebt gemaakt voordat ik de mijne ten uitvoer heb kunnen brengen...

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 12 Jun 2013 20:43

Slim met die ogen en leuke side effect!
Kan bijna niet wachten tot zondag :x

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 14 Jun 2013 22:02

Gaatjes in de headcaps en hoofdjes geboord voor alle magneten.
Dat ging nog twee keer heel erg mis.
Eén keer liep mijn boor uit de groef, en één keer brak een stuk van de headcap af... :shock:
Na enig reconstructiewerk (vergezeld van veel gevloek en gejammer en gestress) zit nu echter alles op z'n plek en werkt prima.

Ze heeft inmiddels ook haar tandjes!
Elwing, zijn deze scherp genoeg? :P
Image

De hoektandjes zijn apart gemaakt en erin gelijmd, de rest is in de bek gesculpt met fimo. Ja, dat was net zo semi-onmogelijk als het klinkt. Maar het is gelukt.
Om een idee te geven van het gepruts (en dit zijn nog maar de grotere ingelijmde exemplaren)...
Image

Ben nu bezig de vacht te vormen... De headcap is al bedekt, de rest van het kopje vordert stukje bij beetje (moet tussendoor steeds bakken om stofjes en vervorming door toevallige aanrakingen te voorkomen).
Image

It's gonna be a long night...
:oops:

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 14 Jun 2013 22:16

OMG, wat een superschattig vossenbekje<3<3<3!! Wow, wat een werk stop jij overal in, hopelijk gaat straks alles goed met molden en casten.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 14 Jun 2013 22:18

verkocht :x

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 14 Jun 2013 22:30

Aaaaaaaah ik wil dr vossenhoofdje met ogen en oren zien! XD
Ben benieuwd naar hoe ze eruitziet met vacht, geef jezelf wel op tijd rust he! ;P

Return to “Artist Dolls”