Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

eefc0re
SD13
SD13

Postby eefc0re » 15 Jun 2013 14:53

wauw! ik sta gewoon versteld van het restultaat tot nu toe! :shock:
heb net even alle pagina's afgestruind en wat een werk joh!
het is zo ontzettend mooi geworden!!
echt dat lichaam <3 geweldig!
ook knap hoe je dat evenwicht in hetl ichaam weet te bewaren
mijn complumenten :)
kan niet wachten op het eindresultaat!
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 16 Jun 2013 00:36

Even een last-minute update... Ze is klaar! :D
Nouja, op twee kleine dingetjes na:
1) ik heb de echte staart nog niet gemaakt. Ik heb de stoffen mee en ga er op Dolliverse mee aan de slag.
2) Ik realiseerde me echt gisteren pas dat een sneeuwvos kleinere oren heeft dan een gewone vos.

Het is trouwens Neva die tentoongesteld gaat worden (pop gestyled als sneeuwvos), omdat de vacht op het prototype wit is en de huid wit-grijzig.
Het werkt gewoon niet helemaal om er zonder menselijke huidkleur een vuurvos van te maken.

Tot morgen!
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Margo
MSD
MSD

Postby Margo » 16 Jun 2013 10:12

Wat ontzettend mooi!
Zo leuk om alle vorderingen te volgen.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 16 Jun 2013 22:05

Even een fotootje van Neva, vandaag gemaakt op Dolliverse.
Betere en gedetailleerdere foto's volgen deze week, maar eerst ga ik even een dagje of 2 bijkomen...

Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Elwing
MSD
MSD

Postby Elwing » 16 Jun 2013 23:16

Ik heb je gezien, en het ziet er in het echt nog beter uit. Mooi gedetailleerd kopje.

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 16 Jun 2013 23:50

Ze was in het echt nog mooier dan hier, wat ik al zei :) Echt supergaaf gedaan!

Indeh
MSD
MSD

Postby Indeh » 17 Jun 2013 10:18

De vossenkop was echt <3 om naar te kijken, die tandjes!!!!

EPIC!!! heel nice :) Ze beweegt ook heel nice moet ik zeggen
"You have to do a little crazy to stay sane"

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 20 Jun 2013 22:04

Danku danku voor de vele aanmoedigingen, enthousiaste kreten en openvallende monden, zowel hier als op Dolliverse... <3

Zoals beloofd, betere plaatjes van de vossenkop. Heb tevens de oortjes nog wat aangepast: Ze sluiten nu iets beter aan op de kop/ het hoofd, en hebben furry plukjes aan de binnenkant.

Vraagje voor jullie:
Mensen willen misschien de vossenkop ook wel een pruik opzetten (ondanks dat ze dan wel moeten frummelen met speldjes ofzo om 'm kleiner te maken, want het vossenkopje heeft niet dezelfde maat). Echter, de huidige magneetjes in de vossekop zijn dan niet sterk genoeg (die in het mensenhoofd wel, want daar had ik er rekening mee gehouden). Ik kan natuurlijk sterkere magneten in de vossenkop zetten, maar die gaan dan waarschijnlijk de aansluiting van de headcap beïnvloeden. Bij de vossenkop zitten de magneten voor de headcap namelijk veel dichter bij de oren dan bij het mensenhoofd.
Dus... Headcapgezeik of geen pruik voor de vossenkop?

Tevens... Ik realiseerde me 2 dagen voor Dolliverse pas dat een sneeuwvos andere oren heeft dan een gewone vos. Denken jullie dat het de moeite waard is aparte oren te hebben voor Seraphim (vuurvos) en Neva (sneeuwvos)?
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens op zal vallen, en ze is anthro dus er mag wat gesmokkeld worden met de waarheid... Maar toch...

Image

Image
(close-up lens, zowel neus als ogen in focus krijgen bleek onmogelijk -.-)

Image

Het enige wat nu nog moet gebeuren (tenzij ik nog verder ga frutten met oren en magneten), zijn de nageltjes en de echte staart.
En dan moet ik gaan bedenken hoe ik in vredesnaam dat vachtreliëf intact houd bij het molden/casten... :x

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 20 Jun 2013 22:16

he, hoe ga je der verkopen, met al die verschillende onderdelen?
wordt het 1 prijs voor een compleet set of allemaal losse onderdelen?
( zodat we extra oren enz. kunnen kiezen)
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Cheshire
YoSD
YoSD

Postby Cheshire » 20 Jun 2013 22:55

Oh wow had het uiteindelijke resultaat nog niet gezien!
Vooral het vossenhoofdje is echt ontzettend goed gelukt, zou ik zeker willen hebben :D
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 20 Jun 2013 22:55

he, hoe ga je der verkopen, met al die verschillende onderdelen?
wordt het 1 prijs voor een compleet set of allemaal losse onderdelen?
( zodat we extra oren enz. kunnen kiezen)
Je hebt gewoon de optie Sneeuwvos (Neva) of Vuurvos (Seraphim).
Beide sets hebben 1 lijf, 1 mensenhoofd, 1 vossenhoofd, 1 stel oren en 1 staart.
Makkelijk zat :P Het verschil zit 'm alleen in de kleur en dus misschien in de oren.
Hoofdjes + oren kunnen ook los besteld worden.

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 21 Jun 2013 01:07

Persoonlijk lijkt het me wel een leuk extraatje so to speak om ook nog een paar poolvos oren te maken, als keuze mogelijkheid bijvoorbeeld.
Over de pruik mogelijkheid heb ik niet echt iets in te brengen... sorry XD
Succes met de final touches <3

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 17 Jul 2013 18:07

Pfoe, sorry voor de stilte mensen.
Had mezelf een beetje over de kop gejaagd voor Dolliverse, met als gevolg dat mijn motivatie tot het nulpunt gezakt was.
Het feit dat m'n dak het deels begeven heeft en het buiten mooi weer begon te worden hielp ook niet mee...
Maar nu mijn zolder opgeruimd is voor de reparatieventjes en mijn vitamine D weer aangevuld is, kan ik weer verder met Seraphim/Neva.

Heb de "schets"-staart vervangen door een "echte" (als in, met de ervoor ingekochte fancy stofjes gemaakt). Helaas is 'ie wat te groot geworden (zul je altijd zien, maak je het patroon voor de zekerheid iets groter, zorgt de fluffyheid van de stof zelf ervoor dat 'ie veel te dik is). Er komt dus nog een iets kleinere staart aan.
Maar aangezien ik al zolang niks van me heb laten horen, heb ik toch maar even 2 fotootjes gemaakt.

Image
(vond een wit furry pruikje haar zo toch beter staan dan die blauwe... Hoewel ik dat wel een heel mooi model vind: Misschien kijken of ik die in het wit kan bestellen...)
Image

Tevens een besluit genomen betreffende de magneten en oren:
Ik ga wel sterkere magneten in het vossenkopje zetten, gewoon voor de zekerheid. Mochten mensen haar dan een pruik willen laten dragen kan dat.
Ik kort misschien de huidige oren een heel klein beetje in (ze zijn nu aan de lange kant), maar ga geen aparte sneeuwvosoren maken:
Ik realiseerde me onlangs dat de oren van een sneeuwvos weliswaar iets kleiner zijn dan van een gewone vos, maar niet zoveel als het lijkt: Een sneeuwvos heeft immers een veel pluiziger vacht, en dus zie je van de oren sowieso veel minder.
Tadaah, probleem opgelost. Als mensen haar echt authentiek sneeuwvosserig willen hebben, kunnen ze haar gewoon een pluiziger pruik op zetten, en die een beetje opfluffen rond de oren.

Volgend dilemma: de nageltjes. Het is wellicht handiger om die aan de mastercast te bevestigen dan aan de originele pop, aangezien ik waarschijnlijk toch nog het één en ander moet schuren aan de handjes als ze gegoten zijn (kleine oneffenheidjes wegwerken wat in het papier-maché gewoon niet lukt).

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 17 Jul 2013 18:32

Ik dacht al dat je van de aardbodem verdwenen was. :D
die staart is echt tegek. <3
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Margo
MSD
MSD

Postby Margo » 17 Jul 2013 19:44

MOOIIIIIIIII <3