UPDATE!
Allereerst, mijn excuses dat het zo lang geduurd heeft!
Ik had mezelf wat over de kop gejaagd, en toen dat effect een beetje bekoeld was, zorgde het warme weer ervoor dat ik met smoezen kwam als "het is te warm om te gieten, bij deze temperaturen reageren m'n plastics te snel" en "ik kan nu toch de vacuümkamer van de kunstacademie niet gebruiken, dus laat nog maar even".
Op zich goede smoezen, maar niet iets waar ik me normaal gesproken door tegen zou laten houden... De temperatuur en vele gesloten plasticmagazijnen/webwinkels en werkplaatsen zijn maar de helft van de reden dat Seraphim en Neva zo lang zijn blijven liggen...
Eerlijk gezegd knijp ik 'm een beetje... Ik heb met vrijwel iedere soort plastic wel eens gewerkt en vele mallen gemaakt, ook heel grote en heel kleine... Maar nog nooit van iets wat me zo dierbaar is, iets waar ik ruim een jaar aan gewerkt heb.
Nog los van het bedekken van die oh-zo-fragiele onderdelen met siliconen (vergeet in godsnaam het isoleermiddel niet vergeet het isoleermiddel niet vergeet het isoleermiddel niet)... Besef ik ook hoeveel werk er nog aan zit.
En wat er nog allemaal mis kan gaan.
Wat als ik de huidskleur niet helemaal kan krijgen zoals ik wil, of wat als ik 'm niet constant weet te houden? Wat als de kunstharsversie zich compleet anders gedraagt dan het origineel, en niet meer wil staan of iets dergelijks? Of wat als mijn staartoplossing met de schroef toch niet sterk genoeg blijkt en losbreekt? *insert mental breakdown here*
En er is ZO VEEL dat nog moet gebeuren...
Ik moet nog bedenken of ik bij de furpruikjes blijf, of toch een speciaal model laat maken bij Happy Camille. Gebruik ik de glazen vossenogen van Glasseyes, of ga ik zelf cabouchons beprinten die beter bij de mensenoogjes passen?
Wat voor kleertjes moet de fullset krijgen, en ga ik die dan zelf naaien of neem ik er iemand voor aan? Wie neem ik er dan voor aan?
Ik moet nog een doos ontwerpen. Waar laat ik die printen? Ik moet nog een officieel, advocaterig document maken met de "terms of agreement" voor de pre-order. Pre-order? Ik heb mijn website nog niet eens op orde!
Dus, om kort te gaan, ik was bezig me faalangstig te verstoppen in andere projectjes.
Maar er wordt aan gewerkt. Afgelopen week ben ik bij de plasticwerkplaats langs geweest en heb ik uitgebreid webshops uitgepluisd en mensen gebeld (de gruwel!).
Ik heb 't nu gelimiteerd tot 2 mogelijke keuzen voor de siliiconen en 2 voor de hars, en ga deze week de eerste soort siliconen testen.
Wat betekent dat ik een klein, gedetailleerd onderdeel aan de koude, stroperige boel over moet geven... Waarschijnlijk een oortje...
En om jullie toch
iets te geven na zoveel radiostilte,
ik heb een "artist impression" gemaakt van hoe de gegoten versies er min of meer uit zouden moeten zien qua kleur.
De punten van de oortjes worden natuurlijk niet zwart gegoten (en de vossenwangen/bef ook niet wit), dat moet geblushed/geschilderd worden, maar zonder zag het er zo raar uit :P

I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.