Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

misuzu
MSD
MSD

Postby misuzu » 08 May 2014 20:45

omg super vet !!
365 days and night, 365 tries to make it right.

Mizuki [Minifee Chloe]
Amaya [Supia Hael]
Olivia [DIM Flowne Hybride]
Maleficent [Leeke art doll Ashley]
Scarlett [Luts Delf Miyu]
Alicia [Supia Juah tan]
Cecilia [DIM Larina Hybride]

Mittebam
SD16
SD16

Postby Mittebam » 08 May 2014 21:19

Wauw, wat is ze gaaf zo! Zelfs met poederneusje ;)
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 24 May 2014 17:25

Dankjewel jongens!
Maar helaas *insert geluidloze woede-uitbarsting* zitten er toch bubbels in: Het is bij de vossenkop niet zichtbaar vanwege de donkere kleur en onregelmatige oppervlakte (vacht), maar toen ik een bovenbeen goot viel het me op dat de kleur niet regelmatig was (geen rare mengsporen, maar een soort ruis-effect), en toen ik het lichtjes schuurde kwamen de bubbeltjes tevoorschijn... Wel Gggg....
Hij doet het gelukkig ALLEEN bij kleur, en ook alleen bij DONKERE kleur: lichte kleuren gaan prima. Het ligt dus aan de hoeveelheid pigment: een klein beetje teveel verstoort de chemische balans en dan gaat het intern zo'n beetje bruisen als het hard wordt... De rottigheid is dat een goede vossenkleur vrij snel teveel kleurstof vereist. Naar een oplossing wordt gezocht.

Tussendoor heb ik de laatste wijziging aangebracht:
Aangezien de "vossenstand" (licht door de knieën gebogen) niet werkte, heb ik de enkelsloten daarvoor verwijderd, of eigenlijk meer opgeschoven, zodat de onderbenen en voeten nu een hoek van 90 graden kunnen maken. Je kunt haar dus ook "platvoets" neerzetten (dat ziet er niet uit, maar het kán wel en is handig als je niet zo'n stabiele ondergrond hebt, want het blijft natuurlijk wel een heel eind gewicht op 2 kleine stukjes teen).
Ze kan hierdoor ook meer vos-achtig (hond-achtig) zitten.

Oud slot vooraan, nieuw slot achteraan.
Image

Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 09 Jun 2014 13:14

Nieuwe hars + kleuring is onderweg, hopelijk lukt het daar wel mee om de goede vuurvossenkleur te krijgen zonder dat ik moeilijk moet gaan doen met drukmallen en vacuümmachines en dat soort onzin (het zou niet nodig moeten zijn, dus alleen als allerlaatste optie ga ik me daaraan wagen -dan zou ik trouwens wel een kickstarter moeten organiseren, want dat spul is pokkeduur).

Vorige week bleek dat mijn siliconen over datum waren: het hardde niet uit. Twee woedende uren later had ik het origineel weer bruikbaar, alle legosteentjes van de mal schoongeboend en de inbedding (omhullen van origineel met klei o.i.d. zodat er alleen siliconen komt waar het moet wezen) waar ik een hele middag aan besteed had was naar de maan.
Nieuwe siliconen uitgezocht en opgehaald. Nadeel is dat het iets sneller kapot gaat (het is wat weker, minder trekkracht), maar voordeel is dat ik kan zien wanneer het over datum is (1 van de componenten wordt dan stug), scheuren, bubbeltjes en andere oneffenheden zijn makkelijker te zien én hij pikt nog beter detail op.
En hij is oranje.

Van links naar rechts:
Origineel, eerste mal, junkcast met aanpassingen, meestermal, uiteindelijk onderdeel.

Image

Ik heb nu meestermallen van de tenen, voeten, onderbenen en rechterknie.
Linkerknie, bovenbenen, heupgewrichten en rechter hand zijn ingebed en liggen klaar om gemald te worden.
Ik hoop aan het eind van de week meestermallen te hebben van alle onderdelen behalve de romp (pelvis, middel, borst) en hoofdjes + oren.

Wens me geluk en duimen please, ik ga het nodig hebben... :lost:
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 09 Jun 2014 13:25

duim duim duim duim, je hebt nog maar even voor de dolliverse.
heb je wel nog andere dingen liggen voor op je kraampje?
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 09 Jun 2014 13:54

duim duim duim duim, je hebt nog maar even voor de dolliverse.
heb je wel nog andere dingen liggen voor op je kraampje?
Ik heb de gebruikelijke rommel (snoepgoed, zwepen, flesjes, gameboys) en wilde daar nog wat messen, boeken en toverdrankjes aan toevoegen...

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 21 Jun 2014 15:45

Snelle update:

-Alle meestermallen behalve de hoofdjes nu klaar (hoop hoofdjes dit weekeind af te kunnen krijgen);
-Besloten voor Neva de Axson hars te gebruiken, aangezien die goed, goedkoop en dichtbij verkrijgbaar is (nadeel is dat 't alleen in king-size verpakkingen komt en donkere kleuren niet goed werken);
-Voor Seraphim heb ik Alumilite hars + kleurstof besteld (Ik ken iemand op Deviantart die op dezelfde manier net als ik zonder drukketel/ vacuümmachine giet en met deze hars bubbelvrij ook heel donkere poppen weet te fabriceren);
-Tevens transparante hars besteld voor oogjes;
-Tevens longontsteking opgelopen.

Ik doe mijn uiterste best een volledig gegoten Neva af te krijgen voor Dolliverse (mocht dat nou echt niet lukken neem ik de mastercast mee), maar vrees dat ik voor de rest weinig tot niets nieuws mee kan brengen aan verkoopbare frutsels, aangezien ik om de 3 minuten een hoestpauze moet inlassen...
:oops:

Image

Dream-Baby
SD13
SD13

Postby Dream-Baby » 21 Jun 2014 22:09

Beterschap puppit. Longontstekingen zijn verschrikkelijk.
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 21 Jun 2014 23:43

Achja, we kwijlen gewoon over wat je dan ook meeneemt. ;)
Beterschap, en snel een beetje. :twisted:

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 26 Jun 2014 16:43

:shock: NEVA IS GEGOTEN.

Heb net het laatste onderdeel (oortje) uit de mal gehaald. Ze is compleet.
Nu nog alles schuren en in elkaar zetten, duimen dat er zich geen nare verrassingen voordoen (belletjes die zich net onder de oppervlakte verstopt hebben enzo).

Excuseer me even terwijl ik mezelf onder controle probeer te houden (merkwaardige mengeling van triomf en enorme zorgen want-het-zal-toch-niet-een-keer-zomaar-goed-gaan)...

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 26 Jun 2014 16:55

Oh wauw, gaaf!! Kan niet wachten om haar te zien op Dolliverse :D
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 26 Jun 2014 17:04

Jump jump jump stuiter stuiter stuiter. kan niet wachten tot zondag.. :dance:

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 26 Jun 2014 19:44

Beste allen...

Ik weet niet goed hoe ik het moet brengen, maar... Bubbels.
Door en door. Miljoenen. Kwamen aan het licht tijdens het schuren.

Dit waren nieuwe mallen, en nieuwe, pure, ongekleurde en ongeopende hars.
Ik heb alles voorzichtig met talkpoeder geborsteld, voorzichtig gemengd, voorzichtig gegoten... Niet eens in het mengbekertje geademd. Mengbekertje & roerstaafje waren gegarandeerd vochtvrij (van plastic).
Ik heb alles goed gedaan en NOG zitten er belletjes in.

Schijnbaar is polyurethaan echt alleen maar bubbelvrij te krijgen in een volkomen gecontroleerde omgeving, met vochtarme lucht, een vacuüm machine en een drukketel. Daar heb ik gewoon het geld, de ruimte én na 6 maanden van proberen proberen proberen en telkens weer mislukken de energie niet meer voor.

Ik zal de boel schuren en in elkaar zetten voor zover dat lukt, en haar meenemen naar Dolliverse voor een oordeel van jullie hand. Misschien vinden jullie dat het meevalt. Zo niet, hoop ik dat genoeg mensen haar in ieder geval mooi/goed/hanteerbaar genoeg vinden om bij te dragen aan een kickstarter om haar naar Dollshe te kunnen sturen.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 26 Jun 2014 19:58

Neeeeeeeeeee!!!!!!!!! dat mag helemaal niet. Ik wil geen bubbeltje meer. :angry:

Uit protest ga ik alleen nog maar bubbel vrij drinken.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 21 Jul 2014 13:46

Okay, het heeft even geduurd... Waarvoor mijn excuses. Maar zoals iedereen die op Dolliverse is geweest inmiddels al weet...
Neva is goedgekeurd. Door iedereen die haar gezien heeft, inclusief poppenmakers Magic Mirror en Enid Art. Er zitten een paar miniscule gaatjes (opengeschuurde bubbels bovenaan haar ene schouder en bij haar rechterpink)... Maar ik moest ze aanwijzen en mensen verklaarden me allemaal voor gek dat ik me dáár druk om maakte.

Foto's! Niet door mij, ik was te druk met overeind blijven staan ondanks de zenuwen en een longonsteking... Maar vele hebben foto's gemaakt van Neva en mijn verkoopstandje, en die van Holyvirus en Stefan Butselaar (weet zijn forumnaam niet, als die er al is) waren het mooist.
Pruikje gemaakt door Amber-Kyou (Dreaded).

Image
Image
Met één Neva-oog en één Seraphim-oog:
Image
In het ene vossenoog zat een luchtbel - het waren prototypes :P
Image
Image
Image
Ennn nog een fotootje van de stand, mét Neva, Ichigo, CC (van Rooziej), Noa, Ala en de mensjes Rooziej & Arwen (en mij).
Image

De voorlopige conclusie is dat ook zonder apparatuur Neva zelf te gieten is. Seraphim weet ik nog niet: De Neva-hars geeft bij teveel kleurstof problemen. Ik heb een nieuwe hars + kleurstof besteld om te proberen, maar die is wel enorm duur. Ik moet nog uitzoeken of het misschien voordeliger is haar door Mirodoll te laten gieten (Dollshe wordt 't waarschijnlijk niet: Ze hebben niet de kleur die ik eigenlijk wil en je moet er minimaal 10 bestellen - en dan moet ik er minstens 5 verkopen om alleen nog maar kiet te draaien: beetje riskant).

Hoedanook hou ik eerst nog even pauze. Gieten bij deze luchtvochtigheid is toch vragen om problemen en mijn longen zaniken nog steeds. Bovendien ben ik behoorlijk uitgeteld door het steeds weer vallen en opstaan van de afgelopen maanden. Waarschijnlijk pak ik gieten weer op in augustus, tot die tijd zal ik misschien wat aanmodderen met oogjes, dozen, pruikjes en kleertjes. En eigen productiefoto's, natuurlijk.

Ik wil in augustus ook gaan beginnen met de verkoop van Neva hoofdjes (mens en vos), met de waarschuwing dat dat dus mogelijk nog niet de definitieve hars & kleur is (voor het geval mensen later nog een lijf willen hebben).
De hoofdjes vormen hoedanook geen problemen: Zelfs áls ze bubbeltjes hebben komen die alleen tevoorschijn bij schuren, en de enige stukken die geschuurd moeten worden bij zowel gezicht als headcap zijn de aangietpunten en onluchtigskanalen aan de achterkant: die zijn dus niet zichtbaar als de headcap op het hoofd zit en verzwakken ook niet de constructie.
Dus, voor de mensen die alvast een wit vossenkopje willen, nog even geduld, ze komen eraan!

Voor ik de hele pop kan gaat gieten zal ik toch iets van een kickstarter moeten fiksen of een aantal volledig vooraf betaalde pre-orders moeten hebben, welke hars/ casting company het ook wordt, want mijn geld is op :P

Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij en kan ik vakantie gaan houden: Daarvoor ben ik gelukkig wel weer genoeg hersteld. Missie nr. 1: Spiermassa terugkrijgen... Ik lijk wel een wandelende tak.

Return to “Artist Dolls”