Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 22 Oct 2012 21:37

Opgelost!

Ik heb de error gevonden, met behulp van een schuifmaat... Het ene bovenbeen was 2 mm langer dan het andere. Dit was echter niet te zien als je ze gewoon naast elkaar hield: Ik heb ergens in het begin het ene been ooit een beetje schever gehouden dan het andere terwijl ik het aan het vormgeven was... Waardoor dat been dus nu rechtop leek te staan, maar dat eigenlijk niet deed.
Dus nu 2mm aan klei in de kom aan de onderkant gedaan, en straks een sh*tload schuurwerk (alle vormen moeten een beetje opgeschoven worden) en het is opgelost.
Wel irritant dat ik nu ook het kniestuk opnieuw passend moet maken... Dat sloot net zo mooi aan op het bovenbeen.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 22 Oct 2012 21:42

oeh, dan is ie misschien toch nog klaar over 2 weken. :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 22 Oct 2012 22:15

Dat waag ik te betwijfelen (ik heb nog de ellebogen om me op te verheugen, alsmede een aanpassing van de pelvis en haar teengewrichten, om nog maar te zwijgen van haar handen, gezicht en vossenhoofd)... Maar ik doe m'n best. Een volledig verfijnd, geschuurd en bestaart model zal waarschijnlijk niet lukken, maar misschien een ruwe versie wel :)
Vergeet niet dat ik ook nog spulletjes moet maken voor de verkoop...
Oh en een powerpointje voor het niet-meeneembare maar wel commissiebare spul (rolstoelen, vleugels, vleermuizen-met-galg) en andere presentatieshit (visitekaartjes, prijslijst)...
En zo tussendoor moet ik nog een website in elkaar draaien, een broek voor Noa versieren (ze loopt al een half jaar in 'r onderbroek) en een fotoshoot met Ala doen (waar ze trouwens nog een nieuwe jurk voor nodig heeft) in de oude boekwinkel voor 'ie voorgoed sluit nu het licht nog goed is (moet en zal dat herfstlicht door hun glas-in-lood ramen vatten, volgend jaar kan 't niet meer)...
Ngggghhh! :shock:
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 27 Oct 2012 22:04

Zoooo, tussen het drogen van de nieuwe knie- en elleboogjoints door heb ik haar heupen en achterste wat bijgewerkt (mocht nog wel wat breder, anders staken de benen zo raar uit).
Ziehier het voorlopige resultaat.

Dat ass! 8)
Image

BeforeTheMomentGirl
MSD
MSD

Postby BeforeTheMomentGirl » 27 Oct 2012 23:57

dat is inderdaad een mooi achterwerk *giggle*
"Kijk mam, Ik heb een hoofd gekocht" :'D

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 27 Oct 2012 23:58

Mmmmmmm, dat ass :clap:

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 28 Oct 2012 14:43

wauw het ziet er tot nu echt geweldig uit!! ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!! :D
Live your life as crazy as it is.

dollhof.boards.net

Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe

Dollfielicious

Postby Dollfielicious » 29 Oct 2012 01:22

Is er al bekend hoe duur ze ongeveer gaat worden?
Dan kan ik eventueel al gaan sparen

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 29 Oct 2012 09:40

Is er al bekend hoe duur ze ongeveer gaat worden?
Dan kan ik eventueel al gaan sparen
Euhhh nu moet ik een wel héél ruwe schatting doen, omdat ik nog niet precies weet hoeveel het resin en de siliconen (voor de mallen) enzo gaan worden... Als ik moet gokken... Ik denk ergens tussen de 400 en 550 euro. Ik ben van plan een fullset, nude en losse onderdelen te verkopen (lijf, oren en staart, hoofd 1, hoofd 2), maar hoe duur dat allemaal individueel moet worden heb ik nog geen idee van :P

Dollfielicious

Postby Dollfielicious » 29 Oct 2012 18:51

Dat word nog wel even sparen
Dankje

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 30 Oct 2012 20:57

Ik ben weer een stapje verder... Behalve de tenen zijn alle joints nu perfect passend en bewegend (of in ieder geval zo goed als ik ze kan krijgen).
Ziehier een opstelling van de nog ongeschuurde onderdelen:
Image
Het vossenkopje is nog maar in z'n eerste laag, dus dat is nog te klein en ongedetailleerd... Tevens heeft ze nog geen handen en tenen (alleen de gewrichten), aangezien ik die niet van papier-maché ga maken.

Twee foto's van het ellebooggewricht en hoe het beweegt:
Image
Image

En als laatste, een shot van boven, met mijn losse Mo hoofdje (Dollzone) op de hals. Mo is bedoeld voor 65 cm en is dus te groot, maar het geeft toch een aardig idee.
Image

Het gaat me niet lukken om de hele body geschuurd en alles mee te nemen naar Dolliverse... Maar ik ga proberen één been ofzo te schuren en dat mee te nemen, dan kunnen mensen in ieder geval even kijken hoe ze beweegt.

FlowerGirl
SD
SD

Postby FlowerGirl » 30 Oct 2012 21:20

mooie joints! <3 ik vind dr nu al geweldig!!! :D
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 30 Oct 2012 21:24

jointed feet, nice.. :x
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 30 Oct 2012 22:13

jointed feet, nice.. :x
Vossen zijn teengangers, dus ik moet wel ;) Platvoets ziet er niet uit. Wel moeilijk om goed stabiel te krijgen, want ik wil ook niet van die lompe cartoonpoten.

@Flowergirl: dankjewel!

Cheshire
YoSD
YoSD

Postby Cheshire » 31 Oct 2012 09:39

Dat lichaampje ziet er al echt prachtig uit!
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.

Return to “Artist Dolls”