WIP - Mijn eerste BJD project :)

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Arwen
YoSD
YoSD
Posts: 72
Joined: 27 Nov 2009 12:32
Location: Amstelveen
Contact:

Postby Arwen » 03 Apr 2013 23:02

Nou dat ziet er echt super goed uit! De laatste loodjes nog, suoer cool!

(Die foto met de kat; die blik in de poes z'n ogen, zo van 'wat maak je me nou?' Prachtig!)

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 04 Apr 2013 00:25

Bedankt allemaal <3

hihi, ja de kat vind t altijd heerlijk om in beeld te gaan zitten als ik foto's maak xD
Ik heb al weer een tijdje geen updates geplaatst zie ik.
Niet dat ik heel veel erg veel verder ben, maar wel ietsje.

@Proserpine: Ik heb nog geen naam voor haar, maar inmiddels heeft ze wel een beetje een persoonlijkheid gekregen.
Ik wil haar een koffiekleurtje geven, en vol met sproetjes.
Ze wordt echt een buitenmeisje, die het liefste op haar blote voetjes loopt, maar ik wil ook heel graag (rode) regenlaarsjes voor haar :mehe:

M'n handen jeuken elke keer als ik met haar bezig bent, maar ik ben een beetje vastgelopen.
Ik heb nu in principe alle lichaamsdelen gemaakt, maar nu komt het perfectioneren.
Ik wil heel graag de joints echt helemaal goed passend maken, maar dat blijkt erg lastig. Ze poseert wel al erg goed, daar ben ik wel blij mee.
Haar knieën zijn double jointed, maar haar armen niet. Ik zit er ook over te twijfelen die double jointed te maken, aan de andere kant is single jointed voor nu misschien ook al even moeilijk genoeg xD

Over haar handjes ben ik nog niet tevreden, wat betreft de pose, ze moeten uiteraard sowieso nog geperfectioneerd worden. Maar ik denk dat ik die opnieuw ga maken, maar ze heeft er in ieder geval nu 2 ;)

Image
Testing her poseability by sodabeentjes, on Flickr

Image
Testing her poseability by sodabeentjes, on Flickr

Image
Testing her poseability by sodabeentjes, on Flickr

En een poosje terug zat ik wat met haar poses te spelen, en bleek ze zo gewoon te blijven staan ^^
Image
I am stable ^^ by sodabeentjes, on Flickr

Image
I am stable ^^ by sodabeentjes, on Flickr

Ik denk dat het pruikje wat ze hierboven draagt het beste bij haar past, maar hier zijn nog wat close-upjes met andere pruikjes.
Maar goed, het gezicht is dus ook nog in progressie ;)
(Ik ben zo bang om het te verpesten, daarom durf ik er op het moment even niet verder mee te gaan)

Image
Nameless WIP girl by sodabeentjes, on Flickr

[Image
Hat on my nameless WIP girl by sodabeentjes, on Flickr

En hier had ze nog een rietje als handje, maar ik had haar alvast aangekleed, en je kunt hier haar teentjes goed zien, die vind ik wel al aardig gelukt ^^
Image
Nameless WIP girl by sodabeentjes, on Flickr

Hoop toch snel eens wat meer updates te kunnen plaatsen, moet weer even over een drempel heen geloof ik. :question:
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

papilionette
Tiny
Tiny
Posts: 20
Joined: 22 Nov 2010 15:09
Location: Zaanstad

Postby papilionette » 04 Apr 2013 11:53

Dat ziet er toch wel heel lief uit! Ik ben altijd zo onder de indruk van mensen die het geduld hebben om zo fijntjes te werken

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 09 Jul 2013 21:26

Dank je! ^^
Nadat het project even een tijdje stil heeft gelegen, aangezien ik niet zo goed wist hoe ik verder moest, kreeg ik gisteren ineens weer een boost en inspiratie om verder te gaan :D
Ik bedacht me namelijk dat ik ook gewoon verder kon carven ipv boetseren, ik vind het namelijk heel erg leuk om Blythes te carven, en daar heb ik inmiddels wat ervaring mee.
Dussss ik heb mijn kerfmessen erbij gepakt, en ben verder gaan snijden, en ik ben er heel blij mee hoe het gaat!
Ben nu dus volop met het gezichtje bezig, maar ik weet nu al dat dit ook een uitkomst gaat zijn voor haar handen, en teentjes ^^
Kan nu zo veel preciezer en gedetailleerder werken dan hoe ik het eerst deed.

Dusss zie hier mijn progressie, ze is nog niet klaar, ik werk nog aan het rechter oog (of HAAR linker) en ik moet miss nog wat doen aan haar mondje.
Ow en de oren gaan helemaal overnieuw. En daarna wordt t schuren, schuren en nog eens schuren...

Front:
Image
WIP girl - front by sodabeentjes, on Flickr

Haar profiel:
Image
WIP girl - side by sodabeentjes, on Flickr
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

Arwen
YoSD
YoSD
Posts: 72
Joined: 27 Nov 2009 12:32
Location: Amstelveen
Contact:

Postby Arwen » 09 Jul 2013 21:51

Oh das in heel leuk koppie aan t worden!
Proficiat!

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 10 Jul 2013 22:15

Dank je! <3

Inmiddels heb ik haar linker oor overnieuw gedaan, ik heb eerst de basic shape gemaakt, en toen het droog was het wat preciezer gekerfd, ben blij met het resultaat, maar nu de grote uitdaging, het rechter oor xD Vond dit oor in principe niet zo heel moeilijk om te maken, maar de zelfde grootte, zelfde plek dat vind ik wel lastig (althans, dat is eerder al eens mis gegaan, maar toen deed ik het ook heel anders)

De bovenkant van haar hoofd moet ook nog wat dikker ( de head cap) hij is te plat, en als ze pruiken op doet met pony's vallen die in haar ogen, dusss daar moet nog wat klei op.

En ik zit nog een beetje na te denken over haar ogen, vond eerst het linkeroog in de vorige post goed. Maar toen ik haar rechteroog net zo probeerde te maken, vond ik hem net wat dichter misschien toch wel mooier. Haha, en het is al zo moeilijk die krengen symmetrisch te maken :') hihi, maar we komen er wel!

Image
Ear by sodabeentjes, on Flickr

Image
Ear by sodabeentjes, on Flickr
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 10 Jul 2013 23:24

Ik vind haar erg mooi worden :) en ben benieuwd naar het eindresultaat :D
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

sodabeentjes
YoSD
YoSD
Posts: 75
Joined: 05 Jun 2012 12:58
Location: Soest

Postby sodabeentjes » 11 Jul 2013 00:57

Dank je! :thankyou: hihi ik ook! Vrees dat het nog wel even gaat duren :x
@home: CustomHouse Nari, Gabriël, Hanael & UU, Planetdoll Riz MSD, BlueFairy SF Jr May & Leila, LTF Ante Elf & Lewi, 5SD Quintus JID Tatiana
wishlist: Yumi, PD Roseanne MSD, SF May, LTF Lewi


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests