Challenge november/december: Winter ( Face-up ) *UITSLAG*

BJD Café organiseert hier in samenwerking met Dolliverse en Think Pink! wedstrijden met leuke prijzen!

Welke Winter face-up is de allerbeste?

Poll ended at 24 Dec 2012 18:22

1.
5
9%
2.
2
4%
3.
0
No votes
4.
0
No votes
5.
0
No votes
6.
4
7%
7.
24
42%
8.
22
39%
 
Total votes: 57

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Challenge november/december: Winter ( Face-up ) *UITSLAG*

Postby LunarReverie » 23 Dec 2012 17:29

EDIT 1-1-2013: Aangezien de uitslag een gelijkspel is tussen twee inzendingen, vraag ik de leden om vandaag nog even te stemmen om de tie te doorbreken. Eigenlijk kon het tot vandaag, maar nu hebben we geen definitieve winnaar :(

Alvast ontzettend bedankt!!!


Het thema voor deze Face-up Challenge was winter:
Winter, in de breedste zin van het woord.
De deelnemers konden een sneeuwvlok verbeelden, een kerstboom, een sneeuwkoningin, Sinterklaas, Oud & Nieuw of wat zij ook onder 'winter' verstaan.


Stemmen op de poll kan tot 1 januari.
Elke inzending is voorzien van een nummer. Voor elk nummer is er een poll-optie. Vink het nummer aan van jouw keuze. Alle forumleden mogen 1 stem uitbrengen op hun grootste favoriet.
Let hierbij niet alleen op de kwaliteit, maar ook op de originaliteit van de face-up. Een origineel idee is evenveel waard als een hele goede uitvoering.
Uiteraard mag je in een reply wel al je favorieten prijzen :D

1. 2. 3. 4.
ImageImageImageImage
5. 6. 7. 8.
ImageImageImageImage
Last edited by LunarReverie on 02 Jan 2013 07:55, edited 6 times in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 23 Dec 2012 17:29

1.
A frost Demon, hij beheerst de krachten van de Kou, sneeuw en ijs.
Ik ben redelijk nieuw met face uppen maar druk bezig om mijn technieken te verbeteren en een eigen stijl te ontwikkelen.
Ik merk dat ik smokey eyes geweldig vind om te doen, en bij deze faceup heb ik de smokey eyes gecombineerd met bleke tonen van wit en turquoise pastellen.
Ik heb de lippen zwart geblushed om de lieflijke trekjes van het hoofdje ( Raurencio studio Adonis) een iets duistere hint te geven.
Ook heb ik een turquoise 'kristal' ster op zijn voorhoofd geplakt, wat weer naar zijn Demonische bijnaam verwijst; The Northern Star.

Ik heb deze faceup zeker 3 keer overgedaan voor ik helemaal tevreden was, en stiekem ben ik dan ook wel erg trots op het resultaat!

Image
Image
Image
Image


2.
Ik hoop dat het lichtblauw op haar voorhoofdje een beetje zichtbaar is op de foto's want dat viel niet mee om dat goed op de foto te krijgen.

Image
Image
Image
Last edited by LunarReverie on 23 Dec 2012 17:50, edited 1 time in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 23 Dec 2012 17:30

3.
De doll waarmee ik mee zou willen doen (of zijn hoofd dan toch lol) is een Iplehouse YID Soo Ri. Waarschijnlijk is het niet echt heel erg origineel maar dit is wat er bij me opkwam bij het lezen van de challenge :)

Image
Image
Image
Image
Image


4.
Ze is een sneeuwprinses en wil later als ze groot is koningin worden.

Dit is mijn eerste echte faceup. de hiervoorafgaande waren alleen met pastelkrijt voor blushes maar nooit verder gekomen.

Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by LunarReverie on 23 Dec 2012 19:54, edited 3 times in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 23 Dec 2012 17:30

5.
Het is een oudere face up die door mij is gedaan op een hoofdje van iemand anders. Ik heb er helaas geen andere foto's er van.

Image

6.
Bij de winter dacht ik aan de sneeuwpop. Hoe dat te verwezenlijken als een face-up werd de day of the death make-up als inspiratie gebruikt.

Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by LunarReverie on 23 Dec 2012 18:05, edited 1 time in total.

User avatar
LunarReverie
Sabik
Sabik
Posts: 1918
Joined: 29 Aug 2007 14:48
Location: Amersfoort
Contact:

Postby LunarReverie » 23 Dec 2012 17:30

7.
Image
Image
Image
Image

8.
Ik heb gekozen voor Oud en Nieuw, dat valt in Nederland altijd midden in de winter. Vuurwerk is een kleurrijke manier om de (winter)geesten weg te jagen ;)

Image
Image
Image
Image
Image

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 23 Dec 2012 19:45

ik vind het gebruik van de kleuren supermooi, ook de ogen zijn vuurwerk op zich.
Het thema winter: professioneel vuurwerk spreek mij heel erg aan. (nummer 8 )
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

monsterdoll
MSD
MSD
Posts: 103
Joined: 23 Apr 2012 17:03
Location: Schiedam

Postby monsterdoll » 23 Dec 2012 22:38

Mijn stem gaat uit naar nummer 7:
Juist vanwege het totaal niet standaard idee en toch oogt het voor mij koud, bevroren en winters.
Het gebruik van de witte wimpers vind ik er ook echt super stoer uitzien.
it is better to have loved and lost
than never loved at all

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 23 Dec 2012 22:50

Dit is echt het moeilijkste waar ik ooit op gestemd heb, want alle inzendigen krijgen zeker punten voor originaliteit en uitwerking. Wat een prachtige face-ups zeg! Nummer 1 is erg winters en ik vind de blonde wimpers ook erg gaaf. Nummer 2 heeft prachtige sneeuwvlokjes en is erg mooi in combinatie met die ijsblauwe ogen. Nummer 3 lijkt wel op de doll geborduurd, erg mooi! Nummer 4 is echt spectaculair voor een eerste echte face-up, talent! xD 5 is ook erg mooi, vind vooral de blauwe puntjes aan de oren een erg leuk detail. Nummer 6 vind ik erg grappig, want wie denkt er nou aan om een sneeuwpop-faceup te doen? ;p Erg origineel, net als nummer 8, die ik echt een prachtwerk vind tussen alle blauwe koele kleuren. Nummer 7 is echt een detailwerk, en doet ook erg winters aan zonder blauw of wit te gebruiken.

Nu heb ik voor iedereen wat gezegd ;p

User avatar
Gait
Moderator
Moderator
Posts: 617
Joined: 11 Oct 2010 14:29
Location: Schiermonnikoog

Postby Gait » 23 Dec 2012 23:22

Ik vind ze allemaal eigenlijk wel mooi, maar toch voor nummer acht gegaan omdat ik die gewoon orgineel vind. Iedereen heeft wat winters en dan knalt dit er gewoon uit :)
7 vind ik ook prachtig, maar ik zie er geen winter in. Ik zie er eerder halloween in en daarom ging mijn stem daar ook niet heen, ook al vind hem hem erg prachtig en vol van details.
Image

Haru
SD
SD
Posts: 446
Joined: 29 Aug 2011 14:01

Postby Haru » 24 Dec 2012 12:22

Ik ga voor nummer 7, voor mij is dat echt winter. Ook de wimpers waarbij het net lijkt alsof er sneeuw aan is blijven plakken, erg tof!
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

froukje
MSD
MSD
Posts: 148
Joined: 23 Mar 2011 16:44
Location: oss

Postby froukje » 24 Dec 2012 13:31

ik vind nummer 7 het mooist

saybia
YoSD
YoSD
Posts: 74
Joined: 26 Aug 2009 16:13

Postby saybia » 25 Dec 2012 10:15

Ik denk dat 7 toch mijn favorietje is al is de laatste ook heel mooi de kleurtjes doen me minder aan winter denken... dus tochmaar 7

fredy
Tiny
Tiny
Posts: 5
Joined: 17 Sep 2011 20:13
Location: Zoetermeer

Postby fredy » 25 Dec 2012 10:24

spetterend vuurwerk is voor mij het ultieme hoogtepunt van de winter.
kijk maar naar haar stralende ogen :)

raafje
Hound
Hound
Posts: 1006
Joined: 11 May 2008 11:12
Location: Het Rijk achter de Dijk

Postby raafje » 25 Dec 2012 10:54

Ik heb al een tijdje terug gestemd maar toch nog even mijn motivatie. Ten eerste vind ik het ontzettend leuk op te zien dat er toch zoveel BJDCafe leden meegedaan hebben aan de wedstrijd en voor mij stralen alle faceups ook iets winters uit. Voor allemaal mijn complimenten!

Mijn persoonlijke favorieten.

Nummer 1: Deze faceup had ik al eerder gezien en ik vind het echt prachtig hoe in de faceup het personage/karakter tot uiting komt. Oke, ik ben bevooroordeeld. Het is ook vooral de hele uitstraling van de foto die voor mij echt wel een 'wow' gevoel naar boven brengt. Oke, ik geef toe, ik ben bevooroordeeld. Winter, blauw, ijs, vorstdemoon, dat zijn ook mijn dingen, hoewel ik het meestal verbeeld in het concept van IJskoningin. Maarre, mijn complimenten! Voor mij de derde plaats.

Nummer 6: Dit idee vind ik vooral erg leuk en origineel uitgevoerd. Technisch gezien vind ik hem iets minder sterk sterk uitgewerkt, maar puur voor concept van mij een mooie eervolle vermelding.

Nummer 7: Deze vangt voor mij een hele andere uitstraling van de winter, niet het sneeuw en ijs, maar het idee van dood, leegte. Ik vind hem erg origineel hoe dat gevangen is in de zwarte, grijze tinten, de dode, kale bomen en natuurlijk de zwarte vogels (raven, kraaien?). Persoonlijke vind ik het wel wat druk hoe de ene zwarte stam van de boom over de ooghoek loopt. De ogen, wenkbrauwen en lippen zijn daarentegen weer heel integer en zacht gedaan waardoor voor mij het dan toch weer in balans is en de droevige, lege en doodse sfeer behouden blijft. Een welverdiende tweede plaats voor mij.

Nummer 8: Hoewel deze vrolijkheid en pracht bij mij niet als eerste op komt in mijn gedachten, helemaal in thema. Door deze faceup werd ik dan ook het meeste verrast. Ik werd er zo vrolijk en blij van. Uitermate origineel en technisch werkelijk prachtig uitgevoerd. Nummer 8 heeft dan ook mijn stem gekregen.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

FlowerGirl
SD
SD
Posts: 385
Joined: 08 Jun 2011 19:38
Location: Harderwijk.

Postby FlowerGirl » 25 Dec 2012 22:23

ik vind 8 echt geweldig! prachtig gebruik van kleuren! mooie detaills ook! heerlijk fijntjes gewerkt! en ogen, wig, alles klopt bij elkaar! <3
ik zou deze faceup zeker laten zitten op de doll!!! :D
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•


Return to “Challenges”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests