Page 1 of 2

Merun - 40cm 3D popje (bijna klaar!)

Posted: 03 Feb 2013 15:47
by HystericalParoxysm
Hoi allemaal! Hier ben mijn zelfgemaakt popje, genaamt "Merun." Ik gewerkt haar uit 3D Studio Max, bijna twee jaaren nu! Niet zo snel, maar heel precies. Al haar gewrichten bent klaar, en alles wat ik hebben zijn kleine dingetjes. Ze heeft twee armen, maar mijn "symmetry modifier" niet werkt op de ander arm. ;)

Mijn inspiratie is het Amarna princessen, en de geheel Egyptische Amarna periode, specifiek de koningin Nefertiti.

Ik heb on orde een 3d printer, en ik zal printen mijn popje spoedig, wanneer het aankomt - April of Mei (ik hoop!). Dan, ik zal het oppervlak glad, verbeteren alle fouten in het gewrichten, en maken een mal uit silicone, en dan een polyurethaan giethars!

Hier bent mijn fotos - mijn inspiratie fotos en mijn popje uit 3DS Max. Als u hebt een vragen, graag vraag! Ik zal proberen uit te leggen, maar mijn Nederlands is slecht. :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 03 Feb 2013 17:06
by Yera
Oh dit is ene heel bijzondere wijze van werken. Ik ben nieuwsgierig naar wat uiteindelijke het resultaat zal zijn.
Heb je ook alle joints individueel ontworpen?

Posted: 03 Feb 2013 18:57
by HystericalParoxysm
Ja, ik been klaar met de ontwerpen van de joints. Ik kan in 3DS Max bewegen de joints zo ik kan gezien hoe de poseren werkt. Kijk:

Image

Image

Bijna alle de gaatjes voor de elastische bent klaar, ook. Ik kan gebruik "virtueel elastische" te gezien hoe te maken dat. Ik heeft alleen een of twee meer joints te doen, snijden de gaatjes voor de elastische in de schouderen, en de hoofd behoeften een mechanisme op de maken het veranderen van de faceplates makkelijker.

Posted: 03 Feb 2013 23:28
by Proserpine
Wauw wat mooi!! Love her voluptueus butt <3

Posted: 03 Feb 2013 23:35
by Yera
ik vind dat ze er erg gaaf uit ziet, zo'n egyptisch achtig hoofd is eigenlijk perfect voor mijn to be Naga doll... Heel erg leuk idee.

Maar ik bedoelde met de joints eigenlijk of je ook alle joints los nog had ontworpen, niet in het lichaam, dat lijkt mij nodig voor het gieten, niet waar?

Overigens zie ik het goed dat de joint van de enkel vast zit aan het onderbeen? Dat is ongebruikelijk bij dolls. Ik vraag me af hoe dat de posability van de doll beinvloed.

Posted: 04 Feb 2013 00:16
by HystericalParoxysm
Proserpine - Haha bedankt! Ik wil haar te hebben een juicy butt! Ik nog moeten maken het butt groter, ik denk!

Sorry als ik niet begrijp je, Yera. De joints bent alle apart, maar kijkt lijk een stuk nu, maar ik kan printen elke stuk apart. Ik heb ze samen voor het testen en zodat ik kan zien hoe het eruit ziet allemaal samen.

Erg sorry als ik nog steeds verward - leren een nieuw taal is moeilijk!

Image

De onderbeen bent dat zodat de elastische gaatjes voor de voeten heeft niet gekanteld. Ik zal mal en giet mijn popje met de gaatjes in geplaats, zodat ik niet nodig te boren, en ik kan niet boren een gekanteld gaatje zo gemakkelijk (of mal een gekanteld gaatje gemakkelijk). Ze heeft een extra joint voor haar tenen, zodat ze niet nodig een "high heel voeten" optie. Anders, ik zou doen haar voeten normaal (ik had eigenlijk ze normaal oorspronkelijk maar veranderde ze als ik voegde de teen).

Image

Ik heeft een theorie over waarom poppen heb "kicky" joints... Ik denk dat het is omdat de elastische is proberen een korter pad uit de spil (centrum?) van de rotatie. Als de elastische vinden een korter pad, de joint will "kick" - ik denk a heel goed poseren popje zal heeft joints dat heeft dezelfde lengte pad voor alle posities van de joint. Ik denk de alleen weg to vinden dit is met de gebruik van 3D... Ik kan ziet precies waar de elastische zal gaan, en snijden de elastische gaatjes overeenkomstig.

Ik heeft proberen een langtijd te maken haar heeft een erg natuurlijk poseren - zij heeft een bewegingsbereik dat is bijna als een echt mens - alle joints behalve de heupen bewegen terug, en de torso kan bewegen als een echt mens. Ik verwachten dat dit zal geeft haar een heel goed poseren. Ik zal zien spoedig!

Posted: 04 Feb 2013 07:30
by Giegel
ze ziet er al heel gaaf uit,
gaaf gedaan zo. ik wou dat ik wat beter met 3ds max om kon gaan

Posted: 04 Feb 2013 09:10
by .Rooz
Heel gaaf, ik vind het knap dat je dit zo kan in 3D max, ik heb het op school gehad maar pfff O_O echt echt knap! Ik ben ook benieuwd naar het eind resultaat

Posted: 04 Feb 2013 12:09
by Yera
Bedankt voor de extra foto van de blow up versie (I think that is what they call it when you see all the seperate bits right?)

Ik was er nieuwsgierig na. Het ziet er heel goed uit en zo te horen heb je echt goed nagedacht over alles.
Ze is prachtig. Succes er mee

Posted: 04 Feb 2013 12:26
by ShuriTigerH
Haar gezicht is prachtig<3. Ik heb een vraag. Ken je dollmaker Twigling? Zij heeft ook poppen gemaakt, zoals Ingenue: http://www.twigling.com/ingenue-info.html Joints van jouw popje lijken heel veel op joints van Ingenue, vooral knieën en voeten. Is Ingenue ook jouw inspiratie?

Posted: 04 Feb 2013 14:10
by Ezzora
ze ziet er erg mooi uit

maar wat ik me afvraag, je hebt de egyptische 'afgebonden' schedel vorm gebruikt, is dat wel handig met pruiken?
want zoals ik het zie ga je door de langwerpigheid van het achterhoofd problemen krijgen met de vorm van pruiken(omdat ze gemaakt zijn voor een rond hoofd), tenzij je een speciale pruik gaat maken specifiek voor haar, en dan nog heb je kans dat het haar raar valt vanwege de vreemde vorm van het hoofd

Posted: 04 Feb 2013 16:06
by HystericalParoxysm
Dank u wel, Giegel, Rooz, en Yera. Ik zal tonen meer waneer ik heb meer klaar! :)

ShuriTigerH - Ja, ik heb gezien Twigling's Ingenue en de anders poppen van haar. Zij is zo getalenteerd - en zij hulpen een groot deel op "The Joint", een anders forum voor zelfgemaakt popjes. Ik hoop dat een dag ik zal heb halve haar talent voor om de boetseren sierlijke lichamen. Zij heeft een excellent pdf document voor boetseren popjes joints dat was heel behulpzaam!

Ezzora - Dat is een goed idee, ik gehad niet denk op dat. Ik zelfgemaakt mijn eigen pruiken voor mijn popjes (uit mohair en leer), zo ik denk niet op de pruiken voor die popje. Maar ik plan voor een regelmatig hoofd ook, en de "Amarna princes" hoofd zal een van twee opties.

Posted: 04 Feb 2013 16:17
by Mittebam
Ik vind haar erg mooi, mooi uitgewerkt lichaam, ik ben heel benieuwd naar hoe ze "in het echt" zal zijn. Wat voor 3d printer heb je in bestelling? :)

(PS: I think you're picking up Dutch really well, from what I've understood from other native English speakers is that it is quite a difficult language to master!)

Posted: 04 Feb 2013 16:53
by HystericalParoxysm
Ik heb bestellen een "RoBo 3D" printer. Het was op Kickstarter, zo het is heel nieuwe, maar ik heb onderzocht veel printers, en het kijkt heel goed - heel precies en het kijkt excellent, lijk uit Star Trek. :D

Dank u voor zegt over mijn taal-schrijven! Ik ben proberen heel hard! Maar ik kan nog schrijven veel beter dan ik kan spreken... Moet vinden tijd voor praktijk op dat, ook... iemand een beetje meer geschoold dan mijn vier jaar oude zoon. ;)

Posted: 06 Feb 2013 09:59
by HystericalParoxysm
Ik was spelen met mijn popje in 3D, probeeren te zien als ze heeft goed poseren. En, errrr....

Image

Niet goed! Normaal, mischien, met andere poppen, maar niet goed te mijn ogen. Een groot ronding op haar rug toen ze buigt voorwaartse, eww!

En zo, ik ben probeeren veel ander opties voor dit. Ik vinden de beste optie is nog een joint, op haar buik, en verplaatsen haar bestaande joint boven, onder haar borsten. Ik kan nog steeds niet draaien haar goed, maar ik kan doen een goed voorwaartse en back buiging nu. Het is steeds grof, maar kijkt okay. Nu ik moet alleen nodig te maken het mooi.

Image

Image

Image

Image

(Ook, mijn Nederlandse vriend zei dat ik heeft mijn woorden in de verkeerde volgorde. Zo ik ben sorry voor mijn schrijven zoals Yoda.)