Custom Monster highs

Dit is het plekje op BJD Café waar je over je Monster High dolls kunt praten.
Ezzora
SD
SD
Posts: 369
Joined: 28 Jul 2009 22:39
Location: Klaaswaal

Custom Monster highs

Postby Ezzora » 18 Feb 2013 22:05

Zijn er hier ook mensen die zelf customs maken?(of zelf kopen ;) )

zoja: Pictures!

ik heb zelf nu een paar customs in de maak dus ik heb zelf nog niets om te showen, dat komt wel als ze af zijn
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 19 Feb 2013 12:56

Dit zijn mijn customs:

Image
Repaints by Mittebam, on Flickr

Deze zijn allemaal door mij gerepaint :) Ik ben ook bezig voor ze allemaal outfits te maken (zie de omschrijving op Flickr), dit is een iets oudere foto, want inmiddels is Abbey's outfit ook nagenoeg af. De mod op Ghoulia's arm en hand heb ik ook zelf gedaan.

Ik heb nog een Dead Tired Cleo en een Venus mcFlytrap die als volgende onder handen genomen zullen worden. Cleo is al gestript, alleen heeft de vorige eigenares per ongeluk wat aceton over het lijf geknoeid dus heb ik de beschadigde delen licht geschuurd om ze weer glad te krijgen. Cleo wordt een herfstfeetje met waarschijnlijk wat bollywood invloeden in look/kleding, Venus wordt een Fée Verte, een absinthfee xD
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 08 Apr 2013 17:24

Waarom zie ik dit hele subforumding nu pas?!
Hier is mijn custom, Lacrimosa:

Image
Image
Image

Lacrimosa is Latijn en tevens een muziekterm voor "huilend".
Deze custom Ghoulia is een Weeping Angel, een ras uit de sci-fi serie Doctor Who. Weeping Angels zijn wezens die leven van verstoringen in tijd-ruimte. Als ze iemand aanraken wordt die persoon teruggestuurd in de tijd, en de engel "eet" (bij gebrek aan een beter woord) de potentiële energie die de persoon in dit leven gebruikt zou hebben.
Ze hebben een opmerkelijk verdedigingsmechanisme, dat tegelijkertijd hun enige zwakte is: Ze zijn "quantum locked". Ze kunnen alleen bewegen als er niemand naar ze kijkt. Een soort Schrodinger's cat principe. Als je ze aankijkt, verstenen ze. In hun stenen staat zijn ze onverwoestbaar, elke atoom een gefixeerd punt in tijd en ruimte, maar als je niet kijkt zijn ze razendsnel. Je hoeft maar te knipperen en ze staan vlak voor je neus.
Gelukkig is Lacrimosa een "vegetariër" in zekere zin: Ze eet alleen wisselstroom, niet wissel-tijdruimte, als het even kan.

Image

Het t-shirt is een inside nerd joke... In de eerste aflevering waarin de Weeping Angels voorkomen, kijken de 2 hoofdpersonen naar een videoband waarin de Doctor op een zeker moment zegt dat 'ie niet kan helpen, omdat de engelen zijn telefoonbox hebben. Die toevallig zijn ruimteschip annex tijdmachine is. En een ware delicatesse als je een Weeping Angel bent.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

royal_icing
Tiny
Tiny
Posts: 32
Joined: 07 Sep 2011 13:15
Location: kaatsheuvel

Postby royal_icing » 11 Apr 2013 21:17

dit is mij eerste monster high custom
de face up ging beter dan ik dacht
met haar nieuw haar - gezicht en jurk
is ze een stuk leuker geworden ;p
het is super leuk om te doen
ik ga er zeker meer maken en misschien ook voor andere mensen ;p

Image

User avatar
Cheshire
YoSD
YoSD
Posts: 65
Joined: 04 Jun 2011 22:52
Location: Amsterdam

Postby Cheshire » 19 May 2013 22:31

Oh het zijn er niet veel maar zie zien er wel geweldig uit!
@Puppet: waarvan zijn die vleugels eigenlijk?

Ben nog niet geheel klaar maar hier mijn eerste custom face upped MH en daarbij sowieso mijn eerste face up >.<
Moet het lichaampje nog doen
Image
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 20 May 2013 11:13

@Cheshire: Vleugels zijn van laagjes hobbyfoam, ingedeukt (bij gebrek aan een beter woord) langs de lijnen van de veren, geverfd met acryl.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 08 Sep 2013 19:25

Ik heb een nieuwe custom, een Operetta... Ze heet Idris en is, net als Lacrimosa, gebaseerd op een Doctor Who figuur:
http://tardis.wikia.com/wiki/Idris

Image

Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 03 Nov 2013 16:16

Dit is hoe mijn Ghoulia er tegenwoordig uit ziet:
Image
Patient Zero by Mittebam, on Flickr


En zo ziet Abby er nu uit:
Image
Abby repaint - FS by Mittebam, on Flickr

Binnenkort moet ik maar eens middagje Monster Highen xD Ik heb nog en Venus, Cleo, Snake girl, Mummy girl en een nieuwe Draculaura in de wachtrij staan.
Last edited by Mittebam on 06 Jul 2014 20:51, edited 3 times in total.
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 03 Nov 2013 17:46

Oeh, die Abby is mooi... Maar van de Ghoulia werkt het plaatje niet?

Edit: nevermind, nu wel :P
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

BeforeTheMomentGirl
MSD
MSD
Posts: 121
Joined: 29 Sep 2011 19:58
Location: Geldrop

Postby BeforeTheMomentGirl » 06 Jul 2014 09:32

Nou ik heb gisteren even voor de lol ook een popje gehaald.
En ik kon het niet laten; heb een Skelita Calaveras gehaald, en gerepaint
tenminste... Ik zit er nu middenin; ik kan steeds maar niet tevreden raken met de oogjes.
Maar alvast een preview van het lichaampje wat ik geblusht heb.
Als grapje noemde ik haar op weg naar huis SkullCandy, maar ik denk dat ik d'r zo ga blijven noemen.
Image
"Kijk mam, Ik heb een hoofd gekocht" :'D

jinsei88
MSD
MSD
Posts: 151
Joined: 22 May 2014 16:38
Location: Groningen

Postby jinsei88 » 10 Jul 2014 23:44

WennieBJD heeft voor mij een repaint gedaan en ik was helemaal verbaasd. Het is echt een scheetje geworden :x <3

Image

Je kan op het plaatje klikken voor een grotere ;)


PS: @ royal_icing, Dat jurkje die je voor Draculaura hebt gemaakt is echt helemaal te gek!
Last edited by jinsei88 on 11 Jul 2014 14:07, edited 1 time in total.
Note to self; Be Nyappy !

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 11 Jul 2014 10:30

Je plaatje doet het niet!
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

livelaughlove
Tiny
Tiny
Posts: 6
Joined: 05 Jul 2014 15:23

Postby livelaughlove » 11 Jul 2014 12:13

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag maar het is aan dit topic gerelateerd. Hoe verwijder je de verf van een Monster High pop? Ik heb er zelf ook één liggen en het lijkt me heel gaaf om deze te verven, al heb ik geen idee hoe ik dat moet aanpakken.

jinsei88
MSD
MSD
Posts: 151
Joined: 22 May 2014 16:38
Location: Groningen

Postby jinsei88 » 11 Jul 2014 14:08

Je plaatje doet het niet!
Sorry :oops: Was even vergeten dat ik het plaatje later nog wat groter had geüpload en de kleine had verwijderd ;) Nu doet hij het wel als het goed is haha.

Ik weet niet zeker hoe je de verf van een monster High er af kan halen. Was het niet met een bepaalde nagellak remover?
Note to self; Be Nyappy !

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 11 Jul 2014 17:28

@livelaughlove: Je kunt ze precies hetzelfde behandelen als BJDs, dus acetonvrije nagellakremover om alles te verwijderen, en dan gewoon laagjes MSC, pastel en acrylverf :)
Hou er wel rekening mee dat als je ze wilt re-rooten (nieuw haar in de schedel steken), je dit eerst moet doen, omdat je anders de nieuwe face-up meteen vernielt met het prutsen en knijpen (hoofdjes zijn van vinyl: zacht).
Als je de face-up/ repaint gaat doen kun je de haren inpakken in plastic folie (keukenfolie) voor het sprayen van MSC.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.


Return to “Monster High”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests