Corax,, zelfgemaakt hoofd op obitsu lijf.

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 24 May 2013 22:04

Ik vond het tot hier een super project, maar die hoed doet et voor mij helemaal niet.
Misschien als er een rand aan zit, maar ik denk dat ik em toch mooier vind zonder hoed.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 24 May 2013 22:20

Vind je? Ik was er wel tevreden over, vooral omdat dit ontwerp wat flexibiliteit toelaat wat betreft de omvang van het hoofd. Zeker omdat ik er nog niet uit ben met de pruik. Misschien moet ik er later nog eens kritisch naar kijken.

rosinha
Tiny
Tiny
Posts: 16
Joined: 09 Dec 2012 18:04

Postby rosinha » 26 May 2013 21:52

Prachtig!! Het gezicht doet me denken aan een "indo", iemand met Indonesisch en Nederlands bloed. De kleding is ook zo mooi! De hoed vind ik een beetje groot voor zijn hoofd, maar van de achterkant vind ik hem wel mooi!

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 26 May 2013 22:06

Inmiddels bezig met de jas. Schiet al aardig op. Ik heb stad en land afgezocht naar "branderburger" sluitingkjes, maar die zijn er zo klein niet, dus heb ik ze maar zelf gemaakt. De jas is volledig gevoerd en heeft twee zakjes.

Image

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 28 May 2013 18:59

Valinda, ik heb jouw suggestie ter harte genomen en de hoed omgebouwd naar een meer traditioneel model met rand. De pruik is nu ook af.
Image

Dit is heel dik vilt (3mm) dat redelijk wat stijfheid heeft uit zichzelf, maar ik heb toch maar een stukje ijzerdraad verstopt achter een satijnen randje. Omdat het vilt zo dik is kon ik gewoon de rand met onzichtbare steken vastnaaien aan de hoed. Hij begint me nu al bloemen te brengen dus ik neem aan dat het een verbetering is!
Image

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 28 May 2013 19:33

Ik neem alles terug wat ik gezegd heb.. dit plaatje is helemaaaaaal af.
<3 <3 <3 Geen twijfel mogelijk.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

monsterdoll
MSD
MSD
Posts: 103
Joined: 23 Apr 2012 17:03
Location: Schiedam

Postby monsterdoll » 29 May 2013 11:21

WOW
it is better to have loved and lost
than never loved at all

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 21 Aug 2013 19:35

Ik was nog lang niet klaar met Corax. Ik had problemen met het hoofd, het was niet heet genoeg gebakken en te bros. Er begonnen barsten in te komen, en toen verloor hij ook nog een oor. Het was tijd om op nieuw te beginnen.

Corax 1.2 en 1.1.

Image

Het eerste hoofd had 20mm ogen, en het 2e heeft 16mm ogen. Ik ben gegaan voor een meer realistisch gezicht. En daarom is dit hoofd veel langer en groter, hoewel de omtrek van het hoofd ongeveer het zelfde is.

Image

Zo zag hij er uit warm uit de oven. Ik heb nu glazen ogen gebruikt, en die kwamen er makkelijk uit na het bakken, zodat ik er nu alles in kan stoppen wat ik wil. De kinlijn was niet symetrisch en heb ik later bijgeschuurd.

Image

Goed nu met het hoofd? Nee, helemaal niet. Maar meer daar over later. :twisted:

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 21 Aug 2013 21:09

Het eerste hoofd was helemaal niet zo fout. Maar nu ik de tweede versie zie, geeft ik daar toch zeker de voorkeur aan. ziet er niet zo statisch uit

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 22 Aug 2013 17:52

Nog even wat accessoires!
Image
De Chinese kommetjes zijn koelkastmagneetjes die ik vond bij een Chinese supermarkt in Amsterdam. (Dun Yong, als ik het goed heb) en de mok komt van een kringwinkel. De stokjes heb ik zelf gesneden.

Image
Ik heb een staf gemaakt voor Corax van een rond stukje hout, met daar om heen Apoxie klei, en een klein bergkristalletje van een geweldige winkel in Antwerpen, "Steen en Been".
Image
Hij is niet al te symetrisch, helaas, maar hij ziet er lekker organisch en sinister uit.

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 24 Aug 2013 16:28

Mooiii de tweede versie van Corax. Ik vind ook het tweede hoofd mooier :D
En leuk...al die accesoires.
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 24 Aug 2013 18:06

Nu, zoals ik al eerder riep, waren mijn problemen met het hoofd nog niet voorbij. Ik dacht dat ik het aardig had gedaan, maar toen zette ik het hoofd op het lijf en bleek dat het gewoon niet werkte. Het lijf is te dun, het hoofd is te groot, en het ziet er gewoon niet uit.
Image
Er zat dus niets anders op dan het opnieuw proberen. Overigens had ik daar geen problemen mee, want je leert snel op deze manier.

Image
Ik heb het hoofd ongeveer 1/3 kleiner gemaakt, en geprobeerd het gezicht ongeveer het zelfde to houden. Het eerste hoofd had 20 mm ogen, het tweede 16mm, en dit hoofdje heeft 14mm ogen.
Image

En ik heb nu ook wat beter door hoe de aansluiting van het hoofdje op de nek moet worden gemaakt.
Image

Er zijn 4 paar oogjes in bestelling in China, dus deze roze ogen zijn niet definitief. Maar met dit hoofd kan ik goed leven, tenminste voor nu!

Margo
MSD
MSD
Posts: 154
Joined: 25 Sep 2011 19:12

Postby Margo » 24 Aug 2013 21:23

Hij wordt steeds mooier :D Knap hoe je hem steeds op zichzelf laat lijken :)
Mijn Resinsoul BJD's :
Maya (1/6 Bei)
Lizzie (1/4 Li; grey skin)
Judy en Tristan (1/4 Ian en Wu)
Farla (1/3 Ai; green skin)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 24 Aug 2013 22:19

Ik heb nogal een sterk beeld in mijn hoofd van hoe hij er uit moet zien. Lukt steeds beter om het te benaderen. :)

Elwing
MSD
MSD
Posts: 125
Joined: 13 May 2013 20:39
Location: Antwerpen

Postby Elwing » 27 Aug 2013 20:26

Wel, Corax is zo'n beetje af, voor nu althans. Ik ben redelijk tevreden met dit hoofd. Het enige nadeel is dat z'n hoed niet meer past. Ik wacht nog op een paar paar ogen, dus deze roze dingetjes zijn tijdelijk.
Ik heb de jongelui mee naar een bos op Linkeroever genomen voor een paar foto's en een picknick!

Image
Zoals je ziet heeft hij nu een relatief klein hoofd dat beter past bij het lange slanke Obitsu lijf.

Image
De Obitsu body heeft zo z'n voor en zijn nadelen. Het is erg kwetsbaar, heb ik gemerkt, maar ik moet zeggen dat het werkelijk mooi poseert.

Image
En nu, een gezellige picknick tussen de brandnetels..

Image
Nu Corax een beter hoofd heeft erger ik mij aan Maiwë's hoofd. Ik weet zeker dat het beter kan, en zo blijf ik dus bezig!
Last edited by Elwing on 28 Aug 2013 18:16, edited 1 time in total.


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests