Wat doe je als je een nieuwe doll binnen hebt?

Heb je een brandende vraag? Maak een poll erover aan en zie wat anderen vinden!

Wat die je als je een nieuwe doll binnen hebt?

Schoonmaken
3
8%
Seamlines verwijderen
1
3%
Aankleden
20
54%
Face-up enz.
7
19%
Iets anders zoals:
6
16%
 
Total votes: 37

flower
YoSD
YoSD
Posts: 95
Joined: 31 Jul 2012 20:28
Location: Noord-Brabant

Wat doe je als je een nieuwe doll binnen hebt?

Postby flower » 11 Aug 2013 08:52

Wat doen jullie eigenlijk als je een nieuwe of 2de hands doll hebt ontvangen, of gaat halen. Wat doen je dan als eerste zodra je hem of haar thuis hebt ? Ik ben erg benieuwd naar wat jullie doen.
@home: illusion spirit meilin (chloe) 5stardoll miya (myli)
@wishlist: sq-lab moë

.Rooz
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 3180
Joined: 27 Aug 2008 16:53
Location: Vierlingsbeek

Postby .Rooz » 11 Aug 2013 09:12

Aankleden +_+

als ik ergens een hekel aan heb is het een doll die heel zielig naakt tussen de rest zit. En verder daarna helemaal mooi maken met een face-up als die er nog niet is en de rest van het karakteridee uitwerken, maar het allereerste wat ik doe is aankleden, maakt niet uit wat xD

PurpleDemon
Tiny
Tiny
Posts: 47
Joined: 05 May 2011 16:47

Postby PurpleDemon » 11 Aug 2013 11:45

Ik maak de doll als eerst schoon. Het klinkt misschien raar, maar pas als ik 'm schoon heb, voelt het als mijn eigen xD
Mijn dolls: Resinsoul Mei (Linnea), Resinsoul Ju (Freya), Resinsoul Bei (Faë) , Resinsoul Bei (Elsa), Planet Doll Mini Elf Renee (Amy), Dollzone Nyu, Resinsoul Rong

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 11 Aug 2013 13:13

Poseren! Ik wil eerst weten hoe de joints werken, hoe ver ze buigen, waar ze locken. Ik zit ook eerst de hele tijd met m'n handen aan de doll, ik wil weten hoe hij voelt, het resin, de vormen. Daarna aankleden en dan zodra ik er de tijd voor heb blushen en face-uppen.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Shirelae
MSD
MSD
Posts: 106
Joined: 18 Dec 2011 01:53
Location: Deventer
Contact:

Postby Shirelae » 11 Aug 2013 13:29

De doos open maken, de doll bewonderen en aanraken, dan kijken of het gelijk kan staan en ten slotte aankleden + ogen en pruik. Een naakte doll vind ik zo raar staan. Voor mijn eerste had ik geen outfit klaar, maar ik had al wel een soort pyamaatje gekocht, zodat hij toch wat om het lichaam had. :x
Vladini (Doll Leaves Dan), Chung-Cha (Limhwa Aria Dodo), Munchie (Hujoo Pet Doll Dorothy), Stacy (Doll-Love Grapefruit Sleepy), Imogen (B&G TOW Mini Burrysa).

Snow
Sabik
Sabik
Posts: 1762
Joined: 14 Aug 2008 22:25
Location: Groningen

Postby Snow » 11 Aug 2013 14:30

Als het een faceup heeft, deze er meteen afschrubben :dance:
Image

raafje
Hound
Hound
Posts: 1006
Joined: 11 May 2008 11:12
Location: Het Rijk achter de Dijk

Postby raafje » 12 Aug 2013 21:05

Als ze net uit de doos is, poseren. Ik wil weten wat ze kan met dat lichaam. Hoe ze er uitzien en hoe ze aanvoelen. Iedere doll is weer anders en ik hou er van om dat te ontdekken.

Daarna kleed ik ze meestal aan, oogjes in doen, pruik op zetten en zo.

Het eerste wat ik echt aan ze doe, is de seamlines. Als die er zijn, is dat het eerste wat er af gaat. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan seamlines.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 12 Aug 2013 21:45

Eerst een nieuwe face-up en daarna lekker aankleden. Soms nog even sueden/hotglue-en..
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 12 Aug 2013 22:03

Ik loop eerst een paar dagen rond met de pop - zet hem/haar overal neer om een beter beeld in mijn hoofd te krijgen van wat ik met hem/haar wil... Ik probeer pruiken en kleuren stof - en pas een week of meer later aan de gang met een face-up. Meestal eentje met alleen blush - weer om een idee van kleur te krijgen. Ik heb momenteel twee dolls zitten met een blush face-up (dus alleen blush). De ene is half aangekleed en heeft nog geen pruik. De ander heeft een pruik, maar nog geen kleding. Meestal volgen de schoenen als allerlaatste :)

flower
YoSD
YoSD
Posts: 95
Joined: 31 Jul 2012 20:28
Location: Noord-Brabant

Postby flower » 12 Aug 2013 22:15

Ikzelf, maak meestal mijn doll helemaal schoon soms als nodig is restringen. Proberen me poseren. Vaak komt en dag later pas de kleding. En heel veel later de pruik :)
@home: illusion spirit meilin (chloe) 5stardoll miya (myli)
@wishlist: sq-lab moë

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 13 Aug 2013 07:01

Eerst de ogen erin en dan kijken hoe ze staat/poseerd of ze ge-restringt moet worden. PLAYTIME!!!!!

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2265
Joined: 05 Sep 2007 22:36
Location: Belgenland

Postby dreamfairy » 13 Aug 2013 10:54

Ik ruik dan altijd de geur van vers resin. En dan beetje poseren en rommelen.
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Flixiefly
Tiny
Tiny
Posts: 8
Joined: 24 Feb 2013 03:55

Postby Flixiefly » 18 Aug 2013 20:56

Eerst aankleden even hun waardigheid teruggeven :D. En daarna poseren kijken wat hij/ zij kan en wil.

Wish
MSD
MSD
Posts: 128
Joined: 23 Dec 2008 18:33
Location: Hemiksem, Belgie

Postby Wish » 19 Aug 2013 10:38

Als de doll aankomt met faceup kleed ik hem/haar gewoon aan en ga nadien even frubbelen met hun en kijken hoe ze poseren en stevig staan enz. Als ze zonder komen, probeer ik asap een faceup/blushing te doen :) dan zijn ze toch weer een pak persoonlijker ^^

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 19 Aug 2013 18:02

Check ALL the boxes!

-Alles, eigenlijk. Kleding blijft vaak wat achter, daar begin ik meestal pas mee als de pop verder naar mijn zin is.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.


Return to “Poll!”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests