Eerste Face-up

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

PreciousDark
YoSD
YoSD
Posts: 85
Joined: 14 Nov 2012 17:23
Location: Amsterdam

Eerste Face-up

Postby PreciousDark » 06 Nov 2013 13:52

Ik heb paar weken geleden mijn eerste face-up proberen te geven aan mijn doll. Ben er nog niet geheel over uit of ik deze ga houden of er nog dingen aan ga veranderen dus er zijn nog geen eyelashes of gloss er aan toegevoegd.

Linkje

Tips zijn heel erg welkom ^-^....

Lavender-Traces
SD16
SD16
Posts: 790
Joined: 15 Dec 2010 20:25
Contact:

Postby Lavender-Traces » 06 Nov 2013 14:50

Niet slecht voor een eerste face-up! :) Je kunt zo te zien aardig in detail werken. (Jammer dat er geen duidelijke close-up van de haartjes is.) De onderwimpers zien er goed uit en de richting van de wenkbrauw haartjes is ook mooi gelukt. Het zwarte lijntje aan de ogen ziet er ook mooi strak uit. Naar wat ik uit de foto's kan zien vind ik ook dat je de wenkbrauwen aardig symmetrisch hebt gekregen. No easy feat!

Een paar tips waar je misschien aan zult kunnen denken bij een tweede face-up (afhankelijk van je eigen smaak) :
* Misschien een beetje meer kleur/blushing? Misschien is het het licht, maar ik vind haar een beetje bleek eruit zien. Ik zie dat je wel geblushed hebt, maar dit zou meer mogen. (Again: Als dit niet je smaak is - prima. ;) )
* Ik kan niet zien of je dit gedaan hebt, maar als je eerst een beetje pastel aanbrengt waar je de wenkbrauw haartjes wilt zetten, kan je de wenkbrauwen meer naar voren laten komen. Nu zijn de wenkbrauwen dun en vallen naar mijn gevoel een beetje weg.


De lippen vind ik trouwens een prachtige kleur hebben. Een meisje mag zoiets zeker wel hebben. :)

Wees niet bang om meer kleur te gebruiken! Je bent goed op weg. :)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

PreciousDark
YoSD
YoSD
Posts: 85
Joined: 14 Nov 2012 17:23
Location: Amsterdam

Postby PreciousDark » 06 Nov 2013 15:09

Heel erg bedankt. ^^

Ze is een white skin doll dus ze is van zich zelf erg licht. Ik vind blush echt super mooi bij dolls. Maar toen ik met een licht/dusty roze pastel blush aan probeerde te brengen werd het knal roze. daar schrok ik een beetje van en heb het daarna heel subtiel proberen te doen.. misschien iets te subtiel : )

Bij de wenkbrauwen heb ik van te voren wel wat pastel aangebracht maar heel erg dun, ik denk dat ik ze ook iets meer volume ga geven.

Bedankt voor het advies

eefc0re
SD13
SD13
Posts: 727
Joined: 13 Feb 2013 11:00

Postby eefc0re » 06 Nov 2013 19:32

Oelala! Zeker goed voor een eerste face-up :D

De onderwimpers zijn echt prachtig gedaan, heel natuurlijk!

Voor de rest mis ik inderdaad wat blushing. Ook bij de wenkbrauwen :)

Maar de basis is er! Ook goede symmetrie. En die vind ik al goed gelukt!
(Zeker beter dan mijn eerste face up :D)
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 06 Nov 2013 21:24

Heel goed gedaan, ik vind het echt prachtig!
iets meer blushing zou idd geen kwaad kunnen maar ik vind het zo ook mooi.
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

PreciousDark
YoSD
YoSD
Posts: 85
Joined: 14 Nov 2012 17:23
Location: Amsterdam

Postby PreciousDark » 07 Nov 2013 16:11

Dankjewel ! :D

Ik vond het echt leuk om bezig te zijn met de face-up en denk dat ik een hoofdje aanschaf om eens goed te kunnen oefenen en experimenteren ^-^


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests