fur of mohair pruik opscheeren ?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

epione
Tiny
Tiny
Posts: 21
Joined: 21 Sep 2009 11:05
Location: almelo

fur of mohair pruik opscheeren ?

Postby epione » 29 Jan 2014 02:19

Hallo.

Ik wil voor mijn nieuwe doll graag een miley cyrus achtige hairstyle, dus 1 kant op geschoren.
Ik heb plaatjes gevonden van dolls die dit hebben maar kan nergens vinden hoe je dat nu het beste kunt doen.
En wat voor soort pruik het beste is.

Weet iemand of heeft iemand ervaring met het opscheeren van pruiken? Please help :)

Ps: ik bedoel niet kaal maar echt zon "stoppeltje"

BlackDragon
Sabik
Sabik
Posts: 1596
Joined: 29 Aug 2007 16:23
Location: Wijchen

Postby BlackDragon » 29 Jan 2014 08:13

je moet met een fur puik een hele goede kwaliteit fur hebben.
Er zijn special onduleermesje of anders kun je het beste een scherpe pincetschaar gebruiken. Je kunt het namelijk niet helemaal wegscheren, maar wel ultra kort knippen of snijden.
Wees wel voorzichtig en doe niet alles in een keer. eraf is eraf.
Als het te kort wordt dan zie je de "huid" van de fur zitten en dat is echt heel lelijk.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

epione
Tiny
Tiny
Posts: 21
Joined: 21 Sep 2009 11:05
Location: almelo

Postby epione » 29 Jan 2014 12:30

Dankje wel !

Ik heb nog wat oude fur pruiken liggen dus daar zal ik het eerst is op probeeren.
Super bedankt voor de info :)

User avatar
Mittebam
SD16
SD16
Posts: 763
Joined: 29 Oct 2009 21:57
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby Mittebam » 29 Jan 2014 12:47

Misschien heb je ook nog wat aan mijn methode, ik heb dit een tijdje terug bij het pruikje van mijn DollChateau Ada gedaan (slechte kwaliteit foto, maar ik hoop dat je kan zien wat ik bedoel, als je een betere foto wilt, geef maar een gil :) ).

- Kies welk deel van het haar je kort wil hebben. Scheid dit duidelijk af van de rest, door een scheiding in het haar te kammen. Hou de rest van het haar er zo veel mogelijk vandaan. Zo heb je mooi een stukje apart en knip je niet per ongeluk wat van de rest van het haar.

- Als het erg lange fur is, kun je er eerst in het algemeen wat afhalen op deplek waar je het kort wil hebben. Niet teveel, want je knipt het later nog korter (en deze stap is optioneel).

- Werk rij voor rij/laagje voor laagje. Je wilt dat het haar over het hele stuk overal dezelfde lengte heeft. Knip met een klein scherp schaartje of snij met een scherp mesje pluk voor pluk het haar op de gewenste lengte. Ook nu geld liever eerst iets te lang laten, je kunt altijd nog wat extra weghalen. En wat Blackdragon al zei, je wilt niet de "huid" van het pruikje zien.

- Wanneer je het hele stuk gedaan hebt, breng je je pruikje in het gewenste model en kijk je of alles bevalt. Je kunt dan ook kijken welke richting je het korte haar op wil hebben liggen. Waar nodig kun je dan nog bjiwerken.
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

epione
Tiny
Tiny
Posts: 21
Joined: 21 Sep 2009 11:05
Location: almelo

Postby epione » 29 Jan 2014 16:24

Thanks voor de tips dames :)

Ik heb het maar gewoon gedaan met een heel scherp mesje en schaartje. Net al bij de kapper, kam er door en gewoon laagje voor laagje weg geknipt en gesneden.
En ik ben erg tevreden met het resultaat ( helemaal omdat dit mijn aller eerste keer pruik knippen was) ik ben idd niet stoppeltjes kort gegaan maar ong 1 cm lang aan de linker kant en dan boven op lang gelaten en rechts iets langer dan links. Zodat je met die flip over kuif dus goed kunt zien dat links een stuk korter is( als je begrijpt wat ik bedoel ;) hihi) ik zal zsm fotos plaatsen.

Heel erg bedankt voor de tips![/img]


Return to “Vragen en tips”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests