op zoek naar manga achtige doll

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

marti
Tiny
Tiny
Posts: 15
Joined: 12 Apr 2014 11:29
Location: beuningen

op zoek naar manga achtige doll

Postby marti » 12 Apr 2014 12:52

Zoals ik al schreef ben ik nieuw in de bjd dus erg onwetend.
ik ben op zoek naar een doll die de verhoudingen heeft van een manga meisje (rond de 15 jaar lichaamsverhouding)
als ik zoek kom ik van alles tegen, prijzen van 29 euro tot 300 euro.

het belangrijkste vind ik dat je er goed allerlei posities mee kan doen.
bijvoorbeeld dat buste en de romp te bewegen zijn.
vooral de stijl van dollfie dreams komt erg met manga overeen maar die zijn gelijk aardig prijzig.
De doll hoeft trouwens niet beschilderd te zijn, als het hoofd er maar op zit.

Wie weet waar ik aan een betaalbare doll kan komen?
En verdere tips zijn erg welkom!!
Ik.ben.nieuw:)

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 12 Apr 2014 13:44

Een paar belangrijke vragen:
Hoe duur mag de pop zijn?
Van welk materiaal moet jouw pop gemaakt zijn?
Hoe groot moet de pop zijn?

marti
Tiny
Tiny
Posts: 15
Joined: 12 Apr 2014 11:29
Location: beuningen

Postby marti » 12 Apr 2014 13:54

Een paar belangrijke vragen:
Hoe duur mag de pop zijn?
Van welk materiaal moet jouw pop gemaakt zijn?
Hoe groot moet de pop zijn?
Het liefst onder de 100 euro.
matariaal maakt niet zoveel uit. (Denk ik) zolang ik het af en toe in een andere positie kan zetten.
minimaal 20 cm. Liefst rond de 30 cm

zoiets?
Ik.ben.nieuw:)

Jana
SD
SD
Posts: 337
Joined: 17 Feb 2008 20:25

Postby Jana » 12 Apr 2014 14:21

Is SQ-Lab misschien wat?
Ze hebben een aantal verschillende anime-hoofdjes voor 26-31 cm lichaampjes:
http://www.sqlabdolls.com/xe/index.php? ... t_srl=6183
(Naar beneden scrollen voor de hoofdjes, staan ook meer foto's onder Head-parts: Chibi Head)

De site is een beetje onoverzichtelijk, maar volgens mij kosten de 31 cm popjes zonder faceup 215 dollar, waarschijnlijk een stuk goedkoper dan Dollfie Dreams^^

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
❦ My dolls: Mori (DM Torrie), Lorina Charlotte (DF Clary), Lumen (DIM Flowne), Elizabeth (DIM Fantasia) ❦

mekare
SD13
SD13
Posts: 696
Joined: 13 Aug 2011 08:57
Location: Blaricum

Postby mekare » 12 Apr 2014 14:45

Ik denk dat je binnen de BJD wereld niet gaat slagen voor die prijs klasse. Wat je al schreef - Dollfie Dreams zijn duur - en SQ lab zijn ook duur (en hebben een romp uit 1 stuk). Ik weet niet precies wat er dan wel is. Misschien een tekencursus? - Ik heb wel boeken zien liggen bij de witte boekhandels voor het leren van Manga tekenen?

Grappig dat jij het net andersom zoekt: een tekenmodel. Je ziet vrij veel mensen die into bjd´s zijn omdat ze daarmee de karakters uit hun verhalen/ tekeningen een in de hand te houden beeld kunnen geven :)
Last edited by mekare on 12 Apr 2014 19:27, edited 1 time in total.

marti
Tiny
Tiny
Posts: 15
Joined: 12 Apr 2014 11:29
Location: beuningen

Postby marti » 12 Apr 2014 14:46

Leeftijd mag trouwens ook ouder zijn. Rond de 25. Als het maar niet zo'n volwassen leeftijd als 40 is ofzo
Ik.ben.nieuw:)

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 12 Apr 2014 15:11

Misschien de Obitsu lijfjes?
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

rasilverstorm
YoSD
YoSD
Posts: 94
Joined: 05 Jun 2011 17:24
Contact:

Postby rasilverstorm » 12 Apr 2014 15:33

In de BJD wereld zijn er niet veel 'oude' dolls.

Ik denk dat ik met hananya mee ga. Ik zou dan een Obitsu met anime-hoofd doen, er zijn hier redelijk veel van en de prijzen zijn niet te hoog.

Gewoon een 27 cm lijf met hoofdje in anime stijl.

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 12 Apr 2014 15:58

Obitsu poseren ook een beetje beter dan veel BJD's en ze hebben inderdaad ook een anime-achtig uiterlijk. En ze zijn niet duur, erg handzaam en licht, en als je toch niet gaat modden dan hoef je ook niet echt resin te hebben en volstaat vinyl :)

Check ook de poppen van Mamachapp, die zijn wel heel duur maar super manga!

marti
Tiny
Tiny
Posts: 15
Joined: 12 Apr 2014 11:29
Location: beuningen

Postby marti » 12 Apr 2014 19:11

Is SQ-Lab misschien wat?
Ze hebben een aantal verschillende anime-hoofdjes voor 26-31 cm lichaampjes:
http://www.sqlabdolls.com/xe/index.php? ... t_srl=6183
(Naar beneden scrollen voor de hoofdjes, staan ook meer foto's onder Head-parts: Chibi Head)

De site is een beetje onoverzichtelijk, maar volgens mij kosten de 31 cm popjes zonder faceup 215 dollar, waarschijnlijk een stuk goedkoper dan Dollfie Dreams^^

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Bedankt voor je reactie maaruh poeh, wat een prijzen allemaal.
Als je er helemaal in opgaat zoals de meeste van jullie zou dat t geld meer dan waard zijn, maar alleen voor een tekenpop is het teveel geld voor mij:(
Ik.ben.nieuw:)

marti
Tiny
Tiny
Posts: 15
Joined: 12 Apr 2014 11:29
Location: beuningen

Postby marti » 12 Apr 2014 19:14

Ik denk dat je binnen de BJD wereld niet gaat slagen voor die prijs klasse. Wat je al schreef - Dollfie Dreams zijn duur - en SQ lab zijn ook duur (en hebben een romp uit 1 stuk). Ik weet niet precies wat er dan wel is. Misschien een tekencursus? - Ik heb wel boeken zien liggen bij de witte boekhandels voor het leren van Manga tekenen?

Grappig dat jij het net andersom zoekt: een tekenmodel. Je ziet vrij veel mensen die into bjd´s zijn omdat ze daarmee de karakters uit hum verhalen/ tekeningen een in de hand te houden beeld kunnen geven :)
haha ja als je t zo bekijkt is het idd omgekeerde wereld.
Tekenen kab ik wel een beetje, maar zodra het wat moeilijkere poses zijn dan weet ik niet helemaal goed de verhoudingen meer dus in dat opzicht kan ik wel een tekenpop gebruiken.
jammer dat t zo duur moet zijn:( maar goed, het maakt jullie poppen daarintegen wel uniek
Ik.ben.nieuw:)

marti
Tiny
Tiny
Posts: 15
Joined: 12 Apr 2014 11:29
Location: beuningen

Postby marti » 12 Apr 2014 19:19

Obitsu poseren ook een beetje beter dan veel BJD's en ze hebben inderdaad ook een anime-achtig uiterlijk. En ze zijn niet duur, erg handzaam en licht, en als je toch niet gaat modden dan hoef je ook niet echt resin te hebben en volstaat vinyl :)

Check ook de poppen van Mamachapp, die zijn wel heel duur maar super manga!
Pete, hananya en rasilverstorm, thx voor de reacties.
weten jullie dan toevallig ook wat een goede site is (liefst nederlands) waar ik een obitsu lijfje met manga hoofd kan halen?
Ik.ben.nieuw:)

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 12 Apr 2014 19:26

Think Pink verkoopt ze :) Ik heb er verder niet veel ervaring mee, alleen dat ik ze af en toe zie als ik in de winkel in Nijmegen ben.

http://shop.fashiondoll.nl/index.php?cPath=436_1061
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

Dream-Baby
SD13
SD13
Posts: 659
Joined: 09 Oct 2013 23:35

Postby Dream-Baby » 12 Apr 2014 20:11

Ik zou ook voor Obitsu gaan. Heb er zelf net een lijfje van besteld en afbetaald via Think Pink.
Zij helpen je daar heel goed mee met uitzoeken. :}
At home; Peter Hatter , Sarah Hatter , Perri Winkle, Bou Winkle , Addy Yount, Cleà Yount, Duncan James en Charlie Hatter

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 12 Apr 2014 20:24

En groot voordeel voor jou is dat ze in Nijmegen zitten, das in de buurt als ik je voorsteltopic zo zag.


Return to “Doll Advies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests