kan een slotje op.

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

User avatar
sylvesther
YoSD
YoSD
Posts: 93
Joined: 28 Sep 2012 18:55
Location: groningen

kan een slotje op.

Postby sylvesther » 27 Jun 2014 12:40

hallo
ik heb een tijd geleden een minifee natural skin active line lichaam gekocht.
en na enig gedoe heb ik het lichaam gisteren ontvangen.
het lichaam werd door de verkoopster als nieuw verkocht maar ik heb mijn ernstige twijfels daar over.
ik ben tegen wat problemen aangelopen.
lijst van problemen:
in 1 van haar handjes laat het magneetje los,die valt er elke keer uit.
er zitten 2 vlekjes bij haar kont.
er zit een vreemde soort lijmachtige residu bij haar linkerbil.
en haar voetjes die vallen er elke keer af als ik probeer haar schoenen aan te doen,de voetjes zitten "vast'' met hetzelfde magneet systeem.
ook zonder schoentjes aan vallen de voetjes vaak eraf ik heb het nu voor elkaar gekregen dat ze blijven zitten door haar een paar laarsjes aan te doen die wel stevig blijven zitten.
het lichaam is erg stijf het kost me moeite om haar te laten zitten.
mijn vraag is ten eerste hoe kan ik het hand/voet magneet probleem oplossen?
en wat te doen i.v.m. de verkoopster?
bij de advertentie stond echt nieuw en niet gebruikt.
ze had ook een mnf chloe te koop staan en die is ook verkocht is er hier iemand die deze doll van haar heeft gekocht? zoja in welke staat was deze doll? de communicatie met deze verkoopster was in het begin goed maar vrij snel daarna heel slecht.
ze beweerde dat haar oma op sterven lag en dat ze dus in België zat en niet wist wanneer ze thuis zou zijn.
ik heb daar natuurlijk begrip voor getoond want zoiets plan je natuurlijk niet.
wel halverwege de wachttijd had ze een bod gedaan op marktplaats wat ik vreemd vond omdat ze bezig was met het leegruimen van haar oma's huis.
ze had blijkbaar wel tijd om dat te doen maar geen tijd om mijn mailtjes te beantwoorden.
ze heeft ook mijn mnf lichaam in een schoenendoos die veel te klein was voor het lichaam ''gepropt'' en zo naar mij verstuurd.
ik heb 180,- betaald voor wat ik dacht een nieuw mnf lichaam en dat heb ik naar mijn mening niet gekregen.
ik moet van een klein budget rond komen dus op zijn zachts gezegd ben ik hier niet blij mee enige advies over hoe ik deze verkoopster moet aanpakken zou heel erg welkom zijn.
op marktplaats staat ze onder de naam Rdv bekend.
(correctie van de naam van het lichaam sorry :blush: )

okee dit topic kan dicht voor meer info over rdv verwijs ik na de oplichter kijk uit topic.
Last edited by sylvesther on 25 Jul 2014 22:10, edited 3 times in total.

sandra46
MSD
MSD
Posts: 197
Joined: 25 Nov 2013 19:52

Postby sandra46 » 27 Jun 2014 13:50

Ik had een lijf te koop en die wilde ze graag hebben. Alles was al rond maar betaling bleef uit. Ik kreeg keer op keer excuses dat ze geen tijd had gehad want haar zus had een ongeluk gehad, ik ga er verder niet op in want het kan natuurlijk waar zijn maar ik was blij dat ik het lijf niet heb opgestuurd voor dat ze had betaald, want dit heeft ze nooit gedaan. Met jou verhaal er bij gaan bij mij de alarm bellen wel rinkelen.
Als ik jou was zou ik haar er wel op aan spreken, ik heb meerdere mnf's en heb nooit dat handen en voeten er af vallen. Je hebt betaald voor iets wat je niet hebt gekregen. Het lijf is niet in de beloofde nieuwstaat. En dat mag je best aankaarten.
Verder kun je denk ik weinig doen omdat je niet echt bent opgelicht, maar je zou kunnen proberen je verhaal te doen bij marktplaats? Baad het niet dan schaad het niet
Voor de losse handjes en voetjes kun je de magneten vast lijmen maar kijk wel uit dat je op de polen let zodat ze niet verkeerd om komen. Succes!
@home: Mnf chloe,mirwen,juri elf 2013 2x,luka. Ltf sarang,juri elf 2013.pkf mio,Vanilla,dony,Cony,ante.realpuki Toki,Titi

User avatar
sylvesther
YoSD
YoSD
Posts: 93
Joined: 28 Sep 2012 18:55
Location: groningen

Postby sylvesther » 27 Jun 2014 15:19

hmm dat klinkt zeer verdacht.
dan is het hoogst waarschijnlijk het verhaal over haar oma niet waar.
ik heb met mijn moeder overlegd en ik heb zojuist rdv gemaild haar ten eerste aangesproken over de slechte staat van het lichaam en ten tweede heb ik haar gevraagd een gedeelte van het geld terg te storten.
doet ze dit niet dan licht ik alsnog marktplaats in.
ik ben echt heel erg boos niet alleen om het feit dat het lichaam in slechte staat is maar ook het feit dat ze zeer waarschijnlijk liegt over de dood van haar oma,ikzelf heb mijn beide oma's in 2 week tijd achter elkaar verloren dus ik weet hoe pijnlijk dat is dus ik zou nooit over zoiets liegen,in het algemeen lieg ik ook niet maar zeer zeker niet over een overlijden van een familielid :x

sandra46
MSD
MSD
Posts: 197
Joined: 25 Nov 2013 19:52

Postby sandra46 » 27 Jun 2014 15:21

Dat pak je goed aan en nee zulke dingen moet je niet mee spotten :-(
Ik ben benieuwd hoe het afloopt en of je reactie krijgt op je mail
@home: Mnf chloe,mirwen,juri elf 2013 2x,luka. Ltf sarang,juri elf 2013.pkf mio,Vanilla,dony,Cony,ante.realpuki Toki,Titi

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 27 Jun 2014 15:40

Voor dat bedrag denk ik zelfs dat je een recast hebt, nieuw is een mnf moe line bijna 400 dollar, dus 180 euro voor het lichaam is erg weinig, zeker als het zo goed als nieuw is.

Renske129
MSD
MSD
Posts: 194
Joined: 19 Sep 2009 13:23

Postby Renske129 » 27 Jun 2014 16:01

Voor dat bedrag denk ik zelfs dat je een recast hebt, nieuw is een mnf moe line bijna 400 dollar, dus 180 euro voor het lichaam is erg weinig, zeker als het zo goed als nieuw is.
Dit is precies wat ik dacht. Ik vrees dat je een recast hebt.
Niemand zou een minifee lichaam dat nog zo nieuw is voor zo weinig verkopen :question:

Ik heb daarbij niet zo heel lang geleden een moe line lichaam gekocht en nooit zulke problemen gehad.
En heb inmiddels 3 m-line lichamen.

Voor hoeveel verkocht ze die Chloe dan?
En had je een fairyland doos erbij?

User avatar
sylvesther
YoSD
YoSD
Posts: 93
Joined: 28 Sep 2012 18:55
Location: groningen

Postby sylvesther » 27 Jun 2014 16:12

hallo
ik heb mij trouwens vergist in de naam van het lichaam dat is namelijk natural skin active line lichaam
ikzelf heb die chloe niet gekocht,er stond bieden bij en ik geloof dar de mnf chloe voor 400,- is weggegaan.
ik heb niet het idee dat ik een recast heb gekocht ondanks dat het een laag bedrag was.
ze zei namelijk dat ze deze bij think pink had gekocht.
ik heb net een mailtje van haar ontvangen dat zij er niks aan kan doen dat fairyland kwaliteitsproblemen heeft en dat zelfs think pink om die reden is gestopt met de dealership van fairyland.
ik heb haar terug gemaild dat ik daar van op de hoogte was maar dat dit niks te maken heeft met het feit dat de voetjes er van afvallen en dat er een magneetje uit een handje valt.
ikzelf heb ook een minifee ook tweedehands en die deze problemen totaal niet heeft.
en dat ze bij haar advertentie dit had moeten neerzetten zodat ik als koopster op de hoogte was en ik als koopster kon beslissen of ik dit acceptabel vond of niet.
ik heb ook gezegd dat ik alsnog een gedeelte van mijn geld terug eis.

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 27 Jun 2014 16:19

Als ze haar bij TP heeft gekocht, is dat al een tijdje geleden geweest want die zijn toch al wel even geen dealer meer. Dus zo gloednieuw was ze dan niet. Ik zou vragen of ze je dan iig haar orderbevestiging van TP kan mailen, dat je zeker weet dat ze de doll daar vandaan heeft.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

marijke
SD16
SD16
Posts: 941
Joined: 20 Nov 2007 18:01
Location: Bakel
Contact:

Postby marijke » 27 Jun 2014 16:41

Volgens mij was TP al opgehouden met het dealership voordat de M-line uitkwam...
Maar om dit zeker te weten zou je even aan TP kunnen vragen of ze de M-line nog verkocht hebben.

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 27 Jun 2014 16:49

ik heb mij trouwens vergist in de naam van het lichaam dat is namelijk natural skin active line lichaam
Het is dus een A-line, geen M-line, dus op zich is er wel een kansje dat het verhaal klopt.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Cynthevla
Hound
Hound
Posts: 1022
Joined: 05 Jul 2013 18:29
Location: Amsterdam

Postby Cynthevla » 27 Jun 2014 16:56

kan je er foto's van posten? anders neem je hem mee naar Dolliverse.
er zal toch wel iemand rondlopen die kan kijken of het een Recast of niet is?
There is no angry way to say the word; "Bubbles!"

Arwen
YoSD
YoSD
Posts: 72
Joined: 27 Nov 2009 12:32
Location: Amstelveen
Contact:

Postby Arwen » 27 Jun 2014 17:04

sylvesther, er kan van alles aan de hand zijn met de pop. We zouden foto's moeten zien, veel foto's met veel details. Het kan namenlijk best dat de pop te heet is geweest en dat ie daardoor vervormd is. Dan past niets meer.

Iig, als het n oude officiele pop is zou ie niet meer naar resin moeten ruiken. Ruikt ie toch nog dan is t foute boel (niet in ademen, is giftig). Nieuwere recasts zijn van beter materiaal en stinken niet meer.

Als het enigsinds kan zou je m mee moet nemen naar dolliverse (als ie niet stinkt naar resin) dan kunnen we er daar echt naar kijken. Want zo is er weinig van te zeggen

sandra46
MSD
MSD
Posts: 197
Joined: 25 Nov 2013 19:52

Postby sandra46 » 27 Jun 2014 17:04

Ik denk niet dat het een recast is vanwege de prijs, die is veel te hoog als dat zo zou zijn. Maar recast of niet het gaat om veel geld en als je waar krijgt voor je geld...ik hoop echt dat je met haar tot een oplossing komt, en wil je bedanken want ik zie dot als waarschuwing en zal niks van haar overnemen in de toekomst.
@home: Mnf chloe,mirwen,juri elf 2013 2x,luka. Ltf sarang,juri elf 2013.pkf mio,Vanilla,dony,Cony,ante.realpuki Toki,Titi

User avatar
Hananya
YoSD
YoSD
Posts: 68
Joined: 28 Sep 2013 23:19

Postby Hananya » 27 Jun 2014 17:36

Wat ontzettend vervelend dat het zo gegaan is! Ik heb een Minifee A-line, 2e hands gekocht van DoA en ik heb nog nooit problemen gehad met de magneten in haar handen. Je kan voor de a-line ook gewone voeten krijgen, dus zonder magneten. Dit is misschien een idee om het probleem met de voeten de vervangen.
De magneten in haar handen zou je opnieuw vast kunnen lijmen (wel op de polariteit letten) en als ze magneten zelf te slap zijn, kun je ze vervangen (Think Pink heeft die wel denk ik).

Ik zou zoiezo adviseren om een deel van het geld terug te eisen. Ze heeft niet goed geadverteerd en wat je hebt gekregen is niet de staat die zij claimde. Vlekjes kunnen voorkomen, ook bij nieuwe dolls, maar lijmresten kan echt niet. Dit is lastig schoon te maken en kan tijdens het schoonmaken het resin beschadigen. Het is niet veel geld voor een lichaam van Fairyland, maar het kan zijn dat je geluk hebt gehad en de verkoopster de waarde niet wist. Hoe dan ook is het niet zoals ze heeft geadverteerd en daar moet je haar op aanspreken. Je hebt wel een lichaam gekregen dat naar waarde is als het beschadigingen heeft, maar het klinkt niet alsof het gloednieuw is.

Er is denk ik wel wat te doen aan het handen en voeten probleem. Het vervelendste is dat je niet gekregen hebt wat je dacht.

Meenemen naar de Dolliverse en je daar laten adviseren door mensen. Voeten kun je makkelijker veranderen dan de handen. A-line lichamen komen alleen maar met magnetische handen, al kun je ze misschien maken dat de haak-handjes van de Moe-line erin passen.
~*~*~ At home: Senra (MNF Rheia) and Hanna (LTF Chloe)~*~*~

User avatar
sylvesther
YoSD
YoSD
Posts: 93
Joined: 28 Sep 2012 18:55
Location: groningen

Postby sylvesther » 27 Jun 2014 17:46

ik ga als alles goed loopt a.s. zondag naar dolliverse dus dan neem ik haar wel mee.
ze ruikt net zoals mijn andere dolls dus ik neem aan dat dat normaal is.
ik heb geprobeerd foto's te nemen maar mijn camera is niet zo high tech op het gebied van inzoomen.


Return to “Doll Advies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest