Hallo, mijn eerste bjd, nou ja soort van :)

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 04 Jun 2015 02:17

Hoi, nog een vraagje, hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Ik ben nu bezig met de hmmm.. laat ik het maar de kanaaltjes noemen, in de joints. Dacht eerst ik probeer locks toe te voegen maar het is best krap en dan zou ik slechts een paar keuzes krijgen voor bijvoorbeeld de stand van een been. Heb eigenlijk liever dat een gewricht gewoon vrij kan roteren. Het is ook zo klein dat ik zit met slijtage van het materiaal.
Dus nu wil ik de plek van het elastiek in de basis houding wat meer ruimte geven dan de andere mogelijke standen van een gewricht. Idee is dat dit misschien ook net een beetje helpt om haar te laten staan (met de gebogen benen).
Dit betekend dat ik redelijk precies moet zijn in de dikte. Ben daarom benieuwd wat voor dikte van het elastiek jullie zouden gebruiken voor een bjd van deze maat? plus/min 45 cm in de staande houding (met gebogen benen).

Alvast bedankt!

Little Lost Pixie
SD
SD
Posts: 346
Joined: 17 Mar 2013 03:59

Postby Little Lost Pixie » 04 Jun 2015 11:04

Ik heb zelf 3mm gebruikt toen ik mijn Dollmore Catish Reaa restringde (enige MSD die ik heb gerestringd), maar ik weet dat veel mensen ook 2 of 2,5 gebruiken. Ik vind zelf zo dik mogelijk elastiek wel fijn, ik heb het idee dat ze dan steviger staan.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 05 Jun 2015 00:47

Thx! Dan gebruik ik dat als uitgangspunt :)

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 08 Jun 2015 03:08

Hey, nou na alles wat ik opgestoken had heb ik weer wat aan Neytiri zitten knutselen. Een ander verbindingsstukje geprint waardoor de handen en voeten nu ook via een haakje aan het elastiek vast zitten. En daarna het elastiek opnieuw gedaan. Had ook 2mm elastiek in huis dus dat geprobeerd. Meteen wat nieuwere onderdelen erop gezet. Duurde wel even maar toen ik klaar was zat alles perfect.
Helaas zie ik nu dat het elastiek wel wat opgerekt is dus uiteindelijk toch niet helemaal perfect... oh well close enough for now :)
Nu net maar eens begonnen aan het haar. Kijken of de manier die ik had bedacht om het haar te maken echt werkt! pfff hele klus!
Image

De oogjes aan de handen en voeten:
https://goo.gl/photos/1Kk7WAbhVHbCuWgF8
Damn kan google plaatjes niet meer linken... grrr even zoeken waar ik nu WIP plaatjes neer kan zetten.

fierox
Tiny
Tiny
Posts: 25
Joined: 05 Apr 2015 02:48
Location: Rotterdam

Postby fierox » 12 Jun 2015 04:08

Alle haren klaar. Ik heb gewaxed katoen draad gebruikt. Lijk goed "kneedbaar" om het nog wat beter te laten vallen. Nu alles een beetje tweaken en misschien wat mohair toevoegen...
Image
Kwam een hoop info op het forum tegen over stringen, binnenkort weer een keer proberen.. misschien een soort combi ijzerdraad/elastiek proberen..

Catsandcrossbones
Tiny
Tiny
Posts: 36
Joined: 26 May 2015 16:52
Location: Limburg

Postby Catsandcrossbones » 20 Aug 2015 13:02

Wauw prachtig!!!!!!


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests