ogen: glas of acryl?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Meike
Tiny
Tiny

ogen: glas of acryl?

Postby Meike » 24 Dec 2009 10:19

Ik krijg als het goed is volgende week mijn Latidoll Gloomy Garden Coco (van Lapino op dit forum! Yayyyy!!) :D en ik wil haar waarschijnlijk groene ogen gaan geven. Mijn vraag:

Wat is het verschil tussen glas en acryl ogen? Behalve het materiaal dan. ;) Is het een beter dan het andere? En waar kopen jullie ze meestal? Ik ben op zoek naar 16 mm. Aanraders? Oja, en denken jullie dat ik nieuwe eye putty nodig heb, of kan ik de nieuwe ogen gewoon weer erin zetten met de 'oude' eye putty? Ik heb nog nooit oogjes vervangen...

Bedankt alvast!

groetjes,
Meike

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 24 Dec 2009 10:43

Glas ogen hebben de eigenschap om een beetje mee te kijken. Waardoor de ogen vaak levend overkomen. Wel zijn ze vaak duurder en zwaarder waardoor in sommige gevallen het evenwicht bij dolls net even anders ligt.

Acryl ogen hebben dit niet, maar hebben vaak wel detail in de irissen, waardoor ze realistischer lijken.

Persoonlijk heb ik altijd Dollmore acryl ogen. Veel keuze en deze ogen hebben net als glasogen de eigenschap om je te volgen. Ook zijn ze niet duur.

Ik hoop dat het je geholpen heeft.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 24 Dec 2009 10:53

Zoals queen zei. Het ligt er bij acryl wel heel erg aan welke kwaliteit je hebt...Sommige zijn best lelijk en andere zien er wel goed uit. Ik wil toch liever glas ogen.
Als je wil kun je nog mee doen aan de cheap eye grouporder. 8,95$ (rond de 6 euro) per paar en er is verschrikkelijk veel keuze. De verzendkosten worden verdeeld bij grouporders dus het is erg handig er aan mee te doen. Of anders doe je mee aan de dollmore grouporder op het Sweetaddiction forum (voor de acryl oogjes waar queen het over had).

Eye putty kun je trouwens gewoon elke keer opnieuw gebruiken. Let er wel op dat je steeds de restjes die achter blijven in het hoofdje er uit haalt voor je de oogjes er opnieuw in zet. Dan hou je het netjes ;)

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 24 Dec 2009 11:18

acryl of glas is een voorkeur
sommige mensen zweren bij siliconen of resin ogen

ik weiger acryl te gebruiken omdat ik nog geen enkel paar heb gezien welke ik echt mooie kwaliteit vondt

plus putty kan acryl ogen opeten, glas heeft dat probleem niet
siliconen zijn handig omdat je ze makkelijk in krappe kassen passen, maar ze trekken stof aan als de neten
resin is mooi maar duur (ik zou zeggen 35 euro of meer)
acryl kan heel snel pixelig zijn, omdat bij de meeste ogen de iris en pupil plat zijn en gewoon geprint worden
glazen ogen worden geblazen waardoor er kleine verschillen in kunnen zitten, maar de pupil en iris liggen over het algemeen op andere lagen

het is echt puur een kwestie van wat je wilt betalen, en wat je zelf het mooiste vindt

extreeme kleuren zijn vaak sneller te vinden als acryl of siliconen, maar tegenwoordig kan je bijna alle kleuren ook wel als glas vinden, resin ogen kunnen ook bijna alle kleuren hebben

eyeputti: over het algemeen gewoon herbruikbaar, maar als het brokkeld en droog aanvoelt, of als het heel erg taai aanvoelt, dan moet je het vervangen
het gaat niet eeuwig mee, maar zeker wel een goede tijd

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 24 Dec 2009 11:28

wij gebruiken zelf het liefst uerethane ogen of glas omdat dit een heel mooi levendig effect geeft op foto's :)

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 24 Dec 2009 13:22

Zelf heb ik liever glasogen, omdat die inderdaad levendig over komen.

Maar wat ook hele mooie ogen zijn, zijn de Souldoll acryl ogen. Ik heb daar ook een paar van en die zijn ook erg levendig. Dus voor acryl ogen hebben de ogen van souldoll mijn voorkeur.

Edit: en ik hergebruik ook putty als ik een doll krijg met ogen en ik er andere ogen in wil zetten. Soms kan het een beetje uitgedroogd zijn, maar met wat kneden is het vaak weer prima te gebruiken. :)
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Meike
Tiny
Tiny

Postby Meike » 24 Dec 2009 22:09

Bedankt voor alle reacties! Super, ik ben weer heel wat wijzer geworden. :)

De oogjes waar ik naar op zoek wil gaan zijn deze:

Image

(de groene oogjes links)

Iemand zo op het zicht een idee waar ik zoiets kan krijgen? Het lijken mij eerder acryl of silicone ogen dan glas, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk... ;)

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 25 Dec 2009 10:07

Dat zijn acryl ogen inderdaad. Ze glanzen en silliconen hebben niet zo'n hoge glans.

Ik denk dat je zo'n kleur gewoon bij Think Pink of Triskel kan bestellen, maar de meeste company's moeten wel zo'n kleur hebben.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”