Pruiken kopen

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

User avatar
teenage-angel
SD16
SD16
Posts: 944
Joined: 02 Dec 2008 00:17
Location: voorschoten

Pruiken kopen

Postby teenage-angel » 10 Oct 2010 12:35

*Iedereen heeft wel het probleem of de pruik die je hebt gezien wel of niet van goede kwaliteit is.

*Hier kun je de pruiken vinden op de gradatie; Goed, Normaal, Slecht.
*Goed: De pruik is makkelijk mooi te houden
*Normaal: Er is wat meer moeite en aandacht nodig om de pruik mooi te houden
*Slecht: De pruik is wat je ook doet niet mooi te houden of weer mooi te maken.

Goed:

Leekeworld, Monique, Peakswoods, Volks
Normaal:

Dollzone, Luts, Fairyland, Souldoll, Soom, Glib Mohair (niet wassen)


Slecht:

Dollmore, Glib


*Deze lijst is er om te kijken hoe of wat de pruik van jou keuze is, je hoeft niets aan te nemen van deze lijst, hij is er als je er gebruik van wilt maken.

*Als je info over een pruik hebt die hier niet tussen staat, gaarne pm mij dan en zet het niet hieronder, wil het graag netjes en overzichtelijk houden.
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Wish
MSD
MSD
Posts: 128
Joined: 23 Dec 2008 18:33
Location: Hemiksem, Belgie

Postby Wish » 10 Oct 2010 16:38

Misschien erbij vermelden dat Dollmore ook Monique verkoopt maar dat het niet altijd bij het product vermeld staat.
Ik kocht ooit een tiny 4-5 pruikje van ze zonder dit te weten, goede aankoop dus ;) Hangt van pruik tot pruik af :)

Draiki
SD13
SD13
Posts: 678
Joined: 27 Oct 2009 16:41
Location: bussum
Contact:

Postby Draiki » 10 Oct 2010 17:12

Dollmore: Normaal/slecht
Het is niet zo heel moeilijk de pruik mooi te krijgen, wel een groot nadeel is dat er altijd erg veel haren uitvallen terwijl je dit doet! Dus misschien zijn ze ook wel slecht....

Ezzora
SD
SD
Posts: 369
Joined: 28 Jul 2009 22:39
Location: Klaaswaal

Postby Ezzora » 10 Oct 2010 21:29

alleen per compan noemen is wat onhandig

ik heb bijvoorbeeld twee pruiken van kondoll, eentje is geweldig, de ander is met geen mogelijkheid te temmen (beide zwart fibre)

en zo zijn er wel vaker verschillen
kleuren, krullen, voorgestyled, etc,etc dat soort dingen kunnen de kwaliteit laten verschillen
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

ShuriTigerH
Sabik
Sabik
Posts: 1608
Joined: 24 Sep 2007 16:27
Location: Nijmegen

Postby ShuriTigerH » 10 Oct 2010 21:46

Misschien ook handig om te noemen of het om heatresistant of gewone fiberpruiken gaat, want daar zit ook best verschil tussen.

User avatar
teenage-angel
SD16
SD16
Posts: 944
Joined: 02 Dec 2008 00:17
Location: voorschoten

Postby teenage-angel » 10 Oct 2010 21:54

op dit moment ben ik nog het zo aan het inventariseren, als ik het echt per type ga doen, dan denk ik dat het de lijst onoverzichtelijk word, omdat er dan geen onderscheid meer valt te maken. ik wil de lijst zo algemeen mogelijk houden, waarschijnlijk splits ik heat resisting en niet heat resisting wel, maar alles op stijl zetten wordt een mega rommel, als het verschil zo groot is bij sommige merken maak ik er wel een kanttekening bij
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Elaisa
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 27 Oct 2007 21:45
Location: S'-Gravenzande

Postby Elaisa » 10 Oct 2010 22:00

ik vind het een super idee.

Het is fijn om overzichelijk te kunnen zien in welke catagorie een pruikje valt als je er één wilt gaan kopen.
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads

holyvirus
SD
SD
Posts: 280
Joined: 09 Sep 2007 22:26

Postby holyvirus » 10 Oct 2010 22:05

Het is inderdaad moeilijk aan 1 companie te kopelen. Leekeworld heat resistance pruiken bv komt eigenlijk van Dolga af. En Dollmore heeft inderdaad ook Monique Gold te koop.

Leekeworld/Dolga heat resistance pruiken vind ik vallen in de categorie Goed. Ook de krullen pruiken.
Mits je de pruiken wast, dan gaat het bij de erg lange pruiken naar normaal. In deze pruiken zit meestal al soort wax in om de pruiken mooi te houden.

Iplehouse heeft ook een paar heatresistance pruiken, die vallen ook tussen Goed, mits gewassen naar Normaal bij de erg lange pruiken. Zijn de zelfde pruiken als Leekeworld/Dolga.

Met Monique Gold zitten er ook verschillen. Zo heb je de "normale" synthetische haar, dat wat dikkere haar heeft, zoals Trix en de heel fijne zachte synthesche mohair zoals Faith. De mohair is heel fijn en zacht om te stylen, maar heeft wel last van flyaways en heeft last van statische lading. Maar toch vind ik het richting Goed.
De gewone synthesche haar raakt niet snel in de war of in de knoop, maar kan last hebben van knikjes. Toch ook tegen Goed aan.

De luts pruiken zie je soms de headcap en de wefts er door heen en handelbaarheid verschilt ook weer tussen pruik. Hun heatresistance vind ik Goed en de gewone synthesche pruiken zijn naast de wefts problemen wel goed handelbaar.

Angel Studio pruik. Ligt tussen Normaal en slecht.

De Tibetaanse Mohair wigs: Ik kan zelf er niet mee over weg XD, voor mij valt het qua handelbaarheid bij Normaal.

De nepbont wigs: Ligt aan de kwaliteit van de bont, maar is zeker Goed.

User avatar
teenage-angel
SD16
SD16
Posts: 944
Joined: 02 Dec 2008 00:17
Location: voorschoten

Postby teenage-angel » 10 Oct 2010 22:12

zal het inventariseren allemaal. weet alleen niet wanneer ik het bijgewerkt kan hebben, maar ik heb dit liever per pm, om discussies te vermijden en dan is het voor mij makkelijker bij te werken

nogmaals lieve mensen, dit zal ik allemaal even laten staan, maar aub laat het me per pm weten, dat is allemaal 10 keer makkelijker voor mij om bij te werken
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

ninnoc
Tiny
Tiny
Posts: 20
Joined: 07 Aug 2011 11:17
Location: zutphen

Postby ninnoc » 08 Aug 2011 18:50

Ik vroeg me af, ik ben nog echt groen wat bjd's betreft en ik heb alweer een prachig mooie pruik gezien maar zijn er ook verschillende maten in de pruiken als het aankomt op poppen van dezelfde grootte?
( Lucy is 65 cm. lang en van het merk dika dolls voor de rest weet ik technisch gezien niets van haar af :blush: :cry: )
nothing? nothing? nothing tra la la

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2265
Joined: 05 Sep 2007 22:36
Location: Belgenland

Postby dreamfairy » 08 Aug 2011 18:54

SD poppen wat jij dus hebt hebben vaak de maat 8-9 of 10
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

ninnoc
Tiny
Tiny
Posts: 20
Joined: 07 Aug 2011 11:17
Location: zutphen

Postby ninnoc » 08 Aug 2011 20:16

top dankjewel.
nothing? nothing? nothing tra la la

Amaris
Hound
Hound
Posts: 1162
Joined: 20 Oct 2007 18:37

Postby Amaris » 08 Aug 2011 20:31

Toevallig kom ik dit ineens tegen en ben ik het niet helemaal eens met het lijstje dat in post 1 staat.
Wordt dit nog wel eens geupdate of niet? Zo ja, dan stuur ik een pm zoals gevraagd door Teenage Angel.
Zo niet kan ik het beter in the thread zelf zetten...

TMar
SD16
SD16
Posts: 843
Joined: 24 Jun 2009 19:24

Postby TMar » 13 Oct 2011 20:08

Ik denk dat het wellicht ook per pruik verschilt. Zo heb ik er twee van Monique die vrij lang nog 'in de rui' waren en waarvan sommige haren stug en opgekruld zijn geworden, vooral bij die lange rode van Shinta. En je ziet bij beide pruiken bij de scheiding de wig cap als je van dichtbij kijkt.

De Dollzone pruikjes daarentegen zijn nog altijd mooi glad en makkelijk te kammen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat momenteel uit naar Dollzone, heb er net weer een besteld.

Yumiri
YoSD
YoSD
Posts: 63
Joined: 06 Oct 2011 20:39
Location: Nooitgedacht

Postby Yumiri » 25 Oct 2011 18:27

Heeft er iemand ervaring met de pruikjes van Happy Camille?
Home: ? (DZ Annie)
Coming: ? (DZ Dongdong)


Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest