MSD dollcarier en Yo-Sd carrier (update 12 oktober)

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

CherryBlossom
MSD
MSD
Posts: 247
Joined: 15 Oct 2010 20:51
Location: België

MSD dollcarier en Yo-Sd carrier (update 12 oktober)

Postby CherryBlossom » 08 Jul 2011 15:19

Alvast mijn welgemeende excuses als dit in het verkeerde deel van het forum is gepost, maar wist niet meteen waar het anders zou kunnen.

Zie ook: Yo-sd carrier

Mijn dollcarier is eindelijk klaar en ik heb er dus wat foto's van genomen. Nuja klaar.. Er moeten nog drie kussens in komen waar ik mijn dolls veilig tussen kan steken, maar ik moet de stof nog gaan halen. Deze worden normaal van crèmewitte satijn gezien de stof van de voering een laatste restje is en ik deze niet meer kan krijgen :( )

Ook zou ik er nog een schouderband aan willen bevestigen. Al moet ik deze nog gaan zoeken. Ik kan denk ik wel de leren schouderband van een oude schoudertas gebruiken maar mijn vraag is vooral: hoe kan ik deze bevestigen? Dat wordt nog zoeken dus. Tenzij iemand een tip heeft?

De carier zelf:
De koffer heb ik niet zelf gemaakt deze keer, al heb ik eerder al wel eens koffers van dit formaat of groter gemaakt (ja zelfs al piratenkisten voor school ^-^). Deze koffer was echter te koop bij de Xenos voor nog geen 10 euro dus een mens zou wel gek zijn van scratch een tijdrovende kist beginnen te maken. Mijn AF Xi paste er net in, en hij is iets groter dan 46 cm.

De bekleding zijn eigenlijk allemaal kleine 'kussentjes' zonder vulling die ik gemaakt heb en met klitteband in de kist heb bevestigd. Dit heb ik gedaan om drie redenen, namelijk:
- Zodat de zwarte voering niet zou afgeven op de voetjes of hoofdjes van de dolls.
- Zodat de dolls lekker zacht in de kist gelegd kunnen worden en niet heel de tijd tegen de harde rand aan moeten drukken.
- Het gaf de kist een frisser uiterlijk.
Deze kussentjes zijn niet allemaal evengoed gelukt en hier en daar merk je onderaan dan ook wel dat de kussentjes net niet tot op de bodem reiken. gelukkig valt dit niet zo op aangezien er een bodemkussen in ligt.

De zwarte riem binnenin is een oude, soepele broeksriem en superzacht zodat dolls niet beschadigd raken. Hij zorgt ervoor dat de dolls op hun plaats blijven liggen (kan angesnoerd worden)

De juweeltjes heb ik een tijdje geleden in de solden gekocht en bevestigd met een lijmpistool.
De bruine riem is wederom een oude broeksriem, deze keer wel een steviger exemplaar. Deze helpt de kist samenhouden omdat ze enkel met twee klepjes toeklikt en dit vond ik niet zo veilig.

Nou laat maar weten wat jullie ervan vinden. Ik heb momenteel nog geen foto's met dolls erbij. Deze komen als hun kussentjes klaar zijn en zal ik hier tevens posten ^-^

Klikken op de foto's om ze te vergroten:

Image

Image

Image

Image

Image

Bedankt voor het kijken ^-^
Last edited by CherryBlossom on 12 Oct 2012 20:09, edited 1 time in total.

pinky-lady
SD
SD
Posts: 320
Joined: 03 Aug 2010 17:42
Location: Leiden

Postby pinky-lady » 08 Jul 2011 15:43

super mooi gemaakt! mooie ouderwetse stijl ^^
:¨·.·¨:
`·.home:
Alice, April, Wolfje, Bella, Bowie, Dilana, Bruiser.
coming;
impl doll iris-Roselin.
impl doll verne-Emily.

Lavender-Traces
SD16
SD16
Posts: 790
Joined: 15 Dec 2010 20:25
Contact:

Postby Lavender-Traces » 08 Jul 2011 16:32

Leuk gedaan! Creatief en mooi. :)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Jeannette
Moderator
Moderator
Posts: 1225
Joined: 11 Dec 2007 10:43
Location: Den Haag

Postby Jeannette » 08 Jul 2011 18:10

Wow.
Mooi.
:)
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
"Elke liefde is breekbaar, koester ze"

Wanting: Not To Buy Any More Dolls (too)! Failed too: bought SOOM Glot!!!!
:)
Image

thefirstnl
Hound
Hound
Posts: 1038
Joined: 07 Dec 2008 19:53
Location: wijchen

Postby thefirstnl » 08 Jul 2011 19:03

Ziet er leuk uit

Barbra
YoSD
YoSD
Posts: 90
Joined: 05 Feb 2011 17:54
Location: Den Haag

Postby Barbra » 08 Jul 2011 20:07

wauw
Al mijn hele leven gek op alles wat maar met poppen te maken heeft, ben ik nu verliefd geworden op de BJD's. Heb er nu twee en vind het heerlijk om er mee te rommelen. Helaas is er niemand in mijn vriendenkring die ook iets met BJD's heeft.

User avatar
Amber-kyou
Moderator
Moderator
Posts: 1297
Joined: 17 Aug 2008 21:57
Location: On a rainbow..
Contact:

Postby Amber-kyou » 08 Jul 2011 21:41

Stoer.. ik moet ook nog een keer zoiets.
Je kan bij de hobbywinkel, schoenmaker, fournituren winkel van die haken kopen, die normaal op een carrier zitten.. degene waar je een ring in hangt, die kan volgens mij er wel aan, maar 't is maar een idee.
Ik heb het over de onderste foto, die haak: http://www.dollmore.com/shopimages/doll ... 000028.jpg

CherryBlossom
MSD
MSD
Posts: 247
Joined: 15 Oct 2010 20:51
Location: België

Postby CherryBlossom » 08 Jul 2011 21:51

Stoer.. ik moet ook nog een keer zoiets.
Je kan bij de hobbywinkel, schoenmaker, fournituren winkel van die haken kopen, die normaal op een carrier zitten.. degene waar je een ring in hangt, die kan volgens mij er wel aan, maar 't is maar een idee.
Ik heb het over de onderste foto, die haak: http://www.dollmore.com/shopimages/doll ... 000028.jpg
Oeh dankje!! Dat haakje ga ik zeker een keertje proberen ^-^ Nu nog iets stevig vinden om het mee te bevestigen (patexlijm ofzo, gezien je jezelf daarmee aan het plafond kan kleven ;) )

Ik zal mijn vader maar eens om bevestigingsideetjes vragen denk ik ^-^

@iedereen: dankjewel voor jullie reacties

FlowerGirl
SD
SD
Posts: 385
Joined: 08 Jun 2011 19:38
Location: Harderwijk.

Postby FlowerGirl » 10 Aug 2011 07:37

ik heb je idee geleend, en ook een koffer gemaakt, :blush:
mijne is bekleedt met fleece :blush: en onder het fleece kussenvulling
maar jouwe ziet er echt profi uit! respect! <3
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

CherryBlossom
MSD
MSD
Posts: 247
Joined: 15 Oct 2010 20:51
Location: België

Postby CherryBlossom » 10 Aug 2011 13:34

@FlowerGirl; naja als je mijn idee niet mocht lenen had ik het niet gepost ;) heb je een foto van jou koffer? Ben wel eens benieuwd hoe die eruit ziet ^-^

FlowerGirl
SD
SD
Posts: 385
Joined: 08 Jun 2011 19:38
Location: Harderwijk.

Postby FlowerGirl » 10 Aug 2011 13:39

ik moet ff kijken hoe ik ze moet posten :blush: ik heb hier bij me vriend het cabeltje van me camera niet. maar ik ga gouw kijken hoe fotobucket werkt :)
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 10 Aug 2011 15:27

Heel gaaf! Die kettingen aan de buitenkant zijn ook erg mooi (wel uitkijken dat ze niet aan je kleren of andere mensen ofzo blijven hangen).

Als je naald niet door het dikke leer van een schouderband kan komen, kun je ook op zoek gaan naar sterk sierband. Jeweetwel, het soort dat eruit ziet alsof het op het gewaad van de Paus (of Sinterklaas) thuis hoort. Dat is meestal heel sterk geweven, maar er valt wel met een naald doorheen te komen.

En misschien is het een idee om ergens een vakje te maken waar je wat kleertjes en een extra pruik enzo in kunt stoppen? Slingeren die ook niet los rond in de koffer. Vooral schoentjes wil je niet tegen je pop's gezicht krijgen.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

CherryBlossom
MSD
MSD
Posts: 247
Joined: 15 Oct 2010 20:51
Location: België

Postby CherryBlossom » 10 Aug 2011 20:46

@Puppit: dankje voor je hulp. Ik ben nog steeds aan het kijken wat ik ga doen betreffende de schouderband, maar inderdaad die linten die jij aangeeft kan ik wel proberen.

Also ik heb kleine aparte doosjes die ik gewoon in de koffer op de kussens leg (leg telkens ook een kussen op een doll). Daar kunnen hun spulletjes in. Elke doll heeft een presonalised doosje met naam en eigen versiering ;) Maar het was eerst mijn bedoeling om van het kussen in het deksel een doek te maken met verschillende vakken in, zoals een kappersschort. Na lang prutsen echter heb ik besloten voor elke doll een klein apart doosje voor zijn/haar spulletjes te maken ;)

CherryBlossom
MSD
MSD
Posts: 247
Joined: 15 Oct 2010 20:51
Location: België

Yo-sd carrier

Postby CherryBlossom » 12 Oct 2012 20:04

Oké, na een gehele drukke periode en wat gelurk hier op het forum ben ik toch maar weer in actie geschoten met men popjes. Naja niet dat ik ze heb laten liggen in tussentijd, gewoon wat minder tijd gehad om op fora rond te hangen.

Bij deze heb ik dus ook een dollcarier gemaakt voor mijn allerkleinste spruit in mijn resinfamilie. Ze is een DollZone DongDong en 19cm groot.

Voor mensen die zelf creatief aan de slag willen met dit als voorbeeld zet ik onderstaand wat ik gebruikt heb:

- Kistje waar een tondeuse in heeft gezeten. Deze verschijnen vaak rond de feestdagen als zogeheten kadoverpakkingen, maar je kan ze ook bij duurdere toestellen krijgen. Wie weet kan je vader of manlief nog wel blijmaken met een tondeuse, en jij hebt een leuk dollkistje ;) In dit kistje kan een doll tot 25 cm. Net geen 'normale' yo-sd dus.

- Linten, parels, touw, hangers, kettingen, sleutel/gsm-hangers, ander versiersel, ... Om het op te leuken.

- Een babyspuugdoekje of zelfgemaakt reisdekentje. Als je het zelf wil maken, simpel: Afmeten hoe groot je lap ongeveer moet zijn om je dol in te wikkelen, vierkant uitknippen en in één van de hoekjes stof bevestigen zodat je de doll vast kan steken met het hoofdje. Dit laatste is optioneel overigens en maakt het enkel zo dat de doll in de doek zelf minder schuift. Eventueel een lind om er rond te doen zodat het doek gesloten blijft.

- Eventueel bubbelwrap, stof, kussentjes of ander zacht vulsel om de doll niet al te veel te doen bewegen tijdens het reizen.

Hoe te maken?
Naja simpel, doos erbij en versieren maar XD
Sorry, maar deze keer had ik echt geen zin ge gaan friemelen met kussentjes om aan de wanden te bevestigen ):

Again: klikken op de foto's om ze te vergroten ^-^

Image

Ja, het is totally Hello Kitty inspired <3 En men meisje der naam in de ketting vermeld. Ze is al een echte diva ^-^
Image

En men kleine meid op der reisdekentje
Image

klaar om ingepakt te worden
Image

Half ingepakt
Image

Als mummie in der carrier
Image

Zie hoe fier ze op haar reiskoffertje is ^-^
Image

Uurgh, en nu eindelijk eens aan haar face-up beginnen!

User avatar
Cheshire
YoSD
YoSD
Posts: 65
Joined: 04 Jun 2011 22:52
Location: Amsterdam

Postby Cheshire » 13 Oct 2012 13:39

Echt prachtige carrier zou hem kunnen stelen :p
Herrinert me eraan dat ik mijn carrier nog moet afmaken....
Welcome to the wonderfull world of the Mad Mushroom Bookclub, where fairytales show there real face.


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests