Mijn bjd-kitty

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Chii483

Mijn bjd-kitty

Postby Chii483 » 19 Jul 2011 17:39

Ik ga een eigen BJD kat maken :D
Na tips te hebben gekregen van Puppit en veel online gelezen te hebben ga ik vanavond beginnen met tekenen :D

Iemand tips waar ik aan moet denken of wat makkelijk is om te doen?

Vanavond dus de eerste foto van de tekening! :D

serid13
SD16
SD16
Posts: 992
Joined: 03 May 2010 20:17
Location: Oudkarspel
Contact:

Postby serid13 » 19 Jul 2011 19:24

Succes ermee!

User avatar
DragonElf
SD
SD
Posts: 389
Joined: 08 Dec 2010 22:41
Location: Breda

Postby DragonElf » 19 Jul 2011 22:45

Succes ermee :) We zien de foto's wel op het forum denk ik :D
Dolls at home: Ethan,Brandon,Shane,Tyrone
Buddydoll Elisha for sale

dernhelm
SD13
SD13
Posts: 740
Joined: 07 Jun 2010 00:13
Location: haarlem

Re: Mijn bjd-kitty

Postby dernhelm » 19 Jul 2011 22:57


Iemand tips waar ik aan moet denken of wat makkelijk is om te doen?
Kewl!
Ik heb wel een tip:
Geef de kat een lijf als dat van een aarbeientaartje en laat uit zijn staart een regenboog komen. awesome!!! ;)
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

Chii483

Postby Chii483 » 19 Jul 2011 23:18

Haha nee het word wel een realistische kat :)
Maar de tekening lukt niet echt dus die komt morgen pas ben ik bang

Evening
Tiny
Tiny
Posts: 46
Joined: 31 Jul 2010 08:15
Location: zaandam

Postby Evening » 20 Jul 2011 11:08

Tip: als je hem tekent, teken vanaf voren en van de zijkant. Teken ook alle joints er in zodat je weet waar het komt =) heeft bij mij veel geholpen om het te visualiseren =D
at home: aleksis (fairyland mnf shushu)

silke
YoSD
YoSD
Posts: 69
Joined: 16 Dec 2008 14:04

Postby silke » 25 Jul 2011 09:04

ik geloof dat ik je al een antwoord op je pm had gegeven, maar ik zeg het nog maar een keer voor het geval ik het toch vergeten was: als je een duidelijk formaat zou kunnen vastleggen zou het makkelijker zijn om je te helpen bij de matteriaalkeuze en het technische gedeelte. persoonlijk zou ik haar niet al te groot maken, zodat je nog met sculpey kunt werken... anders is premier de beste klei die er bestaat voor bjd's

Chii483

Postby Chii483 » 25 Jul 2011 13:17

Ze word best klein omdat ze bij mn MSD moet passen ;)
Maar die tekening wil gewoon niet, ze word maar niet zoals ik dr wil hahah

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Re: Mijn bjd-kitty

Postby Puppit » 31 Jul 2011 15:35

Kewl!
Ik heb wel een tip:
Geef de kat een lijf als dat van een aarbeientaartje en laat uit zijn staart een regenboog komen. awesome!!! ;)
Whahaha xD Nyanfan gesignaleerd!

@ Chii: Als zelf een tekening maken écht niet lukt, zou je nog altijd plaatjes van andere kattenpoppen als voorbeeld kunnen gebruiken. Je moet natuurlijk niet iemands werk tot op de snorharen kopiëren, maar het helpt mij altijd erg om naar andere dolls te kijken die ik mooi vindt, om te zien hoe zij de gewrichten hebben geplaatst en de buik/schouders vorm gegeven enzo. Opnieuw het wiel uitvinden heeft tenslotte weinig zin.

Probeer, als je gaat boetseren, "van binnenuit" te werken: Een lichaam, zelfs een fictief lichaam, zit logisch in elkaar. Dus bedenk waar de botten zitten, hoeveel ruimte de gewrichten innemen, hoe de spieren daar overheen zouden lopen enzovoorts. Als iets moet bewegen is daar ruimte voor (alleen is een echt lichaam flexibel en zacht, een pop niet, dus houdt daar rekening mee met dingen als buiken en knieholtes).

En voor je eerste pop zou ik je aanraden 'm single-jointed te maken, double-jointed is veel lastiger stabiel en goed werkend te krijgen.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Chii483

Postby Chii483 » 01 Aug 2011 17:01

Oke, ik heb een paar plaatjes bij elkaar gezet :D
Zoiets moet het worden:
Het is dus ongeveer de kat aan de rechterkant van het plaatje, alleen met de andere ogen en staart ;)

Image

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 01 Aug 2011 17:36

Die is qua vorm heel simpel en zou dus ook wel door een beginner gemaakt moeten kunnen worden :) alleen met de "blokkades" in knieeën en ellebogen is het een beetje priegelwerk, maar verder best te doen :) Wat voor staart wil je 'm geven?
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 01 Aug 2011 17:40

Oh en hij is nog niet erg Cheshire zo, natuurlijk (meen dat je het tegen mij over een Cheshire pop had)... Geef je 'm wel een grote grijns? :D
Kijk anders eens naar de poppen van Sarah Seifer:
*klikkie*
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Chii483

Postby Chii483 » 01 Aug 2011 18:14

Nee hij krijgt geen enge grijns, want ik wil hem ook na de dolliverse kunnen gebruiken als gab dr huisdier :P
En de staart staat ook opt plaatje

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 01 Aug 2011 18:21

Oh omdat je zei "met de andere ogen en staart".. Ik zag maar 1 staart, dus ik wist niet welke je de dan bedoele met "andere':p
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Chii483

Postby Chii483 » 01 Aug 2011 18:36

Nja ik had eigenlijk verwacht dat het grote plaatje wel een staart had, daarom de 'andere' staart :P
Maar het is dus de rechtse kat met de linkse ogen en staart


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest