Tattoo - Amaranthe's WIP

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Amaris
Hound
Hound
Posts: 1162
Joined: 20 Oct 2007 18:37

Tattoo - Amaranthe's WIP

Postby Amaris » 11 Feb 2012 21:19

Vandaag de hele dag bezig geweest met de tattoo van Arawn.
Aangezien ik via msn een nieuwsgierig aagje had die vroeg om foto's tussendoor leek het me wel leuk om hier eens te posten hoe ik te werk ga.

Het begin:
Aangezien ik een kunstenaar ben die geen kaas gegeten heeft van verhoudingen heb ik Dragonwings lief aangekeken om voor mij de design te maken.
Ze is sneller, beter en heeft tenminste een goed programma om het daadwerkelijk eruit te laten zien als een tattoo in plaats van random gekriebel.
Na wat aanwijzingen en aanpassingen kwam via de mail het ontwerp
Image
Gebaseerd op verschillende artworks op het net van het schepsel met de naam Behemoth.

De basis.
De tekening van Dragonwings was groot... Groter dan A4.
Dat past niet op een doll dus moest ik het verkleinen.
Ik gebruik hiervoor wat wiskundig rekenformules, factoren uitrekenen enzo.
Formaat op de doll moest 12 bij 11 worden, op het scherm afmeting genomen (was 17 bij 16 geloof ik), factor uitgerekend, schaal kwam uit op 1:0.70.
Voor mij is dit de handigste methode omdat ik geen verkleiningsprogramma heb dat met centimeters werkt. Als je dit wel hebt, gebruik dit, is vast sneller en handiger.
Ik teken met de hand (na 2-3 lagen msc!) de design op de doll. Ik gebruik hiervoor dus de schaalafmetingen en een zwart aquarelpotlood.
Waarom aquarel? Omdat dit met een klein beetje water te verwijderen is en veilig getest is over de gehele wereld door allerlei dollartists. Het is een zacht potlood dat te verwijderen is met een wattenstaafje en wat water zonder de MSC te beschadigen.
Het resultaat:
Image

Tracen.
Aquarelpotlood overnemen met acryl. Simpel zat als je een beetje een vaste hand hebt en veel geduld. Ik gebruik een Da Vinci 0/10 penseel en airbrush verf. Dit is erg dunne verf en als je dit nog eens verdunt met acrylmedium is het vrij gemakkelijk in gebruik.
Volg de lijnen zo goed mogelijk. Uitschieters; geen probleem, integreer het in het ontwerp. Tenzij het natuurlijk echt mega scheef is, neem dan magic sponge met wat water. Houdt er wel rekening mee: je aquarel lijnen verdwijnen dan ook! Dus gebruik dit zo min mogelijk, liefste eigenlijk niet.
Wees niet bang te improviseren.
De aquarellijnen veeg je weg als je klaar bent met dezelfde magic sponge. Zorg ervoor dat het acryl goed droog is, je echt alles overgenomen hebt en je niet te hard drukt, anders gaat je acryl ook mee.
resultaat:
Image

Kleuren.
Eerst een laag msc om de acryl vast te zetten!
Hierna gebruik ik pastel voor de kleuren. Waarom? Omdat een echte tattoo meer gebruik maakt van shades en niet van die harde marker-achtige kleuren.
Ik heb het eerder ook met alleen acryl gedaan, maar dan waren het kleine tattoo's. Om dan met pastel te werken is vrijwel onmogelijk. Maar als je groot werkt is pastelkrijt je beste vriend, trust me.
Hierover heb ik weinig te vertellen eigenlijk. Wees niet bang te mengen of kleuren te gebruiken die er eigenlijk niet in zitten. Ik heb in deze tattoo paars, rood en geel verwerkt, puur om de kleuren te mengen en contrasten aan te geven. Je ziet het niet, but they are there, really, they are.
Als je kleuren niet donker of fel genoeg worden (blauw en paars hebben moeite met felheid en zwart met donkerheid) spuit er dan een laag msc overheen en ga dan nogmaals eroverheen. Dit doet wonderen.
Resultaat:
Image
Image
Image

Dit is gedaan op een Dollzone 70 cm boy body.

Let op:
Om het echter te laten lijken, zorg voor een blushing rondom!
Ik gebruik hiervoor zwart of met een tattoo in kleur zoals deze gebruik ik roze.
Het hoeft niet donker te zijn maar het geeft net wat meer diepte.

Ik hoop dat het iemand kan helpen om te zien hoe ik werk, indien er vragen zijn: stel gerust.
Iemand nog aanvullingen, mag je ook posten ^^

Lady.Arachnia
SD
SD
Posts: 433
Joined: 10 Mar 2011 21:32
Location: Dordrecht
Contact:

Postby Lady.Arachnia » 14 Apr 2012 15:09

Ik heb maar 1 ding toe te voegen...wauwww!!! :shock:
I, Myself, am Strange and Unusual...
At Home:
Lolita, Hujoo Berry Apricot
Banshee, ResinSoul Mei WhiteSkin
On the way: Sd Girl 58 cm
On Layaway: Soom Nenad

Shirelae
MSD
MSD
Posts: 106
Joined: 18 Dec 2011 01:53
Location: Deventer
Contact:

Postby Shirelae » 14 Apr 2012 17:08

Woaaaaaah :shock: geweldig :D

clovera
MSD
MSD
Posts: 241
Joined: 30 Dec 2009 10:28
Location: Limburg

Postby clovera » 14 Apr 2012 21:09

Dat was wel die dag waard!! Ik vind het geweldig!
at home Dean (DZ Chen), Grace (DZ Orlando), Clovera, Sam (SD Osu), Shoyo en Zilong

Amaris
Hound
Hound
Posts: 1162
Joined: 20 Oct 2007 18:37

Postby Amaris » 15 Apr 2012 13:39

Thanks allemaal ^^

Himegyarudoll
MSD
MSD
Posts: 218
Joined: 13 Jun 2012 09:04
Location: Belgie, Gent

Postby Himegyarudoll » 16 Jun 2012 16:53

wow :shock: jij hebt echt veel talent ! :D

Amaris
Hound
Hound
Posts: 1162
Joined: 20 Oct 2007 18:37

Postby Amaris » 16 Jun 2012 19:55

Bedankt ^^
Helaas heb ik er tegenwoordig niet zo veel tijd meer voor maar vind het nog steeds erg leuk om te doen ^^


Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests