Puppit Productions Firefox: W.I.P

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Puppit Productions Firefox: W.I.P

Postby Puppit » 04 Apr 2012 14:48

Aangezien mensen erom gevraagd hadden in mijn eerdere "hoe vossig moet het worden"-topic, hierbij de eerste schetsen van hoe mijn vuurvos Seraphim er ongeveer uit zal komen te zien.
Excuseer mijn vrij belabberde tekenstijl (realistisch tekenen is niet mijn sterkste kant... Dus ja, ik weet dat vooral haar onderarmen niet erg anatomisch correct zijn).

Image
Image

Ze krijgt verwisselbare hoofdjes en een jointed staart (Met een furry stofje als een soort hoes eromheen: het moet wel pluizig blijven natuurlijk :P).
Oortjes worden waarschijnlijk afneembaar (magneetjes).
Ik wil haar eigenlijk een soort tussenmaat maken: Iets van 50-55 cm lijkt me mooi.
Dan valt ze wel een beetje buiten de boot qua standaard kleding, maar door haar rondingen en vossenpoten deed ze dat toch al...
Ik ben nu nog aan het uitvogelen hoe ik haar meerdere staarten kan geven (zonder die allemaal idioot dun te maken): Een vuurvos heeft er soms wel 9. Hoe ouder en wijzer de vos, hoe meer staarten... Als iemand daar nog ideeën voor heeft hoor ik het graag!
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Domenique
SD
SD
Posts: 394
Joined: 18 Jun 2011 18:03

Postby Domenique » 04 Apr 2012 15:41

De tekeningen zien er leuk uit, ben benieuwd hoe het gaat worden!

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 04 Apr 2012 15:45

dat heeft als voordeel dat je zelf ook de kleding lijn kunt maken. ;)
Ziet er super uit. Daar wil ik zeker het resultaat van zien.
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

User avatar
Moonzzz
SD
SD
Posts: 437
Joined: 18 Feb 2011 20:48
Location: Arnhem

Postby Moonzzz » 04 Apr 2012 17:22

super gaaf <3
Live your life as crazy as it is.

dollhof.boards.net

Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 04 Apr 2012 18:24

Dankjewel allemaal! Als ik werkelijk met haar aan de slag ga zal ik tussendoor wel foto's plaatsen van het proces (dat begint met stukjes piepschuim en houten kralen op een bureau en eindigt met mij onder het schuurstof).
@exochicka: Dat was wel de bedoeling inderdaad :)
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Elaisa
SD16
SD16
Posts: 915
Joined: 27 Oct 2007 21:45
Location: S'-Gravenzande

Postby Elaisa » 04 Apr 2012 20:06

Ik vind het nogsteeds een super leuk concept,

Dus ik ben wel benieuwd wat je er van maakt als je aan de slag gaat.
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads

Rooziej
SD13
SD13
Posts: 713
Joined: 21 Jul 2010 21:55
Location: Deventer

Postby Rooziej » 04 Apr 2012 21:05

mooi concept, ben benieuwd hoe ze eruit komt te zien als je eenmaal met haar bezig bent :D
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 04 Apr 2012 21:54

mooi concept, ben benieuwd hoe ze eruit komt te zien als je eenmaal met haar bezig bent :D
Tsja, Ala is ook 4 cm kleiner, 3 jaar ouder en 20 kilo dunner geworden dan eigenlijk de bedoeling was... :x
Dat soort dingen hou je toch... Maar ik ben zo tevreden met haar gezicht dat ik wel wil proberen daar zo dicht mogelijk bij te blijven. Het lichaam kan ook nog wel een kilootje meer of minder spek bevatten dan hier, maar de vossenpoten met bijbehorende stevige bovenbenen en het zandloperfiguur zullen in essentie hetzelfde blijven.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 13 Apr 2012 08:43

Heb de eerdere schetsen ingekleurd, een ding waar ik stom genoeg nog helemaal niet aan gedacht had is dat ze voor het juiste vossige effect natuurlijk vrij bruin van huidskleur moet zijn... Of ik zou er een sneeuwvos van moeten maken :P
Ik wil haar menselijke vorm trouwens handschoentjes en een lange rode jurk aantrekken om de vossenpoten te verbergen.

Image
Image
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

FlowerGirl
SD
SD
Posts: 385
Joined: 08 Jun 2011 19:38
Location: Harderwijk.

Postby FlowerGirl » 18 Jun 2012 15:24

ik ben zeer benieuwd naar het resultaat strax... het is zeker een doll die ik zou kopen als ze in me budget ligt! <3 dat staarten idee lijkt me ook heel gaaf, miss een optie om voor klanten 1 of meerdere staarten kunnen kiezen..? :)
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

User avatar
Puppit
SD13
SD13
Posts: 721
Joined: 26 Jan 2011 12:03
Location: Deventer
Contact:

Postby Puppit » 18 Jun 2012 15:34

De meerdere staarten zijn een beetje lastig: In een tekening werkt het wel, maar daar kun je smokkelen met dimensies en gewicht: Ik zou niet weten hoe ik 9 staarten kwijt zou kunnen op haar onderrug zonder ze idioot dun te maken aan de basis... En als ze zo dun zijn blijven ze niet goed zitten. Ik heb nog gedacht aan magnetische pennen die je dan in de rug kunt steken, maar dan zit je weer met gaten als de staarten er niet allemaal in zitten, plus dat als het goed vast moet zitten die pennen behoorlijk lang moeten zijn... En dan gaat het vervelend doen met het elastiek aan de binnenkant. Grrr...
Briljante ingevingen op dat gebied zijn meer dan welkom, anders wordt het een kwestie van 1 staart of 9 staarten (allemaal samen genaaid) en niks ertussenin.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Lore
SD
SD
Posts: 257
Joined: 25 Mar 2011 03:28

Postby Lore » 18 Jun 2012 22:45

Kan je de staarten niet poseerbaar maken door ijzerdraad in plaats van joints? Dat is een stuk lichter. Misschien dat je het wel eens in de zoveel tijd moet vervangen maar het is wle simpeler
I'll show you how to be a metal man

At home: Elfdoll WU
Saving up for: 2 Dikadoll heads | Ringdoll 70cm bodies | Soom Sphaler dragon legs

User avatar
Valinda
Site Admin
Site Admin
Posts: 1856
Joined: 28 Oct 2011 12:40
Location: Beek LB
Contact:

Postby Valinda » 18 Jun 2012 22:54

En wanneer je dan een vierkante draad zou nemen, draait hij ook niet op het punt waar die vast zit, mist je het gat ook vierkant maakt natuurlijk..
lijkt wel een goed idee..
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Pete
SD
SD
Posts: 488
Joined: 18 Oct 2007 12:25

Postby Pete » 18 Jun 2012 23:10

Misschien 3 aanhechtingspunten waar je dan per punt 3 staarten kwijt kan (en die supersterke magneetjes hebben ze vast wel in groter formaat!) En dan misschien maar een extra onderlijf maken zonder aanhechtingspunten? :3

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*
Posts: 2142
Joined: 06 Aug 2008 11:14
Location: Heemskerk

Postby Kayren » 18 Jun 2012 23:17

Ijzerdraad breekt vrij snel na een paar keer buigen, dus dat lijkt me niet handig. Of je moet echt onbreekbaar ijzerdraad hebben...
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}


Return to “Artist Dolls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests