Penselen

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

schoenveter
SD16
SD16

Penselen

Postby schoenveter » 13 Jun 2008 00:45

Goed... Ik gebruik op het moment nog penselen die ik nog ergens vandaan heb geschooierd, maar moet nu toch echt opzoek naar goede penselen.
Maar ik kom alleen uit op nummertjes waar ik niks van snap.
2 4 6 8 18/0 10/0 5/0
Ik snap er niks van =P

Dus welke penselen gebruik je, welke nummers wat valt aan te raden etc etc etc...

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 13 Jun 2008 09:13

5 / 0 is een heel erg dun penseeltje dat je gebruiken kunt als je een hele vaste hand hebt om superdunne lijntjes te schilderen.
3 / 0is een iets dikkere penseel, maart vergt ook nog de nodige vaardigheid
2 / 0 is de meest gebruikte penseel geschikt voor wat dikkere lijntjes
0 en 1 worden gebruikt voor het schilderen van lippen oogschaduw e.d.
Het beste is marterhaar, omdat dezre sterker zijn dan de normale haren penselen.
Als je een goede grip wilt hebben op je penseel kies je voor een driehoekige vorm (ergonimisch verantwoord)
Als je nog dikkere penselen wilt kopen ( 2,3,4,5,) gebruik die dan uitsluitend om met pastels te blushen of iets dergelijks.

Ook de keuze van de verf is heel belangrijk om een mooi resultaat te krijgen.
succes met uitzoeken wat bij jou past. Hopelijk helpt dit een beetje.

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 13 Jun 2008 11:11

idd hoe hoger het nummer met 0 hoe fijner het kwastje (en ze gaan tot heel ver onder 0)

daarnaast vind ik het fijn om wat dunnere kwastjes met langere haren te gebruiken (je hebt ook hele stompe kwastjes waarvan de haren afgeknipt zijn) mijn ervaring is dat je met deze kwastjes strakkere lijnen trekt dan met de kortere haar kwasten en dan is marterhaar (kolinsky) een hele goede keus omdat idd de haartjes minder de neiging hebben om om te buigen en weg te spingen (zodat je lijn ook mooi strak kan blijven en je kwastjes langer mee gaan, ze zijn duurder maar de aanschafprijs echt waard :)...)

ik gebruik een synthetische smalle platte kwast met korte haren en een recht afgeknipte kop om bij bodyblushing extra veel pigment op te pikken als ik bijv strakke lijnen wil zetten en een kwast met een min of meer ronde of puntige kop als ik niet zo'n strakke lijnen wil, ik vind het prettiger als die kwasten ook niet zo heel groot zijn (mijn grootste kwast die ik bij blushen gebruik is een 4 maar je moet zelf uitvinden wat je prettig vind ;), voor mijn fijnere lijnwerk gebruik ik, de 2 / 0, maar dat komt omdat ik geen kleinere marterharen kwastjes heb , maar in mijn beleving is dat al klein genoeg :)......)

floor

Return to “Vragen en tips”