Enkele joints of double jointed?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Minaide
YoSD
YoSD

Enkele joints of double jointed?

Postby Minaide » 25 Jan 2011 21:18

Eerst en vooral: ik kon niets via de zoekfunctie van dit forum en google vinden, dus mijn excuses als ik de zoveelste ben die dit vraag. :3

Maar bij de Doll die ik wil, heb je de keuze om ze de nemen met enkele joints of double jointed (+ €15).

Nu vraag ik me af wat het verschil is en of dit noodzakelijk is.

Alvast bedankt,
Minaide ^^

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 25 Jan 2011 21:38

Enkele joints zijn beperkt in het poseren. Veel armen met enkele joints kunnen hun gezicht niet aanraken bijvoorbeeld. De benen kunnen ook niet hurkend enzovoorts.
Voordeel ervan is dat het er vaak wel weer netter uitziet.

Voordeel van doublejoints is dus dat ze beter poseren, maar het ziet er vaak weer wat raarder uit.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 25 Jan 2011 21:46

Enkel jointed dolls zet je vaak in een keer goed neer.
Double jointed dolls moet je wat langer zoeken naar de juiste balans voor ze staan.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

CherryBlossom
MSD
MSD

Postby CherryBlossom » 25 Jan 2011 22:08

Enkel Joints mogen dan wel beperkt zijn in poseren, ik vind toch dat ik best veel poses met mijn enkel joint doll kan doen. Ik denk dat je eigenlijk voor jezelf moet gaan denken of je nu net veel met je doll wil gaan poseren (als je bijvoorbeeld veel foto's in verschillende houdingen wil maken) of het poseren er niet zo superveel toe doet.

En zoals eerder gezegd, enkele joints zijn mooier (al is dit afhankelijk van wat je zelf mooi vind). Maar als je bijvoorbeeld een meisje neemt dat steeds lange rokken of jurken zal dragen doet het zicht er mogelijk niet zo toe.

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 25 Jan 2011 22:37

deze linkjes zijn van Hexje, heb het zo gedaan gezien de post niet te wijzigen was

Verschil met foto's:

enkel:
http://bjddoll.com/balljointdoll/volksdd_arm_joint.jpg

double:
http://bjddoll.com/balljointdoll/dolkot_arm_joint.jpg
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 26 Jan 2011 15:37

het licht ook aan de joint, hoe die is opgebouwt
want ik heb double jointed dolls gezien die minder poseerden dan enkel jointed omdat de joint niet goed genoeg was uitgewerkt
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 26 Jan 2011 19:03

Het hangt er ook van af hoe de double joint is opgebouwd. Ik heb 3 double jointed SD's. Bij de bobobies zit er een meer traditionele boon in de benen, maar wel met een knie-locksysteem dus de benen kun je recht vast zetten voor het staan. Ze zullen minder snel 'schoppen'.
Mijn RS heeft een systeem waarbij het kniestuk in feite een kom is waarin de bol van het onderbeen zit. De 'onderkant' van de kom is dus weer een bol die in de kom van het bovenbeen zit. Op de kniekom zit ook weer een stuk sculpt waardoor het been er mooi uitziet als ie recht staat. Ook hier zit weer een knie-locksysteem in, net als bij de bobobies.
Mijn ervaring is dat ze goed willen staan, zelfs als ze los zijn gestringd, mede door het knie-locksysteem.

Het is altijd nuttig te kijken wat je graag wil, een mooi realistisch uiterlijk, en/of poseerbaarheid. Foto's bekijken en reviews van owners.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”