Hej allemaal,
na even hyperventileren en mentaal doodgaan heb ik een vraagje voor jullie. Kort de situatie: Hideyoshi had een vuiltje op zijn lip en dit wilde ik er af vegen maar nu heb ik wat van zijn face-up en vooral wat van de sealer (of gloss? of gloss en sealer) eraf geveegd. Het is helemaal niet zichtbaar want het is miniscuul en valt enkel op als je hem quasi tegen je oog ramt om ernaar te kijken en dan moet je nog de juiste hoeveelheid licht hebben. Een foto ervan maken ging dus niet vanwege de onzichtbaarheid. Ik maak me hier dus ook niet zoveel zorgen om, maar wat ik me wel afvraag;
Hoe erg is dit? Kan het ervoor zorgen dat heel de face-up op zijn lip eventually loslaat. Ik moet zeggen buiten pluisjes en vuiltjes af zen lip halen kom ik er met geen vinger aan. Moet ik snel een nieuwe face-up laten doen of kan ik hier nog wel mee verder (daarmee bedoel ik heeft het geen risico dat de face-up sneller aftakelt). Ik heb hem namelijk nog geen jaar en ik heb nu momenteel geen geld en ook geen zin in een nieuwe face-up want de rest (ogen, wangen, ...) is nog prima. Kan ik hier zelf iets aan doen? Of komt het wel in orde als ik het gewoon met rust laat?
Hopelijk kunnen jullie het mij wat duidelijker maken ^-^
Stukje face-up/sealer laat los. Wat nu?
Moderator: Café Mods
-
CherryBlossom
- MSD

-
tha_queen_of_chaos
- Hound

Je zou voor de zekerheid een laagje gloss (als er geen blush af is) en/of sealer erover kunnen doen.
Het kan niet de hele face-up verpesten, maar verergeren wel en dan gaat het echt opvallen.
Het kan niet de hele face-up verpesten, maar verergeren wel en dan gaat het echt opvallen.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
-
dreamfairy
- *Puppetmaster*

als het alleen zichtbaar is als je heel dichtbij komt, wat i dan het probleem? zeker als je het met de fotocamera niet vast kan leggen. als het zowat niet zichtbaar i en je bent tevreden over de face up laat het lekker zetten zal ik zegge. doe voor de zekerheid een extra laagje mcs dan kan het niet verder bladeren =)
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)
-
CherryBlossom
- MSD

hoe kwam het dat het losliet
want als het door aanraking losliet dan kan het zijn dat de rest van de faceup het ook gaat begeven
als het door iets anders losliet dan kan het aan dat andere liggen
en het is ook nog mogelijk dat het een zwakke plek was in de faceup(als er te veel lagen zijn wordt het fragieler want dan hecht het zich alleen nog maar aan elkaar en trekt het makkelijker mee)
want als het door aanraking losliet dan kan het zijn dat de rest van de faceup het ook gaat begeven
als het door iets anders losliet dan kan het aan dat andere liggen
en het is ook nog mogelijk dat het een zwakke plek was in de faceup(als er te veel lagen zijn wordt het fragieler want dan hecht het zich alleen nog maar aan elkaar en trekt het makkelijker mee)
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."
-
CherryBlossom
- MSD

^Het liet los omdat ik er met een puntje van een doekje inging om het vuiltje weg te krijgen (was in de mondhoek en men vinger geraakte er niet). Ik weet het, stom van me en heb waarschijnlijk iets te hard op het doekje geduwd. Maar ik merk dat de face-up aan zijn lippen wel wat fragieler is dan de rest. Mogelijk door wat je zei (meerdere lagen op elkaar). Argh verdorie, ik wilde er echt nog even mee verder maar het stukje blijkt zich sneller uit te breiden dan verwacht. Momenteel laat enkel de gloss los, maar waarschijnlijk is het een kwestie van tijd voor de kleuren ook loslaten 
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”