Piercing.

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Kyoya
YoSD
YoSD

Piercing.

Postby Kyoya » 10 Mar 2011 16:18

Nou had ik laatst Kada gepierced. Zag er SUPER mooi uit (vond ik) wat gebeurt er vandaag. Ze vallen er ZO vanaf... Zucht.
Image

Tadam.
Nouja mij was geadviseert om het met kinderlijm te doen.
Efin, heb ik gedaan. Werkte dus niet. Weet iemand miss een andere methode?
Je kan er ook gloss omheen doen, dan blijft het denk ik het beter zitten. Maarja dat heb ik 'nog' niet.
En daarnaast dacht ik ook gewoon aan een andere sterke lijm (niet zo zeer secondelijm) maar zijn navel is nogal een plek waar veel overheen gewreven word. Niet alleen door mijn handen maar ook zijn kleding, of broek die omhoog schiet (al draagt ie ze enorm laag zoals je zelf ook ziet)
Gebeuren kan altijd. Dus kortom het moet goed kunnen blijven zitten en tegen wat bestand zijn + wss haal ik het er toch niet af.

Dus als iemand hier nog wat op kan aansluiten, héel graag xD vond het echt super zonde van zijn leuke piercing >.<;;;

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 10 Mar 2011 21:27

enkele brainstorm ideetjes:

- in kleien met wat apoxie *permanent*
- 2 componenten lijm *(semi-)permanent*
- secondelijm *permanent* (kan eventueel resin aantasten)
- hot gleu

en toen waren mijn ideetjes op xD

Kyoya
YoSD
YoSD

Postby Kyoya » 10 Mar 2011 23:15

Haha nouja het is iets dankje ^^

En hot-glue'en is niet permanent? Neem aan van wel toch.

Hm anyway, ik en m'n pa hadden het ook al over de soort lijm die ze gebruiken voor 'model vliegtuigen' etc. Maar dat is ook redelijk permanent. Lijkt me.

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 10 Mar 2011 23:30

hotglue krabbel je er wel weer af.
Voor de piercing van mijn boy heb ik echt een paar gaatjes gemaakt en daarna met secondenlijm vastgezet,...zelfs dan kan het loslaten. Het zit wel een stuk vaster als met kinderlijm.
Dus je moet gewoon een beetje voorzichtig doen.
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 10 Mar 2011 23:54

hotglue kan wel vlekken geven. *gore-modder ervaring* Het is eraf te krijgen, en ook niet helemaal dat het goed blijft zitten als je eroverheen wrijft. Wel beter dan gewone kinder/alleslijm though. Maar zoals Dernhelm zegt, ook secondelijm houdt niet perfect, maar dat geeft helemaal beschadigingen/vlekken op resin.

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 11 Mar 2011 07:38

hotglue krabbel je er wel weer af.
Voor de piercing van mijn boy heb ik echt een paar gaatjes gemaakt en daarna met secondenlijm vastgezet,...zelfs dan kan het loslaten. Het zit wel een stuk vaster als met kinderlijm.
Dus je moet gewoon een beetje voorzichtig doen.
Ik wist niet dat Mata n piercing had , heb ik iets gemist ? :x maar anyways handig die tips mischien ga ik het zelf ook proberen , ooit..
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 12 Mar 2011 19:38

Je kan altijd tests maken door bijvoorbeeld op plastic bekertjes of een houten plankje je verschillende lijmsoorten uittesten om te kijken welke echt permanent zijn, welke totaal niets zijn en degene die semi permanent zijn die dus blijven zitten na bv met een latje ertegen te duwen of met stof erover te wrijven.
Zo zul je uiteindelijk wel een geschikte oplossing hebben voor je piercing bij je doll

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 12 Mar 2011 23:48

Image
zie je wel :P betere detailshots heb ik (nog) niet
Hij is inmiddels ook een tattoo rijker,
die alleen te vinden is met een grote hoeveelheid drank.
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

Return to “Vragen en tips”