Wat is je favorite grootte

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Ooarashi
Tiny
Tiny

Wat is je favorite grootte

Postby Ooarashi » 30 Jun 2011 11:53

Hy iedereen,

Ben heel erg aan het twijfelen voor mij tweede doll...
Welke grootte wil ik?!?!?

Ik heb van alle grootte wel een favorietje, maar goed mijn vraag aan jullie dus nu:

wat is jullie favoriete grootte?

als je een reden hebt waarom hoor ik het graag msichien helpt me dat ^^

thnx, ooarashi

pinky-lady
SD
SD

Postby pinky-lady » 30 Jun 2011 12:30

ik heb meer msd's dan sd's, maar ik vind sd het leukst :x
want je kunt ze zo makkelijk vasthouden. Ze zitten zo stevig op je arm ;p
bij msd's of yo-sd's ben ik bang dat ze ertussenuit vallen..
:¨·.·¨:
`·.home:
Alice, April, Wolfje, Bella, Bowie, Dilana, Bruiser.
coming;
impl doll iris-Roselin.
impl doll verne-Emily.

Ooarashi
Tiny
Tiny

Postby Ooarashi » 30 Jun 2011 12:32

haha ja daar zit wel wat in ja ^^

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 30 Jun 2011 12:59

MSD, kleinere SD's (net geen 60 cm :P), Yo-sd.. het moet bij mij alleen niet kleiner gaan dan 20 cm.. want dan vind ik 't niks ;/

Maar je moet 't echt zelf beslissen, wij kunnen niet voor je gaan beslissen; misschien helpt naar een meet gaan? je kan dan kijken naar verschillende dolls, want er bestaan echt enorm veel hoogte en grote verschillen.. misschien vind je SD op 't eerste gezicht wel leuk, en dan spreekt 't je niet aan. Ik heb er een gehad onder 20 cm; die was bij mijn vriendin echt heel leuk maar toen ik er zelf een had was hij binnen 2 maanden de deur alweer uit.

Ik adviseer je naar een meet te gaan en je goed te oriënteren.

PurpleDemon
Tiny
Tiny

Postby PurpleDemon » 30 Jun 2011 14:43

MSD ^^ SD vind ik veel te groot ^^ en kleineren is erg moeilijk kleren voor te maken. (okay, dat valt wel mee, maar wel moeilijker dan msd :3 )
Mijn dolls: Resinsoul Mei (Linnea), Resinsoul Ju (Freya), Resinsoul Bei (Faë) , Resinsoul Bei (Elsa), Planet Doll Mini Elf Renee (Amy), Dollzone Nyu, Resinsoul Rong

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 30 Jun 2011 15:36

Ik heb hounds, een sd en een msd en voor iedere size valt wel wat te zeggen. Hoe groter hoe meer vast te grijpen en te knuffen ( en dat klinkt fouter dan ik bedoelde) maar Hounds zijn wel weer erg zwaar als je ze op meets of events wilt rondsjouwen. Msd vind ik weer een hele hoge cute factor hebben en ze zijn zo makkelijk mee te nemen ^^ Ik denk dat ik sd nog het prettigste vind qua vasthouden en omkleden. Maar er zit nu een 50 cm knul aan te komen en ik ben reuze benieuwd hoe zijn size me gaat bevallen!
Succes met kiezen!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Minaide
YoSD
YoSD

Postby Minaide » 30 Jun 2011 15:59

Ik heb om te beginnen een Yo-SD meisje genomen. Grotendeels omdat de prijs heel goed meevalt tegenover een SD. Als BJD's je dan toch niet bevallen, dan ben je niet meteen een grote som geld kwijt.
Ik vind haar trouwens erg prettig om mee om te gaan. Ze is groot genoeg voor mij.
Mijn tweede doll zal een MSD worden, al heb ik toch wel wat schrik dat hij gewoon te groot is. Voor een SD heb ik zeker schrik. :shock:
Home
Mariko ~ DollZone Ani

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 30 Jun 2011 17:08

Nog voordat ik echt bekend was met BJD, hooguit een paar kleine meets te hebben gehad... kreeg ik Proserpine's hound in handen gedouwd. Mijn hemel, wat was dat me een gesjouw!

Nu heb ik zelf een hound en vind hem reuze meevallen. Ik ben er helemaal aan gewend geraakt. Mensen schrikken nog weleens van hem. Maar ik vergeet vaak dat ik dat die eerste keer ook deed. xD

Ik heb ook een MSD-meisje. Deze had ik gekocht als zusje, iets goedkoper, makkelijker kleding voor te vinden. Etc. Nu heb ik nog een 2e MSD gepland staan en 2e hound. Ik vind beide een fijne maat. Kleiner als 40 cm trekt me echter totaal niet! Ik vind het leuk met Starálfur's Yo-SD te spelen, maar daar houd het op! Te klein. Ik heb graag wat gewicht in mijn handen.

Ook krijg ik nog een SD in de toekomst. Tsja - het verschilt niet veel van Hound, al prefereer ik wel de hounds. Het is gewoon een maat die ik stiekem toch nog wel wilde hebben. XD

SD en MSD is makkelijker dingen voor te vinden, is mijn ervaring. Maar Hound is toch overduidelijk mijn favoriete formaat!
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Starálfur

Postby Starálfur » 30 Jun 2011 18:50

Ik heb zelf Yo-SD'tjes en een MSD maar heb voor de toekomst grotere gepland. Elke maat heeft zo z'n voor- en nadelen. Ik vind m'n MSD een makkelijk maatje, lekker vast te houden, niet zwaar. Yo-SD is een heel fijn maatje voor erbij, maar omdat ze zo klein en licht is ben ik al snel bang haar te laten vallen. En op m'n arm hangt ze gewoon niet lekker. SD's zijn makkelijk vast te houden in je arm, maar erg zwaar als je ze lang vasthoudt.

Mitzuki
YoSD
YoSD

Postby Mitzuki » 30 Jun 2011 20:46

Zelf heb ik liever alleen SD's (en dan niet kleiner dan 55cm)

Maar met uitzondering een kleintje (MSD ofzo) alleen als de lengte beter bij een chara past die ik wil. Maar anders ook niet XD
Home: Hi'en (D.o.I Kellan), Onyx en Jade (2x D.o.T H.Ducan), Sheryl (RS Chun), Klan Klang (PW Mori Moth), June (DD Airi), Celeste (Feeple 70 Cali)
Layaway: Vesuvia (SOOM)

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 30 Jun 2011 21:04

mijn sd wordt doodgeknuffelt, lekker zwaar ding waarvan ik niet bang ben dat ie breekt.
ik neem hem soms zelfs stiekem mee naar bed *hihi* maar als mijn vriend blijft logeren moet ie weg. Mijn lover is toch echt het alpha mannetje hier.
mijn yosd wordt minder geknuffelt, maar wel meegezeult door het huis.
Ze pakt minder fijn vast, ook omdat mijn sd doublejointed is denk ik, en zij niet.
Maar ze heeft een onwijze cutefactor waar mijn sd niet tegenop kan.
Als ik haar zie is het meteen...Awwwwwhhhh
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 30 Jun 2011 21:26

Voor mij hangt het meer van het gewicht af. Ik had SD's afgezworen, maar nu heb ik een Supia lichaam, wat haast niets weegt, dus ben er happy mee.
Volgens mij wegen al mijn dolls ongeveer hetzelfde nu ik het me bedenk, lol.
Maar ja, het is een keuze die je zelf moet maken. Ze hebben allemaal voor en nadelen, maar uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur natuurlijk :B
Image

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 30 Jun 2011 22:28

ik heb eigenlijk alle maten thuis.

van puki puki tot super gem.

bij mij ligt de grens toch echt op 65 cm, nog groter wordt mij te veel, ben al eens eerder op een doll afegeknapt vanwege de grote, ik heb nu 3 groten en dat is voldoende voor mij.

yosd en msd zijn van harte welkom.

ik denk dat ik het meeste hou van msd vanwege de mogenlijkheiden, mijn eerste doll is ook een msd
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 01 Jul 2011 00:02

Ik heb als eerste doll een MSD gedaan..
gewoon omdat ik dat vanaf het begin al vond dat ik die het fijnste zou vinden.
niet al te groot (en de prijs valt dus meer mee) en ook niet te klein zodat de mensen om me heen het niet een te grote barbie factor zouden vinden hebben (wat een rare zin)
en dat ik zelf ook niet dat idee zou hebben..

het was gewoon om meerdere redenen de perfecte maat voor mij..
als 2e doll die miss nog eens zal komen weet ik het nog niet.
het zal of een SD of een Yo-SD worden, maar ik heb ook al 2 andere MSD's op het oog. Dus dat wordt nog afwachten..

maar voorlopig heb al genoeg werk aan mijn MSD, dus die 2e doll kan nog wel wachten (ook al zou ik het gevoel van het bestellen en er op wachten heel graag weer willen hebben :blush: )
Live your life as crazy as it is.

dollhof.boards.net

Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe

Raou
MSD
MSD

Postby Raou » 01 Jul 2011 12:29

SD <3 Ik heb 2 MSD's die ik ook heel leuk vind en 1 puki, maar de SD's, daar kan ik het meeste mee en daar is-vind ik-de meeste variatie te vinden in lichaam en hoofd sculpts. Plus ze houden zo lekker vast en poseren tof en het heeft een aanwezigheid en EPISCHE JURKEN en..tsja, ik hou gewoon van SD's xD Alleen niet groter dan Saix, want dat word onhandig. (Saix is ongeveer 65 cm) Maar ik hou ook niet van Manly Men en heb maar 1 gespierde doll in de familie(Saix, dus), dus dat komt ook wel goed uit.
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)

Return to “Doll Advies”