Er zit een gat in z'n hoofd, Is dat te repareren?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

karin
Tiny
Tiny

Er zit een gat in z'n hoofd, Is dat te repareren?

Postby karin » 30 Sep 2007 20:49

Ja, de titel zegt het al, Er zit een gaatje in de headcap van mijn Sd. Het is niet door en door, het is meer een putje, maar ik vind het vrij diep.
Ik zag het net pas, omdat z'n ruik niet goed zat, en die wilde ik opnieuw opdoen.
Vorige week is hij van een tafel gevallen tijdens een poppenbeurs waar die even tentoon gesteld stond, Ik denk dat het toen is gebeurd.

Maar mijn vraag is dus, is dit te repareren, of in ieder geval is het nodig dat het word gerapeerd, ik weet niet zeker of het door kan scheuren.

Hier is een foto van het putje, de foto is met m'n mobiel gemaakt en niet bewerkt of iets omdat ik zulke programma's nog niet heb op deze computer, en deze computer kan geen foto's van een fototoestel halen.
Image

Ik hoop dat iemand hier wat weet.

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 01 Oct 2007 09:43

Hoi Babydoll,

ik snap dat je je nu een beetje zorgen maakt, het was ook best even schrikken voor iedereen toen ineens de 'hele bedoeling' naar beneden kwam . Het is me toen eigenlijk niet opgevallen dat er een deuk in zijn headcap zat (lk heb ik die in eerste instantie in zijn pruik laten zitten) het is een schoonheidsfoutje maar ernstig is het niet.

Als je wilt kan je het 'gat' natuurlijk opvullen met epoxy maar het is absoluut niet nodig zolang er geen stress op de headcap komt te staan doordat je bijvoorbeeld het elastiek van het lichaam er aan vast haakt, zal het niet verder scheuren, de headcap is dik en stevig genoeg (je moet het maar vergelijken met de projecten van muizenstaartje op ddd, die heeft ook verschillende kleine ondiepere gaatjes in hoofden gemaakt om een basis te meken voor tanden en hoorns en zelfs een complete wang doorboord om een oog in vast te zetten en muizenstaartje is echt niet de enige) een headcap is vaak behoorlijk stevig, let er gewoon een beetje op, maar ik verwacht eigenlijk niet dat het erger zal worden.
En zoals ik al zei je kunt altijd nog epoxy gebruiken om het gaatje dicht te maken zodat ie weer een mooi glad koppie krijgt alleen zal hij dan wel een ander kleur plekje op zijn hoofd hebben. ;)

ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld en geholpen heb
floor

karin
Tiny
Tiny

Postby karin » 01 Oct 2007 22:30

Bedankt voor je antwoord.
Ik weet niet zeker of het toen op de beurs is gebeurd, misschien zat het er al eerder, misschien is het een keer in de koffer gebeurd waarin ik hem meeneem. En ik zag het ook pas gister, het zat goed verstopt onder z'n pruikje.

Maar gelukkig dat er in principe niks kan gebeuren, het stiek kan niet aan de headcap worden gemaakt dus dat zal dan goed gaan. Verder zit het dan veilig onder de pruik.
Als ik eens ergens kom waar ze epoxy hebben, neem ik het gelijk mee, om hem te repareren, maar dan laat ik hem voorlopig met een "batle scar" verdergaan ^^

TiggTea
MSD
MSD

Postby TiggTea » 02 Oct 2007 16:06

Is het wel pers? nodig om het te repareren eigenlijk?
Aangezien je er toch er iedere keer weer een pruik op doet.
Ik kan me voorstellen dat je toch liever het gat opgevult wilt hebben als je 'm eventueel door zou willen verkopen ooit, maar denk je dat je dat ooit zal willen?
Zo ja, dan ben je er altijd nog vroeg genoeg bij om het d?n te repareren met epoxy. ;)

Just my 2 cents.
Image
[Narae60] . [Narae43] . [Unoa Sist] . [Unoa Lusis] . [SOOM Dia male]
~LiveJournal~

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 26 Mar 2009 23:55

Ik bump nu een heel oud topic, maar dit kwam ik gister tegen en het zou nog heeeeel nuttig kunnen zijn (al is het misschien voor iemand anders ondertussen):
http://www.denofangels.com/forums/showt ... hlight=dog

Mocht je niet kunnen kijken via DOA:
een meisje d'r Puki was aangevallen door haar hond. Het arme ding was helemaal gekauwd. Door de doll in kokend water te leggen, werd het resin zacht en zocht z''n weg terug naar zijn originele staat, hoe het ooit gecast is, zeg maar. Alle deukjes gaan hierdoor eruit!

Space-puppy
YoSD
YoSD

Postby Space-puppy » 20 Apr 2009 09:17

Ik bump nu een heel oud topic, maar dit kwam ik gister tegen en het zou nog heeeeel nuttig kunnen zijn (al is het misschien voor iemand anders ondertussen):
http://www.denofangels.com/forums/showt ... hlight=dog

Mocht je niet kunnen kijken via DOA:
een meisje d'r Puki was aangevallen door haar hond. Het arme ding was helemaal gekauwd. Door de doll in kokend water te leggen, werd het resin zacht en zocht z''n weg terug naar zijn originele staat, hoe het ooit gecast is, zeg maar. Alle deukjes gaan hierdoor eruit!
Ooh wat erg het zal je maar gebeuren, dan barst je toch in tranen uit!

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 20 Apr 2009 11:54

ik heb het bijna 1 keer gehad... zat op het strand en had ginger op me schoot.. kwam er een jack russel naar me toereen en begon te happen,, heb ginger goed kunne beschermen, alleen der pruikje zat onder de kwijl!

maar dit is idd erg handig om te weten!
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Return to “Vragen en tips”