...In de doos?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Dimiix
YoSD
YoSD

Postby Dimiix » 11 Aug 2011 18:51

Ik had het idee om die van mij in een wijnkast te zetten.. De betere wijnkast heeft UV-berschermend glas. Maar ik heb het nog altijd niet uitgevoerd.... misschien ooit.. haha.

Anyway, ik vind het niet echt zo erg dat ze vergelen... het zijn tenslotte 'levende' wezentjes voor meeste verzamelaars, dus net als mensen veranderd hun huid naarmate ze ouder worden. Maar dus ook, net als bij mensen, kan het uiteraard geen kwaad om dit proces zo lang mogelijk uit te kunnen stellen.

Raou
MSD
MSD

Postby Raou » 12 Aug 2011 15:26

Iets om in je hoofd te houden, vergelen is niets meer dan het pigment wat aan de resin is toegevoegd dat aan het afbreken is. Op een gegeven moment houd de doll dus ook gewoon op met vergelen. Ik heb nu 2 dolls(1 van bijna 6 jaar oud en 1 van bijna 4 jaar oud)waarbij dat gebeurd is, die vergelen al een hele tijd niet meer verder en hebben dus hun 'eindkleur' bereikt. In beide gevallen vind ik het geen lelijke kleur, en in het geval van m'n Chiwoo past die cremegele kleur zelfs veel beter bij hem dan dat witte! Hoe lang het duurt tot al het pigment weg is, verschilt van company tot company en zelfs van batch tot batch als er kleurverschil is. Mijn Volks Cecile is namelijk even oud als m'n Chiwoo, maar hij is maar een beetje vergeeld, of dat betekent dat hij simpelweg nog niet klaar is of dat Volksjes gewoon anders vergelen weet ik niet..mijn Chiwoo vergeelt al een jaar of anderhalf niet meer.

Hoe dan ook, vergelen gebeurt toch en uiteindelijk houd het op, en dan is het hopen dat je de uiteindelijke kleur van je doll mooi vind ^_^

*edit* Ohja, ik hou ze nooit in een doos, ze zitten in m'n slaapkamer op een kast. Soms krijgen ze wel wat zon, maar niet veel.
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 16 Aug 2011 19:31

Dus het in-de-doos-bestaan is toch niet zo algemeen als ik dacht... :) Ik laat mij waarschijnlijk misleiden door het feit dat mensen die hun dolls verkopen zo vaak zeggen dat ze niet of nauwelijks uit de doos geweest zijn. Maar dat zal dan eerder de reden voor de verkoop zijn dan de gewone gang van zaken.

Sinds zijn aankomst zit Gwalchmei op een hoofdkussen op mijn bed. Ik vind het leuk dat ik hem zie zitten van bij mijn werktafel :D...

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”