Kleertjes Pullip

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Ryuuseii
MSD
MSD

Kleertjes Pullip

Postby Ryuuseii » 17 Oct 2011 18:00

Moet ik speciaal naar Pullip kleertjes zoeken of zijn er bepaalde maten van BJD kleertjes die een Pullip/Dal ook aankan (Kanaria)...???

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 17 Oct 2011 18:07

Een Pullip past in elk geval Barbie kleding. (Tenminste, zover dat ik weet de meeste wel.)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 17 Oct 2011 18:57

Dal past Blythe kleding, voor Pullip kan het soms veel te kort vallen.

Ryuuseii
MSD
MSD

Postby Ryuuseii » 17 Oct 2011 19:17

Owkay, dat is handig om te weten....maar passen ze ook een bepaalde maat van BJD's kleding? Zeg maar van de kleinere versies?

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 17 Oct 2011 20:02

Daar heb ik eigenlijk nog nooit wat over gehoord, omdat ze een SD hoofd hebben en een veel kleiner lichaam. Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen.

Ryuuseii
MSD
MSD

Postby Ryuuseii » 17 Oct 2011 20:52

Ik vroeg het me af O . o
Als iemand dat weet zou ik dat graag willen horen ^^;
Voor de rest probeer ik het zelf et maken, maar das nog best lastig...en priegelig...

Khoorde ook eens dat het lichaam van een Dal/Pullip erg op een.....Obitsu? leek...? Dat is toch ook een soort BJD?

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 17 Oct 2011 21:05

Pullip en Dal stock body word vaak vervangen door een obitsu. En ik vind het persoonlijk niet een bjd lichaam, er zit geen elastiek ofzoiets. Het is vergelijkbaar met een pullip lichaam maar flexibeler en verwisselbare handen.

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 17 Oct 2011 21:59

Owkay, dat is handig om te weten....maar passen ze ook een bepaalde maat van BJD's kleding? Zeg maar van de kleinere versies?
Nee, ze zijn kwa lengte ongeveer gelijk aan een YoSD, maar het lichaam van een YoSD is heel anders, veel breder. Zowel de romp als de ledematen. Pullips hebben toch veel meer een fashion doll lichaam en zijn dus vooral veeeel slanker.

Mijn Bella (Soom Glotje) kan echt niet de kleding aan van mijn Cornice en andersom ook niet. Cornice verzuipt daar echt in en voor Bella is het te klein. Ook de verhoudingen zijn heel anders. Benen van een Pullip zijn naar verhouding langer.

Kwa BJD is het Pullip lichaam nog het meest vergelijkbaar met mijn Soom Nenad (ongeveer even groot als een Pullip maar dan met een hoofd dat in verhouding is). Op DoA heb ik gezien dat Soom Mini Gem en pullips kleding kunnen uitwisselen, maar als ik Cornice met Nenad vergelijk, is Cornice toch nog een stuk slanker en zijn Nenad heupen vooral veel breder en haar armen en benen ook. Het zal met sommige dingen wel werken, maar met strakke kleding niet.

Soom Nenad is echter al niet een heel gangbaar maatje kwa BJDs en kleding is heel lastig te vinden. Goed, mijn Nenad is een elfje dus die heeft ook geen kleding nodig. ;)
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Ryuuseii
MSD
MSD

Postby Ryuuseii » 18 Oct 2011 12:14

Ahha, okay, ik vroeg het me af of het mogelijk was, heel erg bedankt alvast, kzie wel meer replies verschijnen als iemand nog iets weet =) Dankjeweeeeel...

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”