MSC verwijderen

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Yuuki
YoSD
YoSD

MSC verwijderen

Postby Yuuki » 16 Oct 2011 15:34

Hello!

Ik wou vandaag weer poging doen op een face up te maken. Nu gebruik ik een pullip hoofdje waar van de vorige keer nog wat MSC op zat, dus ik dacht ik verwijder het wel weer even met wat nagellak remover zonder aceton.

Nou dat ging dus niet, ik heb met nagellak remover op zitten boenen een uur en leek eerder of het erger werd omdat er steeds wat van het watje bleef zitten op die plek. Ook met de wonderspons ging het er maar niet af.
Op moeilijke plaatsen zoals bij neus en de mond wil het al helemaal niet weg.

Met de zoekfunctie vond ik al puur alcohol (waar koop je zoiets?) Nagellak remover met aceton durf ik niet zo goed aan.

Wie heeft er een tip voor mij? Want zo word even een face up oefenen is zo niet leuk meer :sad: word er gedemotiveerd van!

Eveline

Starálfur

Postby Starálfur » 16 Oct 2011 15:38

Pure aceton kan je gebruiken. Ik heb het bij een verfwinkel gekocht, maar bij bouwmarkten en hobbywinkels is het ook te koop. Iemand heeft me ook ooit doorverwezen naar een drogisterij, al weet ik niet zeker of het daar te koop is.
Niet alle restjes hoeven er precies af, want veel dingen zie je niet meer als je gaat face-uppen.

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 16 Oct 2011 15:43

spoel het wel heel goed na met water . kleine hoekjes en gaatjes kun je schoonkrijgen met een tandenstoker gedoopt in nagellak remover.
Het is echt wel een geduld werkje en niet in een paar minuten schoon.
Wat ook vaak wel werkt is het hoofd in een remover bad leggen voor een minuut of 10 en dan gaan boenen.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 16 Oct 2011 17:03

Helaas heeft mijn vader niet aceton in de schuur staan, nou zegt hij ook dat het wel erg agressief spul is voor plastic.
Ik ben altijd bang met zulke middelen dat na een half jaar opeens mijn hoofdje begint te smelten. En dan is het te laat om er wat aan te doen. (Heb wel eens horro foto's gezien van bjd en pullips hoofdjes die weggesmolten waren :oops: )

Met een tandenstoker gedoopt in nagel remover heb ik nog niet geprobeerd, zal dan eens doen.

Bedankt allebei :)

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 16 Oct 2011 17:11

Dat kan ook. Het wordt daarom ook afgeraden om te gebruiken voor pullips.
Last edited by raafje on 16 Oct 2011 17:12, edited 1 time in total.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Starálfur

Postby Starálfur » 16 Oct 2011 17:11

Oh ik heb niet gelezen dat het een pulliphoofdje was. Over plastic weet ik niks, sorry ^^

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 16 Oct 2011 18:27

Mh groot nadeel van pullip blijft de slechte kwaliteit van het materiaal, terwijl de dolls duur genoeg zijn.
Dan word het geen aceton voor deze doll, dan ga ik eens opzoek naar de alcohol.

Dark
YoSD
YoSD

Postby Dark » 16 Oct 2011 22:13

Voor pure alcohol kan je terecht bij een apotheek, maar ik weet niet of je dat zomaar meekrijgt en het zal waarsschijnlijk ook niet echt goedkoop zijn.

Hexje gebruikt voor het weghalen van een oude face-up altijd nagellak remover zonder aceton, een stevige tandenborstel en houten coctailprikkertjes.
Ik heb geen Doll nodig m'n poppetje leeft al met me samen.

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 16 Oct 2011 22:19

Misschien heb je hier wat aan:
http://melinda-corley.suite101.com/how- ... ce-a207343
The first step in painting a doll face is to remove the old face paint. In nearly any medium, this can be done with three items: an abrasive sponge, some acetone (resin only!), or some rubbing alcohol. When using any caustic material such as acetone, it may be a good idea to dilute it with water to avoid damaging the doll's face. Dip a sponge into the alcohol or acetone and water solution, and use it to gently wipe away any current paint. Clean the doll head thoroughly after removing paint, as leaving chemicals on any material might damage it.
Wat echt het gebruikelijkste is om de face up's van pullips verwijderen is door te werken met schuurpapier. Tot nu toe is dit voor zover ik weet de manier die bijna iedereen aanbeveeld.

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 16 Oct 2011 23:31

Alcohol kan je gewoon krijgen bij de Etos en Kruidvat, dit is 96% en je krijgt het gewoon mee hoor :)

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 17 Oct 2011 00:11

Als je een wonderspons gebruikt, let er dan wel op dat je het niet in combinatie met een remover gebruikt, maar met water. Het is namelijk mogelijk dat er bepaalde bijtende stoffen gevormd worden wanneer de spons met bepaalde chemische stoffen reageert.

Acrylic remover voor het verwijderen van acrylverf is ook een mogelijkheid. Het is niet heel sterk, dus vraagt wat meer boenen, maar de kans dat het je hoofdje aantast is ook kleiner. Ik heb zelf ervaring (op resin hoofdjes) met de merken Talens en Amsterdam, maar Windsor & Newton wordt ook door veel mensen aangeraden.
Wel altijd eerst testen op een stukje materiaal voordat je het op het hele hoofdje gebruikt.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 17 Oct 2011 20:28

Ik gebruik altijd nagellak remover zonder aceton en hanteer daarbij een papieren zakdoekje voor de grote oppervlakken. Je moet vaak opnieuw remover op je zakdoekje doen omdat het snel vervliegt. De hoekjes en dergelijke doe je met wattenstaafjes en zo nodig satéprikkers. Oa bij TP kan je ook borsteltjes krijgen die speciaal voor die hele nauwe stukjes (oren, tussen de lippen) zijn gemaakt.

Gewone nagellakremover is goed genoeg, maar je moet er niet té zuinig mee zijn want dan boen je je idd een ongeluk. Het spul werkt prima op MSC/acrylverf en kost ook weinig. Gewoon huismerk kruitvat pakken.

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 18 Oct 2011 19:22

Bedankt voor al jullie tips! Ik ga alles nog eens goed doorlezen en morgen als ik vrij ben even uitproberen. :)

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”