Het verhaal van hun ontmoeting, deel II.
~ Deel I is hier te vinden ~
Wederom is er een versie op Deviantart die mooier is, maar niet zo uitgebreid als deze:
http://laralaseena.deviantart.com/#/d4dzy40
Mariko had een vrouwenstem gehoord die zeurde dat ze haar kleren niet aan kreeg. Zo nieuwsgierig als ze was, keek ze achter het hoekje.
(Echt slim, iemand horen zeggen dat ie z'n kleren niet aankrijgt en toch kijken. Voor het zelfde geld staat die persoon er naakt.

Mariko slaakte een gilletje waardoor de mysterieuze dame opkeek en ook geschrokken kort gilde.

Maar de dame herstelde zich snel en ging haar snel op haar knieën zitten voor de kleine Mariko die zelfs dan nog naar boven moest kijken.
De dame vroeg wie ze was en waar ze was en zo naïef als Mariko was, vertelde ze alles aan haar zonder ook maar iets van die persoon te weten.

Gelukkig had de dame geen slechte bedoelingen en vroeg ze naar een plek om te zitten. Mariko wees naar het hoge bed waar ze met veel moeite op klommen en op de kussens gingen zitten.
'Ik ben Echo, een Vampier', zei ze.
Mariko vertelde dat ze ook een halfvampier was en zo raakten de twee aan de praat.

Maar het gesprek duurde niet lang, want plots merkte Echo op dat haar nieuwe servant stond toe te kijken met een camera in de hand. (Ik!)
Ze sprong elegant af het bed en poseerde alsof ze nog nooit iets anders had gedaan.

Toen ik haar de foto's liet zien, knikte ze goedkeurend en keerde weer terug naar Mariko, die op mijn zitzak had plaatsgenomen. Ze hervatten hun gesprek en verloren beide hun interesse (weer!) in mij.

Dat was het begin van een nieuwe vriendschap.
Beide van dezelfde soort, maar toch zo verschillend.
Nawoord:
Bedankt voor het lezen!
Ik hoop dat jullie mijn allereerste photostory wat vonden. Ik vind hem persoonlijk goed gelukt, op de plotse kleurverschillen na.
Tips & Hints zijn zeer welkom!
Ook nogmaals bedankt aan Serid.
O ja, ook virtuele koekjes voor degene die raad wat er op de posters, kussens en vuilbak staat.